تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صيامي‌زاده در گفتگو با مهر: واپسين كوچ مخاطب و كارگردان را به يك اندازه سرگردان كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صيامي‌زاده در گفتگو با مهر:"واپسين كوچ" مخاطب و كارگردان را به يك اندازه سرگردان كرده است
نويسنده و كارگردان مجموعه تلويزيوني "واپسين كوچ" حذف پنج قسمت از اين مجموعه را دليل پراكندگي داستان آن دانست كه به سردگرداني مخاطب و حتي خودش منجر شده است.

غلامرضا صيامي‌زاده درباره نگارش و كارگرداني اين مجموعه با محوريت زندگي و دغدغه‌هاي عشاير به خبرنگار مهر گفت: قبلا چند مستند درباره عشاير ساخته بودم و به تصوير كشيدن زندگي آنها در قالب مجموعه داستاني برايم جذابيت داشت. طرح مجموعه را سال 79 براي مركز اردبيل نوشتم كه مسكوت ماند. تا اينكه سال 82 فيلمنامه را به اداره سيما استان‌ها ارائه كردم.

زهره حميدي در نمايي از مجموعه "واپسين كوچ"

وي در ادامه افزود: پروسه توليد مجموعه "واپسين كوچ" به دلايلي طولاني شد و مرداد سال 84 كليد خورد و تصويربرداري نزديك به دو ماه طول كشيد. بعد از انجام كارهاي فني آن را اواخر سال 84 تحويل پخش داديم. در اين مجموعه علاقمند بودم اختلافات نسل‌ها را در جوامع روستايي و شهري به تصوير بكشم.

اين كارگردان خاطرنشان ساخت: مجموعه تلويزيوني "واپسين كوچ" در 13 قسمت تهيه شده بود. با اطلاع اما بدون موافقت من پنج قسمت از اين مجموعه حذف شد و براي اين مسئله نزديك به دو سال با سيما استان‌ها كشمكش داشتم.

صيامي‌زاده درباره نگاه سرگردان مجموعه در نشان دادن سنت‌هاي عشاير گفت: اين مجموعه سعي دارد به شكاف اختلاف نسل‌ها، نوع زندگي عشاير و ... بپردازد. سنت‌هايي كه پدران بر آنها تاكيد و دوست‌شان دارند و فرزندان به دنبال فاصله گرفتن از اين رسوم هستند. همانطور كه اشاره كردم حذف پنج قسمت از مجموعه لطمه زيادي به آن زده است.

وي ادامه داد: حذف اين قسمت‌ها منجر به پراكندگي موضوع و سرگرداني مخاطبان شده و حتي وقتي خودم "واپسين كوچ" را مي‌بينم سردرگم مي‌شوم. با برخي بينندگان هم صحبت كردم كه آنها هم روي پراكندگي قصه در اين مجموعه تاكيد داشتتند. در واقع كشمكش‌هاي من با مركز فايده‌اي نداشت و آنها پنج قسمت مجموعه را حذف و بعد آن را براي پخش به شبكه دو ارائه كردند.

اين كارگردان درباره بازي تصنعي بازيگران و همذات‌پنداري نكردن مخاطبان با بهمن دان، حسين خاني‌بيك و ... در نقش افراد عشايري گفت: فكر مي‌كنم دليل اين مسئله زبان است. اگر بازيگران به زبان تركي صحبت مي‌كردند، مسلماً بينندگان با آنها بيشتر ارتباط برقرار مي‌كردند و به واقعيت بيشتر نزديك مي‌شد. اما بازيگران سعي كردند نقش‌ها را به خوبي ايفا كنند.

صيامي‌زاده درباره اينكه چرا در اين مجموعه بازيگران با لهجه تركي صحبت نكردند، گفت: با توجه به اينكه مجموعه "واپسين كوچ" قرار بود از شبكه‌ سراسري روي آنتن برود، بازيگران نمي‌توانستند در آن با زبان تركي صحبت كنند و بعد زيرنويس كنيم، چرا كه بينندگان علاقمند نيستند مجموعه‌ها را با زيرنويس ببينند و با كاهش مخاطب رو به رو مي‌شديم.

وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا با توجه به بومي بودن كار از بازيگران بومي براي نقش‌هاي فرعي استفاده نشده افزود: مراكز استان تاكيد دارند كه با توجه به پخش آثار از شبكه‌هاي سراسري از بازيگران شناخته شده استفاده كنيم، چرا كه بازيگران بومي شناخته شده نيستند، حتي در برخي مواقع در قراردادها قيد مي‌شود كه از بازيگران مطرح استفاده شود.

اين كارگردان اشاره كرد: من مخالف اين مسئله هستم كه در توليدات بومي از بازيگران بومي استفاده نكنيم، اما وقتي مراكز تاكيد دارند كاري هم از دست ما برنمي‌آيد. خيلي هم علاقمند بودم در مجموعه "واپسين كوچ" براي نقش‌هاي اصلي از بازيگران بومي بهره ببرم، چرا كه مركز اردبيل اين پتانسيل را دارد و بازيگران خوبي در آن حضور دارند.

صيامي‌زاده درباره يكي از شخصيت‌هاي اصلي كه با كت و شلوار و سوار بر اسب از محل اسكان خود به شهر مي‌رود توضيح داد: در اين صحنه به لحاظ نمايشي اغراق كردم. دليل اين اغراق تاكيد بر ايده‌هاي اين شخصيت در قصه بود كه روي رسوم عشاير تاكيد زياد دارد و به آن پايبند است.

مجموعه تلويزيوني "واپسين كوچ" با نقش‌آفريني رامبد شكرآبي، بهمن دان، زهره حميدي، حسين خاني‌بيك، اميد آهنگر و ... روزهاي يكشنبه از شبكه دو سيما پخش مي‌شود. اين مجموعه درباره پسري است كه قصد دارد از رسوم عشاير فاصله بگيرد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 463]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن