تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820735138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل : بر اساس توافق ، نامزد رياست مجلس هشتم نمي‌شوم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حداد عادل : بر اساس توافق ، نامزد رياست مجلس هشتم نمي‌شوم
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
غلامعلي حداد عادل روز دوشنبه در آخرين نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي گفت : بناي ما اين بود كه هر كسي راي بيشتري بياورد، نفر ديگر خود را در صحن مجلس نامزد رياست نكند و من هم بر اساس اين توافق عمل خواهم كرد.

رييس مجلس هفتم در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در مجلس هشتم چه مسووليتي خواهد داشت گفت : در مجلس هفتم دو مسووليت نمايندگي مردم و اداره مجلس را داشتم اما در مجلس هشتم مانند ديگر نمايندگان به وظيفه نمايندگي خود عمل مي‌كنم .

حداد عادل شايعات مربوط به رفتن خود به مركز پژوهش‌هاي مجلس را رد كرد و گفت : فراكسيون اصولگرايان و نمايندگان درباره مسووليت‌هايي نظير مركز پژوهش‌ها و كميسيون‌ها مشورت مي‌كنند و تصميم مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا وي در خصوص انتخاب علي لاريجاني به عنوان گزينه اصولگرايان براي رياست مجلس هشتم گفت : از قبل هم گفته بودم در جمع اصولگرايان نزاعي بر سر قدرت ايجاد نمي‌شود. البته رقابت وجود داشت هم آقاي لاريجاني خود را براي رياست مناسب مي‌دانست و هم من احساس وظيفه كردم كه خود را از صحنه كنار نكشم .

حداد عادل تصريح كرد: پيشنهادهاي مختلفي براي تصميم‌گيري ارائه شد. برخي اعتقاد داشتند تصميم گير ي در جمع كوچكتري صورت گيرد اما نظر من بحث دراين خصوص در مجمع عمومي اصولگرايان بود.

رييس مجلس هفتم در پاسخ به سوالي درباره احتمال نامزد شدن خود در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم نيز گفت : نه تصميمي در اين زمينه گرفته ام و نه درباره آن فكر كرده ام و بيشتر به فكر كار هستم .

وي درباره تعامل مجلس هشتم با دولت گفت : درباره وضع اين مجلس نبايد تعجيل كنيم . مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم متكثر تر بوده و جناح‌هاي بيشتري در آن حضور دارند و يكي از مسايل مهم آن تعامل با دولت است .

حداد عادل با ابراز اميدواري نسبت به اينكه مجلس هشتم بتواند با دولت تعامل و همكاري خوبي داشته باشد گفت : بايد زمان بگذرد تا بتوانيم به اين سوال به طور دقيق پاسخ دهيم .

خبرنگاري از حدادعادل خواست پيش بيني خود را از نتيجه رياست لاريجاني در مجلس هشتم اعلام كند كه حدادعادل گفت : آنقدر قدرت پيش بيني ندارم كه قبل از شروع كار يك مدير، درباره پايان كار او صحبت كنم . اين سوال زودهنگام است و بهتر است اكنون درباره شروع كار ايشان صحبت كنيم .

رييس مجلس هفتم در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد تحليل او از رفتار اصولگرايان مجلس هشتم چيست و چرا فاصله زيادي بين آراي او و لاريجاني وجود داشته است ، گفت : كار من در مجلس هفتم بسيار دشوار بود و اصرار داشتم مشي مستقلي داشته باشم .

وي ادامه داد: هم مي‌خواستم از حقوق مجلس دفاع كنم و هم با دولت همكاري داشته باشم . در بسياري موارد هم دولت و هم نمايندگان انتظاري بيشتري از من داشتند .

حداد عادل دوره رياست بر مجلس هفتم را دوران سختي براي خود دانست و گفت :
طبيعي بود اين مشي مستقل رضايت همه را تامين نكند .

وي در توضيح مشي سياسي خود گفت : به عنوان يك اصل معتقد به كاهش التهاب در فضاي سياسي كشور و تاكيد بر فكر ، انديشه و كار دارم .

رييس مجلس هفتم گفت : هر جا باشم تلاش مي‌كنم به التهاب سياسي دامن نزنم و فضا را براي كار و انديشه باز كنم . رفتار چهار ساله من چه در صحن مجلس و چه در تعامل با قواي ديگر بر اين اساس بوده است .

حداد عادل اين مشي را براي كشور ضروري دانست و تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم فضاي تفاهم و كار در كشور حاكم شود .

وي افزود: من براي ماندن احساس وظيفه كردم در غير اينصورت مي‌توانستم در انتخابات مجلس هشتم شركت نكنم و عليرغم راي بالاي مردم تهران به من ، نامزد رياست مجلس نشوم اما احساس تكليف كرده و وظيفه خود را انجام دادم .

اميدوارم كساني هم كه راي دادند به وظيفه خود عمل كرده باشند.

ادامه دارد ...
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن