تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /اظهارات عباسپور در مورد تأخير در تشكيل جلسات رسمي كميته حذف كنكور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /اظهارات عباسپور در مورد تأخير در تشكيل جلسات رسمي كميته حذف كنكور
دكتر علي عباسپور تهراني فرد در روزهاي پاياني مجلس هفتم با انتقاد از عدم تشكيل جلسات رسمي كميته اجرايي براي حذف كنكور تا سال 1390 تاكيد كرد وزير علوم، تحقيقات و فناوري بايد هر چه سريعتر نسبت به تشكيل اين جلسات و استمرار آن اقدام كند.

دكتر علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تأخير در عدم برگزاري كميته اجرايي كنكور براي رسيدگي به جزئيات طرح حذف كنكور افزود: قانون حذف كنكور در سال 1390 در آبان ماه تصويب شد اما بر خلاف قوانين چندين ماه طول كشيد تا توسط دولت ابلاغ شود. بالاخره اين قانون اواخر اسفند ماه پس از 4 ماه تأخير توسط دولت به دستگاههاي اجرايي ذيربط ابلاغ شد كه اين موضوع موجب تأخير در برگزاري كميته و بررسي جزييات قانون حذف كنكور شد.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم گفت: از سوي ديگر مجلس در قانون وزير علوم را به عنوان رئيس كميته اجرايي كنكور مشخص كرده است بنابراين وي بايد كار دعوت و هماهنگي را براي تشكيل جلسات كميته انجام دهد.

وي اظهار داشت: پس از تعطيلات سال جديد در فرودين ماه 87 وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش كشور طي جلسه اي در كميسيون، نحوه كار و هماهنگيهاي لازم را درباره كنكور 87 كه 15 درصد قبولي داوطلبان را به سوابق تحصيلي اختصاص مي دهد، مورد بررسي قرار دادند.

عباسپور ادامه داد: نتيجه اين جلسه اين بود كه دو وزارتخانه تلاش كنند كد ملي را در فرايند كنكور به جاي كد دانش آموزي در نظر بگيرند.

وي گفت: در آخرين جلسه كميسيون با اعضاي اين كميته نيز مقرر شد كميته هر چه زودتر فعال شود و جلسات به رياست وزير علوم به طور مسمتر برگزار شود.

عباسپور افزود: همچنين در جلسه ديگري كه كميسيون آموزش با مسئولين آموزش و پرورش داشت بر اينكه بار عمده قانون حذف كنكور بر دوش آموزش و پرورش است و بايد در برگزاري امتحانات سراسري پايه دوم دبيرستان و پيش دانشگاهي تلاش كنند نيز تأكيد شد.

به گزارش مهر، كليات حذف كنكور مبني بر حذف كنكور در پايان سال اول برنامه پنج ساله در آبان 1386 توسط مجلس بررسي و به تصويب رسيد اما مقرر شد جزئيات اجراي اين طرح و چگونگي نحوه پذيرش دانشجو در آينده توسط كميته سياستگذاري كنكور مشخص شود.

نمايندگان مجلس هفتم در آستانه تصويب اين قانون اعلام كرده بودند كه جزئيات اين طرح و نحوه به اجرا در آمدن آن پس از قانونگذاري و به تصويب رسيدن كليات طرح توسط كميته سياستگذاري كنكور تعيين مي شود.

كميته مسئول بررسي اين جزييات متشكل از وزراي آموزش و پرورش، علوم و بهداشت، رئيس دانشگاه آزاد و رئيس سازمان سنجش آموزش كشور و قرار است اين كميته نحوه پذيرش و تأثير سوابق تحصيلي افرادي كه پيش از تصويب اين طرح ديپلم خود را گرفته اند را مشخص كند.

همچنين ايجاد فرصت و ارائه راهكار براي اينكه دانش آموزان در مقاطع مختلف فرصت جبران داشته باشند نيز در دستور كار اين كميته بايد قرار گيرد.

با در نظر گرفتن اين موضوع كه تا زمان اجراي قانون حذف كنكور در حدود 2 سال ديگر بيشتر باقي نمانده است، هنوز ابهامات و سئوالات بسياري در زمينه چگونه به اجرا درآمدن اين قانون مطرح مي شود كه مسئولين تمامي اين سئوالات و ابهامات را به كميته 5 نفره كنكور موكول مي كنند. كميته اي كه از زمان تصويب قانون تاكنون حتي يك بار نيز به صورت رسمي تشكيل جلسه نداده و مصوبات و تصميمات آن براي حل ابهامات اطلاع رساني نشده است.

حدود 2 سال ديگر تا زمان اجراي قانون حذف كنكور بيشتر باقي نمانده اما هنوز ابهامات بسياري در زمينه اجراي آن وجود دارد كه مسئولين تمامي اين ابهامات را به كميته 5 نفره كنكور موكول مي كنند. كميته اي كه از زمان تصويب قانون تاكنون حتي يك بار به صورت رسمي تشكيل نشده است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن