تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820985004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محور تنگ خياره فارس افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محور تنگ خياره فارس افتتاح شد
شيراز - خبرگزاري مهر: محور سه راهي قلات - تنگ خياره واقع در محور شيراز - سپيدان با اعتباري معادل 53 ميليارد و 750 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، مديركل راه و ترابري استان فارس ظهر امروز در مراسم افتتاح محور مذكور، اعلام كرد: در حال حاضر در استان فارس حدود 555 كيلومتر بزرگراه ، يك هزار و 256 كيلومتر راه اصلي، سه هزار و 549 كيلومتر راه فرعي و 10 هزار كيلومتر راه روستايي وجود دارد.

حيدر نوروزي اظهار داشت: براي ساخت يك كيلومتر راه، پنج ميليارد ريال هزينه مورد نياز است و بر اين اساس ارزش راه هاي فعلي استان 17هزار و500 ميليارد تومان برآورد شده است.

وي خاطرنشان كرد: براي نگهداري راه هاي موجود بين چهار تا شش درصد ارزش راه بايد اختصاص يابد كه سالانه فقط در بخش نگهداري 700 ميليارد تومان هزينه در بر خواهد داشت در حاليكه كمتر از پنج يا شش درصد اين مقدار به امر نگهداري راه ها اختصاص داده شده است.

وي همچنين با اشاره به فعاليتهاي راه و ترابري در خصوص خط كشي راه هاي استان نيز متذكر شد: در اين رابطه چندي پيش براي اولين بار در استان آزمايشگاه خط كشي تاسيس شد.

مديركل راه و ترابري استان فارس هزينه خط كشي سالانه راههاي استان را 35 ميليارد تومان ذكركرد.

نوروزي اعلام كرد: در زمينه راه، استان فارس در حال رسيدن به جايگاه اصلي خود بوده و در پي فعاليتهاي گسترده صورت گرقفته، فارس در بخش راه جزء 9 استانهاي برتر كشور شناخته شد و از طرف وزارت راه و ترابري نيز مورد تقدير و تشكر قرار گرفت.

طول مسير ياد شده بيش از 13 كيلومتر بوده كه محور شيراز - سپيدان را از طريق تنگ خياره به دشت بيضاء متصل مي كند.

عمده محور مذكور به صورت كوهستاني بوده و با دو خط آسفالت هر خط به عرض 65/3 كيلومتر احداث شده است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن