تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816176205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيرعلمي كنگره انجمن اورولوژي تاكيد كرد: مصرف زيادآب براي كاهش ابتلا به بيماريهاي ادراري و سرطان شيوع سنگهاي ادراري دراستان‌هاي جنوبي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبيرعلمي كنگره انجمن اورولوژي تاكيد كرد: مصرف زيادآب براي كاهش ابتلا به بيماريهاي ادراري و سرطان شيوع سنگهاي ادراري دراستان‌هاي جنوبي كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

دبيرعلمي يازدهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران با بيان اين كه كوچكترين تغييرات حجمي در پروستات مردان باعث بروز اختلال در ادرار مي‌شود برعدم استفاده زياد از پروتئين‌هاي حيواني و چربي به منظور كاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات و مصرف زياد آب جهت كاهش ابتلا به بيماريهاي ادراري و سرطان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر سعيد شاكري طي نشستي با خبرنگاران، ناتواني‌هاي جنسي و عقيمي را يكي از مشكلات اورولوژي در مردان عنوان كرد و گفت: يكي از شايع ترين علل مراجعه مردان بالاي 50 سال به پزشكان اورولوژي، مشكلات ادراري و ناتوانايي‌هاي جنسي است.

وي ادامه داد: پروستات يكي از غدد جانبي در مردان است كه از نظر كاركرد آنچنان مهم نيست اما محل قرار گرفتن آن به گونه‌اي است كه كوچكترين تغييرات حجمي در آن منجر به بروز اختلال در ادرار مي‌شود.

دكتر شاكري با بيان اين كه سرطان پروستات بعد از سرطان‌هاي پوستي يكي از شايع ترين سرطان‌ها در مردان است، ادامه داد: آمار سرطان پروستات در كشور ما نسبت به كشورهاي غربي كمتر است اما توصيه مي‌شود افراد بالاي 50 سال چنانچه تغييري در وضعيت ادرار خود مشاهده كردند به پزشك مراجعه كنند.

دانشيار گروه اورولوژي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، علاوه بر سن و جنس فاكتور ژنتيك را در ايجاد سرطان پروستات موثر دانست و تاكيد كرد: بيشتر سرطان‌ها به ويژه سرطان پروستات با مواد پروتئيني حيواني زياد و چربي در ارتباط است. از سوي ديگر، ميوه‌ها به دليل وجود آنتي اكسيدان به عنوان تغذيه سالم محسوب شده و براي جلوگيري از اين سرطان‌ توصيه مي‌شود.

به گفته وي، سيگار، ‌ترياك و مصرف بيش از حد داروهاي مسكن از پيش فاكتورهاي احتمال ابتلا به سرطان مثانه هستند. همچنين مصرف آب زياد در كاهش احتمال ابتلا به بيماريهاي ادراري و حتي بروز سرطان نقش موثري دارد.

دكتر شاكري با بيان اينكه بسياري از بيماريها از جمله ديابت، استرس‌هاي رواني و تيروئيد، علائم ادراري بروز مي‌دهند، ادامه داد: در صورتي كه دفعات ادرار در طي 24 ساعت از 8 بار بيشتر باشد بايد به پزشك مراجعه كرد. همچنين بيدار شدن از خواب شبانه در طي شش ساعت بدون علائم مزاحم به دليل ادرار، علامت غيرمعمول محسوب شده و بايد به پزشك مراجعه شود.

وي با بيان اينكه معمولا سنگهاي ادراري در مناطق كوهستاني و گرم بيشترشايع است، افزود: در اين مورد فاكتورهاي ژنتيكي هم دخالت دارند امروزه با بالا رفتن استانداردهاي بهداشتي و تغذيه بروز سنگهاي ادراري به ويژه سنگ مثانه در اطفال كاهش يافته اين در حالي است كه بروز سنگ در بزرگسالان اينطور نيست. به طور كلي در استان‌هاي جنوبي كشور سنگهاي ادراري از نظر آماري شيوع بيشتري دارند.

وي ادامه داد: جراحي‌ سنگهاي ادراري تقريبا به هيچ وجه به روشهاي سنتي انجام نمي‌شود. امروزه سنگهاي ادراري توسط روشهاي سنگ شكن يا روش سوراخ از روي پوست درمان مي‌شود. همچنين درصد زيادي از افراد براي جراحي نياز به بيهوشي ندارند.

دكتر شاكري در خصوص يازدهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران گفت: تاكنون حدود 300 مقاله از طريق سايت اين كنگره دريافت شده كه از اين تعداد حدود 120 مقاله به صورت سخنراني و 60 مقاله به عنوان پوستر پذيرفته مي‌شود.

وي در پايان امتياز بازآموزي اين كنگره را 15 امتياز براي متخصصان اورولوژي دانست.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 491]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن