تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديلي‌تلگراف: ميليبند رهبر حزب كارگر انگليس مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ديلي‌تلگراف: ميليبند رهبر حزب كارگر انگليس مي‌شود
خبرگزاري فارس: يك روزنامه انگليسي در گزارشي با اشاره به كاهش محبوبيت بيش از پيش "گوردون براون" نخست‌وزير اين كشور و شكست حزب كارگر در انتخابات مياندوره‌اي اخير نوشت: برخي نمايندگان از وزير امور خارجه اين كشور خواسته‌اند رهبري حزب كارگر را بر عهده گيرد.


به گزارش فارس، روزنامه "ديلي‌تلگراف" در شماره امروز خود نوشت: متحدان سياسي "ديويد ميليبند" از وي خواسته‌اند تا خود را براي رهبري حزب كارگر در صورتي كه "گوردون براون" نتواند اعتماد حزبش را كسب كند، آماده كند.
اين روزنامه انگليسي در ادامه نوشت: حاميان ميليبند بر اين باورند كه وي تنها سياستمدار برجسته حزب كارگر است كه مي‌تواند با چالشي مقابله كند كه از سوي "ديويد كامرون" رهبر حزب محافظه‌كار وجود دارد.
ديلي‌تلگراف مي‌نويسد: در حالي كه منتقدان براون پذيرفته‌اند كه ميليبند نمي‌تواند وي را مجبور به كناره‌گيري كند، اما اين نگراني ميان نمايندگان حزب كارگر وجود دارد كه اوضاع بوجود آمده مي‌تواند به حدي وخيم شود كه گروهي از وزاري بلندپايه نخست وزير را به كناره‌گيري از قدرت ترغيب كنند.
ديروز چندتن از اعضاي كابينه براون سعي داشتند تا وي را بر اين موضوع متقاعد كنند كه پس از شكست سنگين وي در انتخابات ميان‌دوره‌اي هفته گذشته در "كرو" و "ناتويچ"، تحت فشار قرار دارد و بايد جايگاه خود را تحت بررسي مجدد قرار دهد.
اين نشريه انگليسي در ادامه گفت: ميليبند خواستار جلوگيري از گمان‌هاي موجود درباره جايگاهش است و در عوض به حزب كارگر هشدار داده اين حزب بايد "شخصيت" و "مبارزه" خود را براي شكست دادن كامرون نشان دهد.
بر همين اساس كامرون كه رهبر حزب محافظه‌كار است هفته گذشته اعلام كرد كه پيروزي چشمگير در انتخابات ميان‌دوره‌اي نشانگر "پايان حزب كارگر جديد" است.
ديلي‌تلگراف با اشاره به پخش مصاحبه تلويزيوني وزير امور خارجه انگليس به نقل از وي نوشت: ديويد كامرون تنها بدنبال دفن گوردون براون نيست، بلكه وي بدنبال دفن تمام پروژه سياسي "حزب كارگر جديد" است كه حزب كارگر را از حزبي كه ماهيت مخالف دولت دارد به حزب قدرتمند دولتي تبديل مي‌كند.
حاميان ميليبند كه سال گذشته وي را شايسته مبارزه عليه براون نمي‌دانستند اكنون معتقدند زمان رويارويي وي با نخست وزير به زودي فرا مي‌رسد.
به نوشته اين روزنامه انگليسي وزراي بلندپايه براون مانند "جك استراو" كه وزير دادگستري است مي‌توانند با نخست وزير درباره كناره‌گيري وي گفتگو كنند.
ديلي‌تلگراف در ادامه نوشت: ميليبند سال گذشته به هنگام تمام شدن دوره نخست‌وزيري "توني بلر" شديدا به رويارويي با براون مي‌انديشيد، اما دريافت كه نمي‌تواند به تنهايي با وي برابري كند. اما موفقيت‌هاي وي در چند هفته اخير برخي از نمايندگان پارلمان را ترغيب نمود تا از وي در برابر براون حمايت كنند.
اين روزنامه انگليسي مي‌نويسد: تصور مي‌شود برخي نمايندگان حزب كارگر بر اين باورند در صورتي كه براون كناره‌گيري كند كسي مانند جك استراو شايستگي رهبري اين حزب را ندارد و بدين ترتيب ترجيح دادند تا از نسل قديم گذر كرده و به وزراي جوانتر مانند ميليبند توجه ويژه داشته باشند.
شكست سخت حزب حاكم كارگر در انتخابات مياندوره‌اي "كرو" و "ناتويچ" كه معياري براي ارزيابي محبوبيت براون محسوب مي‌شد، باعث شد تا وي با بحران سياسي جديدي مواجه شود.
با اعلام نتايج راي‌گيري انتخابات مياندوره‌اي در حوزه انتخابيه "كرو" و "ناتويچ" در شمال غرب انگليس،كه در پي درگذشت نماينده سابق اين حوزه از حزب كارگر برگزار شد، "ادوارد تيمپسون" نامزد حزب محافظه‌كار با كسب اكثريت آرا توانست "تامسين دانوودي" نامزد حزب حاكم كارگر را شكست دهد و كرسي‌ مجلس را به دست آورد.
تيمپسون توانست در اين انتخابات با 20 هزار و 539 راي در برابر 12 هزار و 679 راي خانم تامسين را شكست دهد و نخست وزير انگليس را با چالش سياسي روبرو كند.
به اعتقاد تحليلگران شكست در اين حوزه انتخابي كه سنگر حزب كارگر به حساب مي‌آمد مي‌تواند باعث اضمحلال قدرت براون گردد و بحراني در داخل اين حزب به وجود آورد.
حوزه انتخابيه كرو و ناتويچ به طور سنتي از سال 1983 و به مدت سه دهه به حزب كارگر تمايل داشت و شكست اين حزب در آن نشانه‌اي نارضايتي مردم انگليس از دولت گوردون براون است.
انتهاي پيام/+
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن