تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821015904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرانسه براي اولين بار از سال ۱۹۸۷ نخل طلاي كن را برد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فرانسه براي اولين بار از سال ۱۹۸۷ نخل طلاي كن را برد


جشنواره- همشهري آنلاين:
فيلمي فرانسوي درباره ماجراهاي يك كلاس درس خشن در پاريس، يكشنبه ۲۵ مه (۵ خرداد) جايزه اصلي جشنواره كن (نخل طلا) را پس از ۲۱ سال نصيب اين كشور كرد.

به گزارش خبرگزاري‌ها، فيلم "كلاس" (Entre Les Murs) ساخته لورن كانته، يك داستان بي‌پيرايه درباره زندگي در كلاس درس كه بر اساس يك رمان خودزندگينامه‌اي اثر فرانسوا بگودو درباره زندگيش به عنوان يك معلم جوان است، برنده نخل طلاي شصت و يكمين جشنواره سينمايي كن شد.

لورن كانته كه جايزه‌اش را از رابرت دونيرو هنرپيشه مشهور آمريكايي دريافت كرد، گفت: " قصد بر اين بود كه اين فيلم به جامعه فرانسه شباهت داشته باشد، بنابراين بايد چندوجهي، كمي شلوغ، پيچيده مي‌بود و گاهي اصطكاك‌هايي را ترسيم مي‌كند كه فيلم قصد زدودن آنها ندارد."

در اين درام مستند، كه بگودو در نقش خودش به عنوان يك معلم مدرسه بازي مي‌كند به ۲۵ نوجوان حدود ۱۴ ساله كه يازيگران غيرحرفه‌اي - همگي دانش‌آموزان همان مدرسه همراه با والدين واقعي‌شان - فرانسه درس مي‌دهد.

فيلم كه رويدادهاي آن در اين كلاس مي‌گذارد، كودكاني را از پس‌زمينه‌هاي مختلف از يك محله فقير پاريس كنار هم گرد مي‌‌آورد.

"كلاس" كه يكي از آخرين فيلم‌هاي بود كه در بخش مسابقه جشنواره به نمايش درآمد، با تحسين گرم منتقدان هم روبرو شد.

شان پن هنرپيشه آمريكايي و رئيس هيات داوران ۹ نفره جشنواره كه برنده نخل طلا را اعلام كرد، گفت: "واقعا فيلم فوق‌العاده‌اي است. راي ما به اين فيلم دومين تصميم اجماعي ما بود."

براد پيت لاتين بهترين باريگر مرد

جايزه بهترين بازيگر مرد به بنيسيو دل تورو، ستاره متولد پورتوريكو كه اغلب او را "براد پيت لاتين" مي‌نامند به خاطر بازي در نقش قهرمان انقلابي ، چه‌گوارا در فيلم "چه" ساخته استيون سودربرگ رسيد.

او در هنگام جايزه‌اش گفت: "مي‌خواهم اين جايزه را به خود اين مرد، چه گوآرا تقديم كنم."

اين دومين جايزه بزرگ دل تورو با هدايت استيون سودربرگ كارگردان آمريكايي بود.

فيلم "چه" دو مرحله از زندگي چه‌گوآرا را به تصوير مي‌كشد- يكي در اواخر دهه ۱۹۵۰ به همراه فيدل كاسترو هنگام سرنگوني باتيستا ديكتاتور كوبا، و ديگري تلاش ناكام چه براي صدور انقلاب كوبا به بوليوي.

سودربرك در سال ۲۰۰۰ با قراردادن دل‌تورو در نقش يك پليس مكزيكي خونسرد در فيلم "قاچاق" كه جايزه بهترين بازيگر مرد نقش دوم را براي او به ارمغان آورد، توجه‌ها را در دنياي سينما به او معطوف كرد.

دل تورو با نام اصلي بنيسيو مونسرانه رافائل دل تورو سانچز، همچنين پنج سال قبل از آن در فيلم پرفروش "مظنونين هميشگي" – در نقش گانگستر غرغرو "فنستر" ظاهر شده بود.
دل تورو همچنين در سال ۱۹۹۰ در دو فيلم به كارگرداني شان پن، رئيس هيات داوران امسال جشنواره كن ظاهر شده بود: "دونده سرخپوست" و "قول".

دل تورو كه حضوري آرام اما بسيار قدرتمند دارد، از آغاز در ساخت فيلم "چه" كه پژوهش در مورد آن ۹ سال طول كشيد و تكمييل كردن آن ۶۰ ميليون دلار خرج برداشت، حضور داشت.
دل تورو هنرپيشگي را از تلويزيون آغاز كرد و بعد در فيلم "جواز قتل" نقش جوانترين مرد شرير مقابل جيمز باند را بازي كرد.

يكي از آخرين فيلم‌هاي او فيلم "۲۱ گرم" در سال ۲۰۰۲ ساخته كارگردان مكزيكي آلخاندرو گونزالي ايناريتو بود كه در آن نقش يك مجرم سابق بدل‌شده به يك افراطي مذهبي را بازي مي‌كند كه دو كودك و پدرشان را در جريان يك حادثه رانندگي مي‌كشد.

او از كارهاي عمده ديگر او مي‌توان به بازي در نقش يك پليس فاسد در فيلم "شهر گناه" رابرت روديگرز در سال ۲۰۰۵ و بازي در نقش يك وكيل معتاد به همراه جاني دپ در فيلم "ترس و نفرت در لاس وگاس" ساخته تري گيليام - فيلمي درباره روزنامه‌نگار هانتر اس تامپسون - اشاره كرد.

جايزه بهترين بازيگر زن براي هنرپيشه‌اي گمنام از برزيل

ساندرا كارولوني بازيگر برزيلي جايزه بهترين بازيگر زن نقش زن را به خاطر ايفاي نقش يك مادر تنهاي باردار در كلانشهر سائوپولو در برزيل در فيلم " خط عبور" از آن خود كرد.

والتر والاس و دانيلا توماس

كارولوني در اولين نقش سينمايي‌اش در اين فيلم به كارگرداني والتر سالاس و دانيلا توماس ظاهر شده بود، نقس خدمتكار خانه اي به نام كلوزا را بازي مي‌كرد كه پسرانش در تلاش براي پرهيز از فروغلتيدن در زندگي جنايت‌كارانه هستند.

او پس از دريافت جايزه از هنرپيشه فرانسوي ژان رنو گفت: "مفتخرم كه كه در حرفه‌اي هستم كه بازتاب‌دهنده يك ملت است."

كارولوني ۴۳ ساله پيش از اين در چند فيلم كوتاه بازي كرده بود، اما بيشتر يك بازيگر تئاتر محسوب مي‌شود.

"خط عبور" كه عمده بازيگرانش غيرحرفه‌اي هستند، دنباله‌اي است بر فيلم "سرزمين بيگانه" ساخته همين دو كارگردان كه به مشكلات زندگي در طبقات پايين سائوپولو مي‌پردازد.

والتر سالس يكي از كارگردانان اين فيلم، به خاطر كارگرداني فيلم "خاطرات موتورسيكلت" درباره سفر حماسي چه‌گوآراي جوان به دور آمريكاي لاتين، شهرت بين‌المللي دارد.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 23:43 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 01:44 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 02:02
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 469]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن