تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820883651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پژوهشي پژوهشكده پولي و بانكي كشور: نتيجه استفاده بيشتر از چك پول، افزايش معضلات اقتصادي و تورم است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: معاون پژوهشي پژوهشكده پولي و بانكي كشور: نتيجه استفاده بيشتر از چك پول، افزايش معضلات اقتصادي و تورم است
معاون پژوهشي پژوهشكده پولي و بانكي كشور تاكيد كرد: نتيجه استفاده بيشتر از چك پول در جامعه، افزايش معضلات اقتصادي و تورم را در پيش دارد.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از بندرعباس، علي حسن زاده كه صبح امروز در كارگاه تخصصي با موضوع «الزامات چاپ اسكناس با ارزش بيشتر» در دانشگاه هرمزگان سخنراني مي‌كرد، با اشاره به روند صعودي استفاده از چك پول از سال 83 به بعد در كشور اظهار داشت: به علت پايين بودن ارزش نسبي، كمترين مبلغ چك پول (500 هزار ريال) نسبت به درشت ترين اسكناس (50 هزار ريال)، فرآيند جعل چك پول به راحتي انجام مي‌شود و به همين خاطر جرايم در جامعه زيادتر شده است.

وي ضمن مقايسه سرانه اسكناس بين جوامع مختلف، تعداد آن را در ايران، 115 برگ ذكر كرد و بيان داشت: اين ميزان در اكثر كشورها پايين تر از ايران است.

حسن زاده با اشاره به اين مطلب گفت: در كشوري مانند تركيه كه در برهه اي از زمان تورم سه رقمي را تجربه كرده است، ميزان چاپ اسكناس در سال حدود دو ميليارد برگ است، در حالي كه در كشور ما در سال 85 بالغ بر هشت ميليارد برگ اسكناس به چاپ رسيد.

اين عضو هيات علمي پژوهشكده پولي و بانكي در ادامه رواج چك پول در جامعه را موجب تسهيل عمليات پول شويي دانست و افزود: استفاده از چك پول هر چند مزايايي دارد اما به مرور باعث افزايش تورم در كشور خواهد شد.

وي امكانات چاپ اسكناس در داخل كشور را خوب و مدرن توصيف كرد و در عين حال گفت: مجموعه اين امكانات درگير تامين نيازهاي داخي بوده و از هدف اوليه خود كه قبول سفارش از ديگر كشورها بود، دور افتاده است.

حسن زاده در بخش ديگري از سخنان خود، تغيير و اصلاح واحد پول ملي را نيازمند ايجاد زير ساخت لازم و تغيير در نوع نگرش مردم دانست و تصريح كرد: حذف چند صفر از پول ملي كه به عنوان طرح اقتصادي در جامعه مطرح مي‌شود، بيشتر در كشورهايي انجام شده است كه تورم بالاي 100 درصد داشته اند كه البته براي زمينه سازي اجراي اين طرح، چند سالي وقت نياز است.

معاون پژوهشي پژوهشكده پولي و بانكي كشور با تاكيد بر اينكه وجود پشتوانه در چاپ اسكناس‌هاي درشت تر چندان تاثيرگذار نيست، خاطرنشان كرد: قدرت اقتصادي جامعه، ميزان فعاليت‌هاي اقتصادي و نيز تقاضاي جامعه ضرورت افزايش حجم و چاپ اسكناس را وجود مي‌آورد.

لازم به ذكر است، اين همايش به همت انجمن‌هاي علمي مديريت گمرك و بازرگاني دانشگاه هرمزگان برگزار شد./انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن