تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الجزيره: تمديد حالت فوق‌العاده در مصر، مغاير وعده‌هاي انتخاباتي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الجزيره: تمديد حالت فوق‌العاده در مصر، مغاير وعده‌هاي انتخاباتي است
تهران - شبكه خبري الجزيره قطر اعلام كرد: تمديد حالت فوق‌العاده در مصر، مغاير وعده‌هاي انتخاباتي حسني مبارك است .

دولت مصر امروز بطور رسمي از مجلس خلق خواست، اجراي حالت فوق‌العاده در اين كشور را به مدت ‪ ۲‬سال ديگر تمديد كند.

اين اقدام دولت مغاير تعهداتي است كه حسني مبارك رئيس جمهوري مصر در برنامه‌هاي انتخاباتي خود در سال ‪ ۲۰۰۵‬اعلام و تاكيد كرده بود حالت فوق العاده را لغو و قانون مبارزه با تروريسم را به تصويب مي‌رساند.

تمامي گروه‌هاي مخالف دولت و سازمان‌هاي جامعه مدني و مدافع حقوق بشر مصر با حالت فوق‌العاده و قانون مبارزه با ترويسم كاملا مخالفند و معتقدند ، قانوني نيز كه در دست تهيه است ، حالت فوق‌العاده را در كشور تعميق و تقويت مي‌كند.

از زمان ترور انور سادات رئيس جمهوري سابق مصر در سال ‪ ۱۹۸۱‬تا كنون حالت فوق‌العاده در اين كشور اجرا مي‌شود.

مدير دفتر الجزيره در قاهره در اين زمينه گفت : اگر تمديد مورد نظر دولت انجام شود، عمر حالت فوق‌العاده به ‪ ۳۰‬سال مي‌رسد و مصر را جزو اندك كشورهاي جهان قرار مي‌دهد كه شاهد اجراي طولاني مدت اين حالت بوده‌اند .

نكته شگفت آور اين بود كه مبارك قول لغو حالت فوق‌العاده را داده بود و امروز دولت با درخواست تمديد آن ، همه را شگفت زده كرد.

وي افزود: دولت معتقد است تا زماني كه قانون مبارزه با تروريسم هنوز تكميل و اجرا نشده ، بايد حالت فوق‌العاده تداوم يابد تا خلا قانوني در اين باب بروز نكند و موجب سوء استفاده بعضي عناصر تروريستي براي انجام عمليات نشود.

اين در حالي است كه مخالفان دولت صرف نظر از اختلافات خود در بسياري موارد با يكديگر، در مردود دانستن حالت فوق‌العاده با هم اتفاق نظر كامل دارند و مي‌گويند، توجيه دولت براي تمديد اين وضعيت غير قابل پذيرش است .

زيرا بيشتر عمليات تروريستي كه طي سه دهه گذشته در مصر انجام شده با وجود حالت فوق‌العاده صورت گرفته است و اين حالت نتوانسته از وقوع چنين عملياتي جلوگيري كند و بلكه موجب گسترش چنين اقداماتي و نيز موجب افزايش شكنجه و بازداشت‌هاي بدون دليل و سلب حق تردد، برگزاري نشست و اقامت مردم مصر شده است .

مخالفان مي‌گويند، قانون حالت فوق‌العاده كه اجازه بازرسي و نظارت بر تردد، برگزاري نشست ، مراسلات پستي ، ارتباطات تلفني و مطبوعات را به دولت داده ، مانع توسعه و پيشرفت جامعه مصر شده است .
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن