تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815040818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد، نامزدي رياست جموري را رد نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حداد، نامزدي رياست جموري را رد نكرد
رئيس مجلس هفتم در خصوص كانديداتوري خود براي رياست جمهوري نيز تصريح كرد: هنوز در اين باره تصميمي نگرفته ام و فكري نكرده ام قبلا هم گفته بودم كه بيشتر به فكر كار هستم و در اين باره تصميمي ندارم و فكري نكرده ام.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه تاكنون براي كانديداتوري رياست جمهوري تصميمي نگرفته است، خبر احتمال حضورش در مركز پژوهش ها را نيز يك شايعه خواند.

به گزارش مهر، غلامعلي حداد عادل رئيس دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي در آخرين و سي و دومين نشست خبري خود با خبرنگاران كه پيش از ظهر امروز درساختمان مجلس بهارستان برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر كه از وي پرسيد شنيده شده شما درمجلس هشتم به مركز پژوهش ها خواهيد رفت آيا اين خبر صحت دارد يا خير، اظهار داشت: رفتن من به مركز پژوهش ها شايعه است و بنده چنين قصدي ندارم .

حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره كميسيوني كه احتمالا وي رياست آن را برعهده خواهد داشت نيز گفت : طبعا فراكسيونها ونمايندگان درباره مسئوليت هايي مانند مركز پژوهش ها و مسئوليت كميسيون ها مشورت مي كنند وتصميم مي گيرند و ممكن است يك بحث هاي مقدماتي در اين رابطه شده باشد ولي اين صحبت ها هنوز نهايي نشده است.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد آيا براي رياست جمهوري برنامه اي داريد و برنامه شما براي مجلس هشتم چيست، گفت: بنده در مجلس هفتم دو مسئوليت داشتم يكي نمايندگي مردم و ديگري اداره مجلس بود. در مجلس هشتم همان وظيفه نمايندگي را بر عهده دارم و مثل نمايندگان ديگر به انجام وظيفه خواهم پرداخت نماينده اي خواهم بود در كنار ديگر نمايندگان.

رئيس مجلس هفتم در خصوص كانديداتوري خود براي رياست جمهوري نيز تصريح كرد: هنوز در اين باره تصميمي نگرفته ام و فكري نكرده ام قبلا هم گفته بودم كه بيشتر به فكر كار هستم و در اين باره تصميمي ندارم و فكري نكرده ام.

حداد عادل درپاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه ازچگونگي تعامل مجلس هشتم با دولت جويا شد، يادآورشد: درباره وضع مجلس هشتم و تعامل آن با دولت نبايد تعجيل كنيم دراظهار نظرآنچه مسلم است اينكه مجلس هشتم در مقايسه با مجلس هفتم متكثرتر است وحضور جناح ها درمجلس هشتم بيشترخواهد بود و طبعا يكي از مسائل مهمي كه اين مجلس پيش رو خواهد داشت تعامل با دولت است.

وي ابراز اميدواري كرد مجلس هشتم بتواند با دولت همكاري كند.

رئيس مجلس هفتم ادامه داد: اينكه اين تعامل به چه شكل و تا چه حد خواهد بود بايد منتظر گذشت زمان شد تا به اين سئوال پاسخ دهيم.

حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه ارزيابي شما از نتيجه جلسه فراكسيون اصولگرايان كه روز گذشته برگزار و در آن علي لاريجاني به عنوان منتخب فراكسيون براي رياست مجلس انتخاب شد، چيست، گفت: همانطور كه قبلا در جمع شما گفته بودم تلاش شد در جمع اصولگرايان نزاعي بر سر قدرت بوجود نيايد.

وي افزود: قبلا اين را اعلام كرده بودم البته رقابت وجود داشت هم آقاي لاريجاني خود را براي رياست مجلس مناسب مي دانست و هم بنده تلاش مي كردم خود را از صحنه كنار نكشم. پيشنهادهاي مختلفي براي تصميم گيري در اين باره ارائه شد و برخي پيشنهادات به اين سمت بود كه تصميم گيري درجمع هاي كوچكترصورت گيرد اما بنده پيشنهادم اين بود كه موضوع به فراكسيون اصولگرايان واگذار شود كه اين چنين شد.

حداد عادل گفت: روز گذشته بيش از 220 نفر در اين جلسه شركت داشتند هر دو نفر صحبت كرديم و راي گيري شد البته توافق كرده بوديم هر كسي راي بيشتري آورد كانديداي ديگر خود را در صحن مجلس نامزد رياست نكند و بنده بر اساس اين توافق عمل خواهم كرد.

رئيس مجلس هفتم در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از وضعيت حقوقي نمايندگان راي نياورده در مجلس هشتم جويا شد، گفت: نمايندگان مجلس دو دسته هستند يك عده كساني كه در دستگاهي مشغول به كار بودند و نماينده مي شوند كه در پايان دوره اگر انتخاب نشوند به همان دستگاه متبوع خود بر مي گردند، عده اي ديگر هم كه شغل آزاد دارند دنبال شغل آزاد خود مي روند.

وي تاكيد كرد: در مجلس براي كسي حقوق مادام العمر برقرار نمي شود و خوب است ملت ما بدانند كه بر خلاف ساير مسئوليت ها و كارها كه وقتي شخصي چند سال در دستگاهي كار مي كند و در پايان مدت يك پاداش خدمت به او مي دهند در مجلس اين قوانين وجود ندارد. يعني اگر نماينده اي 20 سال نماينده باشد در پايان كار فكري براي او نشده است.

حداد عادل تصريح كرد: مردم بدانند تصوراتي كه در خصوص حقوق مادام العمر وجود داشته صحيح نبوده است.

رئيس مجلس درآغاز اين نشست خبري برگزاري نشست هاي خبري خود با خبرنگاران رسانه ها را يكي از نكات مثبت درمجلس هفتم دانست و گفت: معتقدم سياست از رسانه جدا نيست واطلاع رساني و كارهاي خبري مطبوعات، صدا و سيما و رسانه هاجزء مكمل عامل سياست هستند.

وي افزود: همانطور كه درگذشته مي گفتند مطبوعات ركن چهارم سياست هستند احساس مي كنيم وجود رسانه هاي جزءضرورت فعاليت هاي سياسي و مديريت كشور است.

حداد عادل اظهار داشت: بنده همواره بر اصل آزادي بيان و اطلاع رساني تاكيد داشته ام و در كنار آن توجه به حق و حقيقت را ضروري مي دانستم و معتقد به اخلاق رسانه اي هستم.رئيس مجلس ابراز اميدواري كرد خبرنگاران نيز در اطلاع رساني و بيان حقايق موفق باشند.

وي همچنين در آغاز اين نشست خبري به خبرنگاران پيشنهاد كرد تا با سئوالات كمتر مقدمات يك مصاحبه سبك را بوجود آورند و از طرح سئوالات چالش برانگيز بپرهيزند تا اين جلسه بيشتر به عنوان يك جلسه خداحافظي با خبرنگاران تلقي شود.

مخالفت با رياست من به دليل مشي مستقلم بود
غلامعلي حدادعادل دليل عدم اقبال منتخبان مجلس هشتم نسبت به وي براي رياست مجلس و كسب آراي كمتر از يك چهارم فراكسيون اصولگرايان را اصرار وي بر در پيش گرفتن مشي مستقل در برابر دولت و نمايندگان اعلام كرد .

غلامعلي حداد عادل رئيس دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي در ادامه سي و دومين و آخرين نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره برآورد وي از دوران رياست احتمالي لاريجاني بر مجلس هشتم اظهار داشت: بنده آنقدر قدرت پيش بيني ندارم كه قبل از شروع به كار يك مدير درباره پايان كار او صحبت كنم.

وي افزود: بهتر است درباره شروع به كار آقاي لاريجاني به عنوان رئيس صحبت كنيم تا اينكه به نتيجه پايان كار وي بپردازيم ، انشاء الله آغاز به كار وي به عنوان رئيس مجلس هشتم مطلوب خواهد بود.

حداد عادل در پاسخ به سئوالي درباره تحليلش از وضعيت بوجود آمده ميان اصولگرايان و اختلاف آراء وي با لاريجاني، گفت : كار من دشوار بود چرا كه بنده اصرار به در پيش گرفتن مشيي مستقل داشتم و مي خواستم كه از حقوق مجلس دفاع كرده و حتي الامكان با دولت هم تعاملي داشته باشم.

رئيس مجلس هفتم ادامه داد : در بسياري از موارد نمايندگان و دولت انتظار زيادي داشتند. دوران سختي را در مجلس هفتم پشت سرگذاشتم و مي توان حدس زد كه در پيش گرفتن اين مشي مستقل رضايت همه را جلب نكند. اين شايد اصلي ترين دليل اتفاق ديروز بود.

وي با بيان اينكه معتقد به كاهش التهاب در فضاي سياسي و تاكيد بر كار كردن به همراه انديشه دارد، گفت: هر جايي كه باشم به التهاب سياسي دامن نخواهم زد و فضا را براي انديشيدن و كار كردن فراهم مي كنم، در آينده نيز بر اين مشي تاكيد كرده و تصور مي كنم كه براي انقلاب اسلامي و ايران اين روش و مشي ضرورت دارد.

حداد عادل تاكيد گفت: همواره در مجلس هفتم تلاش كردم كه فضاي تفاهم و كار ايجاد شود حال اگر دوستان نپسنيدند و معتقد به رياست شخص ديگري در مجلس هشتم بودند به خودشان مربوط است.

رئيس مجلس دليل شركت خود در انتخابات ديروز رياست مجلس اصولگرايان را احساس وظيفه براي ماندن عنوان كرد و اظهار داشت: مي توانستم بعد از اينكه مردم تهران راي بالايي به من دادند نامزد رياست نشوم اما احساس وظيفه كردم همچنان در صحنه بمانم اميدوارم كساني كه راي دادند هم به وظيفه خود عمل كرده باشند.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد آيا روش انتخاب رئيس مجلس هشتم از سوي اصولگرايان درانتخابات رياست جمهوري هم به كار گرفته خواهد شد يا خير، گفت: به هر حال هر چه تفاهم بيشتر و نزاع كمتر باشد به سود كشور است حال مي خواهد در انتخابات مجلس باشد يا انتخابات رياست جمهوري.

حداد عادل در پاسخ به سئوال ديگري درباره حضور زنان در تركيب هيئت رئيسه مجلس هشتم، تصريح كرد: اين امر تابع راي نمايندگان خواهد بود كه آيا به يكي از خانم ها جهت عضويت در هيئت رئيسه راي خواهند داد يا خير. اما ارزيابي بنده از كار خانم هاي همكار مجلس هفتم مثبت است.

رئيس مجلس هفتم در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد كه آيا با اتمام رياست جنابعالي بر مجلس، اداره قوه مقننه از دست اصولگرايان سنتي خارج شده و به دست دولتي ها و اصولگرايان تحول خواه افتاده است، گفت: بنده اين تحليل ها را قبول ندارم فكر نمي كنم كه در دوره چهار ساله رياست مجلس طوري عمل كرده باشم كه ديگران من را متعلق به يكي از جريان هاي دروني اصولگرايان بدانند.

وي اضافه كرد: بنده عضوي از اصولگرايان بودم و سعي كردم كه در كسوت رياست مجلس حقوق اقليت و غير اصولگرايان را هم رعايت كنم.

حداد عادل درپاسخ به سئوال خبرنگاري مبني براينكه آيا بازداشت يكي ازنمايندگان مجلس هفتم به تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مربوط مي شود يا خير، اظهار داشت: تا جايي كه بنده اطلاع دارم ارتباطي ميان دستگيري يكي از نمايندگان مجلس هفتم و قرائت تحقيق و تفحص از قوه قضائيه وجود ندارد.

رئيس مجلس هفتم يادآوري كرد كه موضوع دستگيري هر نماينده به هيئت رئيسه ارائه مي شود و در صورتي كه اين كار به دليل انجام وظيفه نمايندگي صورت گرفته باشد در اين امر دخالت خواهيم كرد اما درغير اين صورت بايد همچون ساير شهروندان با نماينده متخلف برخورد صورت گيرد.

خبرنگاري پرسيد : حداد عادل در ابتداي آغاز به كار مجلس هفتم شعار حركت به سوي ژاپن اسلامي را مطرح كرد و آيا در حال حاضر به اين مقوله رسيده ايم ، حداد عادل پاسخ داد: بنده هيچ وقت شعار ژاپن اسلامي را در سخنراني هاي انتخاباتي مجلس هفتم مطرح نكردم اما در اينكه مشكلات اقتصادي داريم شكي نيست و اميدوارم با تحركات جديدي كه از سوي دولت در اين زمينه صورت گرفته و همراهي نمايندگان مجلس هشتم از فشار و مشكلات اقتصادي حاضر بر دوش مردم كم كنيم.

حدادعادل درپاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد مهمترين دستاورد مجلس هفتم و اصلي ترين كار عقب افتاده اين مجلس، چيست، گفت: مجلس هفتم توفيقات زيادي در كار خود داشت كه يكي از آنها لايحه سنگين، مفصل و كامل اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي بود كاري كه در مجلس هفتم براي تسهيل، تسريع و تكميل اين قانون صورت گرفت از افتخارات اين مجلس است.

رئيس مجلس ادامه داد: يكي از كارهاي عقب مانده مجلس اصلاح آئين نامه مجلس بود كه بنده علاقه مند بودم قبل از اتمام مجلس هفتم صورت بگيرد چرا كه در مدت 4 سال رياست بر مجلس احساس كردم كه برخي از مشكلات اين نهاد مربوط به آئين نامه است.

وي سامان دادن به جنبه نظارتي وظايف نمايندگان را از ديگر خواسته هاي خود عنوان كرد و گفت: ديدگاه بنده اين است كه براي نمايندگان مجلس بايد كفه قانونگذاري و نظارت همسان باشد اما متاسفانه در حال حاضر جنبه نظارت ضعيف تر است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن