تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816455034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - فصل جديد، سرمربي جديد!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: ورزش - فصل جديد، سرمربي جديد!
ورزش - فصل جديد، سرمربي جديد!

«فصل جديد، سرمربي جديد»، اين قانون نانوشته و آماتورگونه مديران عمدتا غيرفوتبالي فوتبال ايران است كه بقاي خود را تحت هر شرايطي در گروي ايجاد تغيير و تحولات در كادر فني تيم‌ها مي‌دانند و گاها حتي ترجيح مي‌دهند مربيان موفق و صاحب كارنامه خود را با اين سياست كه مبادا پس از مدتي خود را صاحب حق آب و گل بدانند و محبوبيت ويژه‌اي بيابند، كنار بگذارند. به واقع كسب نتايج معقول و موفقيت‌آميز برخلاف عرف فوتبال جهان، اولويت اول اعتماد و فضا دادن به يك مربي نيست و قوانيني غريب نانوشته فوتبال ايران با بايد و نبايدهاي حيرت‌انگيز پشت پرده در هم آميخته‌اند.

در ميان هجده تيم ليگ هفتم تنها شش تيم (يك‌سوم تيم‌ها) فصل را با همان مربي‌اي كه آغاز كردند به پايان رساندند كه در مقايسه با ليگ‌هاي مطرح اروپايي (بيش از دوسوم تيم‌ها) آمار فاجعه‌‌باري است. تنها تيمي كه به رغم كسب نتايج ضعيف به سرمربي خود اطمينان كرد و پروسه فرار از خطر سقوط را به دست شخص ديگري نسپرد ملوان بود. در واقع آنها هم در نيم‌فصل دوم ناگهان غافلگير شدند و شايد چون از رتبه‌هاي بالا به قعر جدول سقوط كردند فرصتي براي تعويض محمد احمد‌زاده نيافتند، مثل او غلام پيرواني و علي دايي هم بودند كه در مقاطعي از فصل سايپا و مقاومت را به منطقه پرخطر جدول نزديك كردند اما تا پايان مسابقات روي نيمكت اين تيم‌ها باقي ماندند چون رابطه‌اي وراي سرمربي و مدير با هيات‌مديره و تصميم‌گيرندگان باشگاه‌هاي خود داشتند. چه‌بسا مربياني كه به رغم كسب نتايج مطلوب‌تر بركنار شدند و گويي هرگز حق از دست دادن امتياز نداشتند.
روي ديگر سكه پس از پايان ليگ هفتم رخ نشان مي‌دهد، جايي كه برخي مديران به مربيان فوق‌العاده موفق خود روي خوش نشان نمي‌دهند و تمايلي به تمديد قرارداد ندارند. افشين قطبي نمونه بارز و گواه اين ماجراست. خوب يا بد او توانست پس از شش سال يك جام‌ قهرماني را به ويترين افتخارات پرسپوليس اضافه كند و در اولين سال حضورش در فوتبال ايران وراي مربياني چون علي‌پروين و مصطفي دنيزلي نتيجه گرفت. مديرعامل، سرپرست، مربي و برخي بازيكنان همگي در محافل مختلف ـ‌به استثناي برنامه‌هاي پرمخاطب تلويزيوني‌ـ از خداحافظي با مربي تيم قهرمان حرف مي‌زنند و طوري وانمود مي‌كنند كه انگار بالاي سر بردن جام قهرماني عادت هر ساله پرسپوليس بوده است. با قطبي مثل يك مربي موفق برخورد نمي‌شود تا خودش هم تمايلي براي تمديد قرارداد نداشته باشد و چه آنكه مديران پرسپوليس خوب مي‌دانند از اين پس هواداران پرسپوليس به چشم ديگري به او نگاه مي‌كنند و محبوبيت افشين قطبي به حد نامتعارفي افزايش مي‌يابد. روزگاري قطبي چيزي بيش از يك ايراني گمنام دور از وطن كه حبيب كاشاني بر او منت گذاشته بود به حساب نمي‌آمد و حالا او سرمربي تيم قهرمان است و شرط و شروط خاص خودش را دارد. ذوب‌آهن در كمتر از 10 هفته با زوران جورجوويچ به جايي رسيد كه كمتر كسي در سقوط آنها به دسته پايين‌تر شك مي‌كرد. سعيد آذري ـ‌ مديرعامل باشگاه‌ـ به ناچار رسما بابت امضاي قرارداد با او عذرخواهي كرد و در مقطع پاياني نيم‌فصل اول بيژن ذوالفقارنسب را به فولادشهر برد. نتايج ذوب‌آهن در نيم‌فصل دوم وراي ‌تصور بود و آنها در پايان مسابقات بدون احتساب نتايج نيم‌فصل اول، نايب‌قهرمان شدند. با اين اوصاف مديران ذوب كه از قبل با يك مربي بومي به نام منصور ابراهيم‌زاده براي ليگ هشتم به توافق رسيده بودند با پيشنهاد مالي جديد ذوالفقارنسب موافقت نكردند و به دنبال بهانه‌اي براي تسويه‌حساب و خداحافظي با او مي‌گشتند.
از صف طويل هجده تيم حاضر در هفتمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران تنها دو تيم فصل جديد را با همان مربياني كه در خط استارت ليگ هفتم روي نيمكت داشتند، آغاز مي‌كنند. پاس وينگو بگوويچ و برق محمود ياوري چنانچه مهره‌هاي كليدي خود را در فصل نقل و انتقالات از دست ندهند در زمره مدعيان فصل آينده خواهند بود و سايرين با مربيان جديد كماكان در مرحله آزمون و خطا به سر مي‌برند.
مربي موفق در همه جاي دنيا سه تا چهار سال تغيير نمي‌كند اما در فوتبال ايران شما گاهي اوقات مجبور به ترك باشگاه هستيد، چون بيش از اندازه خوب نتيجه گرفته‌ايد. هر جاي كار كه بلنگد مربي را عوض مي‌كنند؛ چه مدير اشتباه كند، چه بازيكن كم‌كاري كند و چه...
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن