تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805539470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه دومين سفر دولت به چهار محال و بختياري/ ‪ ۹۶‬درصد از مصوبات اولين سفر دولت اجرايي شده است (‪۲‬و آخر)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در آستانه دومين سفر دولت به چهار محال و بختياري/ ‪ ۹۶‬درصد از مصوبات اولين سفر دولت اجرايي شده است (‪۲‬و آخر)
سياسي
در دومين روز از سفر هيات رسانه ايي به استان چهار محال وبختياري يكي ديگر از طرح‌هايي كه مورد بازديد خبرنگاران قرار گرفت ، طرح فرهنگسراي بزرگ شهر كرد بود.

اصغر مجيدي رييس مسكن و شهرسازي استان چهار محال و بختياري گفت: اين طرح از سال ‪ ۱۳۸۳‬شروع شده است اما به علت كمبود اعتبار روند اجراي آن با كندي مواجه بود تا اين كه در سفرهيات دولت به اين استان اعتبارات بسيار خوبي براي اجراي آن اختصاص يافت.

وي ميزان پيشرفت فيزيكي اين طرح را ‪ ۵۷‬درصد اعلام كرد وگفت : تاكنون ‪۲۲‬ ميليارد ريال براي اجراي اين طرح هزينه شده است و مبلغ ‪ ۳۲‬ميليارد ريال ديگر هزينه نياز است .

مجيدي با بيان اين كه فرهنگسراي بزرگ شهر كرد با توجه به وسعت و بزرگي آن تا يك دهه ديگر جوابگوي نيازهاي استان خواهد بود در خصوص مشخصات اين طرح افزود : سالن كتابخانه آن با مساحت ‪ ۵۴۰‬مترمربع ، فضاي باز نمايشگاه به مساحت ‪ ۵۰۰‬متر مربع و فضاي سالن نمايشگاه و مخزن به مساحت ‪ ۷۷۰‬متر (فضاي كل نمايشگاه ‪ ۱۲۷۰‬متر مربع در طبقه همفك )، فضاي آموزشي شامل كلاس‌هاي آموزش و فرهنگي و هنري و اطاق نشست داوران به مساحت ‪ ۷۶۵‬متر مربع در همكف ، قسمت اداري به مساحت ‪ ۲۱۷‬متر مربع در همكف، ورودي به قسمت اداري به مساحت ‪ ۸۳‬متر مربع در همكف، سالن بزرگ به ظرفيت هزار نفر و سالن كوچك به ظرفيت ‪ ۵۰۰‬نفر به مساحت كل ‪ ۳۴۳۵‬متر مربع در طبقه همكف و نيم طبقه همكف و طبقه اول و نيم طبقه اول است.

** بيمارستان ‪ ۳۲۰‬تختخوابي آيت الله كاشاني شهر كرد
بيمارستان ‪ ۳۲۰‬تختخوابي آيت الله كاشاني شهر كرد به عنوان بزرگترين بيمارستان اين استان از پروژه‌هاي در دست اجراست .طرح بيمارستان آيت الله كاشاني شهر كرد با زير بناي ‪ ۲۱‬هزار و ‪ ۷۰۰‬متر مربع و ‪ ۳۲۰‬تخت از سال ‪ ۱۳۷۷‬آغاز و تا سال ‪ ۱۳۸۴‬تنها ‪ ۹‬درصد پيشرفت فيزيكي داشته است .

اين طرح با اختصاص ‪ ۴۰‬ميليارد ريال هزينه از محل اعتبارات دور اول سفر هيات دولت، ‪ ۷۶‬درصد پيشرفت فيزيكي داشته و در سال ‪ ۱۳۸۸‬به بهره برداري خواهد رسيد.

سيد مصطفي هاشمي مسول گروه فني و نظارت بر طرح‌هاي عمراني دانشگاه علوم پزشكي شهر كرد ، گفت : مردم چهار محال وبختياري براي استفاده از خدمات تخصصي و فوق تخصصي مجبور بودند كه به اصفهان مراجعه كنند اما با راه اندازي اين بيمارستان تمامي خدمات تخصصي و فوق تخصصي در آن انجام مي‌شود و ديگر نيازي به مراجعه مردم به اصفهان نيست .

به گفته وي ، با راه اندازي اين بيمارستان ‪ ۹۰‬درصد مشكلات درماني مردم استان حل خواهد شد.

** مجتمع فرهنگي و مصلاي امام خميني (ره ) شهر كرد
محمد مهديه مدير اجراي مجتمع فرهنگي ومصلاي امام خميني (ره) شهرستان شهر كرد گفت : عمليات اجراي اين طرح از سال ‪ ۱۳۷۶‬به پيشنهاد حضرت آيت الله ناصري نماينده ولي فقيه در استان در زميني به مساحت ‪ ۳۲‬هزار متر مربع آغاز شد.

وي تصريح كرد : ظرفيت مصلا براي انجام نماز جمعه ‪ ۱۳‬هزار نفر است و براي انجام سخنراني‌ها و اجتماعات با توجه به فضاي باز مصلا تا ‪ ۱۵‬هزار نفر هم گنجايش دارد.

مدير اجرايي مجتمع فرهنگي و مصلاي امام خميني (ره) شهر كرد افزود :
كتابخانه مصلا در ‪ ۲۲‬هزار متر زير بنا در سه طبقه و سالن اجتماعات هزار و ‪ ۵۰‬صندلي گنجايش دارد و پژوهشكده قرآني با سه هزار و ‪ ۵۰۰‬متر زير بنا در سه طبقه احداث شده است .

به گفته وي ، تاكنون چهار ميليارد و ‪ ۷۰۰‬ميليون تومان هزينه شده است و پيش بيني مي‌شود براي تكميل آن ‪ ۱۱‬هزار ميليارد تومان ديگر اعتبار مورد نياز باشد.

وي ميزان پيشرف فيزيكي اين طرح را تا قبل از سفر هيات دولت به استان ‪۳۰‬ درصد عنوان كرد وگفت : در زمان حاضر پيشرفت فيزيكي اين طرح به ‪ ۹۰‬درصد رسيده است .

مهديه اضافه كرد : بر اساس مصوبه هيات دولت از طريق ماده ‪ ۳۲‬ظرف مدت چهار سال ‪ ۱۱‬ميليارد تومان براي تكميل اين طرح عظيم در نظر گرفته شده است وي خاطر نشان كرد : ‪ ۹۰‬واحد تجاري در بيرون مصلا براي تامين هزينه‌هاي جانبي و مصرفي مصلا احداث شده است ، اين مغازه‌ها قابل خريد وفروش نيستند و تنها از طريق سر قفلي و اجاره، قابل واگذاري خواهند بود.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه چهار محال و بختياري هم گفت :
گنبد مصلا بسيار زيبا و در نوع خود در خاورميانه بي‌نظير است .

آيت الله محمد رضا ناصري يزدي تاكيد كرد : تمام طرح‌ها و معماري مصلا سنتي و توسط هنرمندان چهار محال و بختياري خلق شده است .

وي تصريح كرد : در اين طرح تلاش شده است با در كنار قرار دادن بازار اسلامي در كنار مصلا به سبك زمان صدر اسلام، شيوه‌هايي از معماري اسلامي را به نمايش گذاشته شود.

وي سبك معماري اين بنا را بي‌نظير خواند و گفت : ساخت و طراحي مصلا به نحوي است كه در برابر هشت ريشتر زلزله مقاومت خواهد داشت .

آيت الله ناصري با بيان اين كه در گذشته مكان مناسبي براي برگزاري نمازجمعه و مراسم مذهبي خاص در اختيار نداشيم ، تصريح كرد : خوشبختانه با ساخت اين مصلا يك مكان بسيار مناسب و منحصر به فرد در كشور ساخته شده است و نقش موثري در مشاركت مردم در نمازهاي جمعه دارد.

** طرح سالن اجتماعات مجتمع دانشگاهي رحمتيه دانشگاه علوم پزشكي شهر كرد طرح احداث سالن اجتماعات مجتمع دانشگاهي رحمتيه دانشگاه علوم پزشكي شهر كرد يكي ديگر از طرح‌هاي مصوب سفر استاني هيات دولت براي توسعه محيطهاي آموزشي و دانشگاهي در اين استان بود.

سيد مصطفي هاشمي مسول گروه فني و نظارت بر طرح‌هاي عمراني دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي چهار محال وبختياري با بيان اين كه ‪ ۱۳‬ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال براي اجراي اين طرح هزينه شده است، گفت : ميزان پيشرفت اين طرح تا قبل از سفر هيات دولت به استان ‪ ۳۵‬درصد بود كه در جريان سفر استاني دولت با اعتبارات خوبي كه در نظر گرفته شده ميزان پيشرفت فيزيكي اين طرح به ‪ ۱۰۰‬درصد رسيد.

وي ظرفيت سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكي چهار محال و بختياري را ‪۵۵۶‬ نفر اعلام كرد و افزود : اين سالن مي‌تواند جوابگوي سيمنارها و كنفرانس هاي عملي و تخصصي دانشجويان باشد.

** طرح پمپاژ آب از رودخانه زاينده رود به اراضي كشاورزي تعاوني عماني ساماني
حسن عبداللهي معاون شركت آب منطقه‌اي استان چهار محال و بختياري افزود :
هدف اصلي از اجراي اين طرح توسعه كشت بادام به وسعت يك هزار و ‪ ۶۰۰‬هكتار است چرا كه در زمان حاضر ‪ ۳۰‬درصد از بادام توليدي كشور در اين استان توليد مي‌شود و قرار است استان در چند سال آينده به عنوان قطب توليد بادام در كشور تبديل شود.

وي تعداد بهره برداران را يك هزار نفر اعلام كرد و گفت : قرار است با تامين آب مورد نياز از رودخانه زاينده رود سالانه ‪ ۱۵‬ميليون متر مكعب آب تامين و براي آبرساني به درختان بادام كاشته شده در اين منطقه مورد استفاده قرار بگيرد.

** طرح مسكن مهر
رييس مسكن و شهرسازي استان يكي از اهداف محوري دولت نهم را در استان چهار محال و بختياري توليد مسكن مهر (‪ ۹۹‬ساله) ناميد و گفت : قرار است در شهر كرد يك شهرك جديد و تازه تاسيس به نام منظريه در زميني به مساحت ‪ ۳۳‬هكتار احداث شود كه تاكنون دو هزار و ‪ ۳۰۰‬واحد آن به تعاوني سطح استان واگذار شده است .

اصغر مجيدي اضافه كرد : قرار است در سفر دوم هيات دولت به استان ساخت يك مجتمع ‪ ۸۰۰‬واحد با حضوري رييس جمهوري كلنگ زني شود .

وي اضافه كرد : در شهر كرد هر متقاضي زمين مسكوني مي‌تواند با مراجعه به تعاوني‌هاي مسكن به راحتي زمين مسكوني دريافت كند.

** شركت شير خشك نوزاد پگاه
علي رييسي معاون شركت شيرخشك نوزاد پگاه گفت : قطعات ساخت اين كارخانه از دانمارك وارد كشور شده و دانش فني آن نيز از كشور آلمان خريداري شده است .

وي تصريح كرد : طبق برنامه زمان بندي شده بايد كارخانه سال ‪ ۱۳۸۶‬به بهره برداري مي‌رسيد اما به دليل كمبود منابع مالي با تاخير مواجه شد.

رييسي با بيان اين كه حدود ‪ ۱۴۰‬ميليارد ريال تسهيلات از محل بنگاههاي زود بازده وام گرفتيم ، افزود : تاكنون ‪ ۴۲۰‬ميليارد ريال براي ساخت اين كارخانه سرمايه‌گذاري شده است.

وي ميزان پيشرفت فيزيكي اين طرح را ‪ ۷۶‬درصد اعلام كرد و گفت : اگر اعتبارات به موقع به دست ما برسد تا پايان سال جاري اين كارخانه به بهره برداري مي‌رسد.

معاون شركت شيرخشك نوزاد پگاه افزود : با راه اندازي اين كارخانه كل نياز كشور به وارادت شير خشك بر طرف مي‌شود.

وي ساخت اين كارخانه را در خاورميانه بي‌نظير خواند و گفت : علاوه بر نياز كشور امكان صادرات توليد شيرخشك به كشورهاي منطقه نيز وجود دارد.

مدير كل صنايع و معادن استان چهار محال بختياري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، روند سرمايه‌گذاري دولت در استان را براي توسعه بخش صنعت و معدن مطلوب دانست و گفت : ساخت ‪ ۲۷‬شهرك صنعتي و ناحيه صنعتي در زميني به مساحت سه هزار و ‪ ۵۰۰‬هكتار در چندين نقطه استان آغاز شده و بسياري از اين شهرك‌ها به بهره برداري رسيده اند.

وي عمده فعاليت شهرك‌هاي صعنتي در استان چهار محال و بختياري را در زمينه هاي صنايع فولادسازي ، مواد غذايي و آب معدني دانست و گفت : با توجه وجود منابع سرشار آب معدني در استان چهار شهرك صنعتي مخصوص آب معدني و بسته بندي آب معدني وجود دارد.

وي ميزان سرمايه‌گذاري صورت گرفته در شهر ك‌هاي صعنتي را بالغ بر پنج هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت : تاكنون ‪ ۸۵۰‬واحد صنعتي به بهره برداري رسيده است .

گزارش از : افشار دارابي
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 539]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن