تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805649264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غنيمي فرد به مهر خبر داد:كاهش صادرات نفت ايران در ماه گذشته/ فاز جديد افزايش قيمت نفت در تير


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: غنيمي فرد به مهر خبر داد:كاهش صادرات نفت ايران در ماه گذشته/ فاز جديد افزايش قيمت نفت در تير
مدير امور بين الملل شركت ملي نفت ايران كاهش حدود 200 هزار بشكه صادرات روزانه نفت ايران در ماه گذشته را تاييد كرد و گفت: اين ميزان كاهش از مدتها قبل پيش بيني شده بود.

حجت الله غنيمي فرد در گفتگو با مهر در خصوص دلايل كاهش صادرات نفت ايران در ماه گذشته توضيح داد: درفصل بهار ميزان تقاضا با توجه به زمان تعميرات اساسي در پالايشگاه ها كاهش مي يابد اما اين كاهش صادرات فصلي است و بعد از مدتي جبران خواهد شد.

غنيمي فرد با اشاره به اينكه كاهش صادرات دراين فصل سال در همه كشورهاي توليد كننده نفت صورت مي گيرد، اظهار داشت: كشورهاي توليد كننده نفت سعي مي كنند كاهش صادرات را در ماه هاي آينده جبران نمايند.

وي با رد شايعات اخير مبني بر تصميم ايران در بازنگري ميزان توليد و صادرات نفت، خاطرنشان كرد: همانطور كه فصل بهار كاهش مصرف و صادرات را به همراه دارد با نزديك شدن به فصل تابستان و افزايش تقاضا ، توليد كنندگان نفتي با افزايش برداشت سعي در جبران كاهش توليد خود مي كنند كه ايران نيز در چهارچوب همين موضوع عمل مي كند .

مديرامور بين الملل شركت ملي نفت ايران ادامه داد: كاهش صادرات ايران از اسفند ماه سال گذشته به دليل نزديك شدن به زمان تعميرات اساسي در پالايشگاه ها و كاهش تقاضا براي پالايش نفت پيش بيني شده بود.

ذخيره سازي نفت

غنيمي فرد تاكيد كرد: در حال حاضر توليد نفت ايران تغييري نكرده است و براي جبران كاهش صادرات در ماه هاي آينده مازاد توليد ايران در نفتكش ها ذخيره مي شود تا در زماني كه پالايشگرها به نفت بيشتري نيازدارند بتوانيم ميزان نياز آنها را تامين كنيم .

مدير امور بين الملل شركت ملي نفت ايران در خصوص برگزاري جلسه اضطراري در سازمان كشورهاي صادر كننده نفت عنوان كرد: در حال حاضر نيازي به برگزاري جلسه اضطراري نيست اما به نظر مي رسد يكي از ماههايي كه مي تواند در روند افزايش قيمت نفت تاثير گذار باشد، ماه جولاي است.

وي اضافه كرد: ماه جولاي ( اوايل فصل تابستان ) زماني است كه پالايشگاه ها تعميرات اساسي خود را به اتمام رسانده اند، ضمن اينكه دراين ماه افزيش تقاضا با افزايش فصل رانندگي و مسافرت در اكثر كشورهاي مصرف كننده نفت در نيم كره شمالي همزمان مي شود كه اين موضوع نقش عمده اي در تسريع ميزان تقاضا براي نفت دارد.

ذخاير كافي نيست

وي با بيان اينكه تقاضاي پالايشگاه ها براي نفت در ماه جولاي افزايش مي يابد، اظهار داشت: آمارها نشان مي دهد ذخيره برخي از انواع فرآورده در مخازن كشورهاي توليد كننده نفت با توجه به پيش بيني افزايش تقاضا هنوز كافي نيست و به نظر مي رسد در ماه ذكر شده با توجه به روند سنتي قبل قيمتها افزايش يابد و بعد از مدتي دچار افت شود.

به گفته وي در عين حال پيش بيني مي شود در اواخر تابستان و اوايل پاييز قيمت نفت و فرآورده هاي نفتي براي مدت كوتاهي كاهش يابد.

مدير امور بين الملل شركت ملي نفت افزود: تاريخ انتخابات رياست جمهوري در آمريكا بيانگر اين است كه در ماه هاي نزديك به انتخابات براي ايجاد آرامش بين راي دهندگان قيمت نفت و فرآورده هاي نفتي براي مدت كوتاهي كاهش مي يابد اما به نظر مي رسد بعد از پايان انتخابات آمريكا در اوايل آبان ماه مجددا قيمت ها روند صعودي داشته باشد.

توليدكنندگان مقصر نيستند

غنيمي فرد در تشريح افزايش بي سابقه قيمت نفت گفت: مشكلات اقتصادي در آمريكا باعث شده است كه گروه اكثريت نمايندگان كه در مقابل دولت بوش هستند ترجيح دهند مشكلات فعلي دولت را بيرون شكني كنند، اين در حالي است كه در افزايش كنوني قيمت نفت و فرآورده هاي نفتي به هيچ عنوان توليد كنندگان نفت مقصر نيستند.

وي ادامه داد: بايد از كساني كه اوپك را مقصر افزايش قيمت نفت مي دانند سئوال كرد كه از اين افزايش ناگهاني قيمت اقتصاد آمريكا بيشتر متضرر مي شود يا كشورهاي توليد كننده نفت كه وابسته به صادرات اين محصول هستند.

غنيمي فرد تاكيد كرد: دولتمردان آمريكا بهتر از هر كسي مي دانند كه در مجموع سود واقعي نصيب شركتهاي بزرگ تجاري اين كشور مي شود، اين در حالي است كه بيشتر كشورهاي عضو اوپك با رشد تورم و مشكلات اقتصادي دروني مانند بيكاري روبرو شده اند كه ساختار اين كشورها را با خطر جدي مواجه كرده است.

مدير امور بين الملل شركت ملي نفت خاطرنشان كرد: كساني كه با بازار نفت آشنا هستند مي دانند كه هيچ يك از مشكلات كنوني به دليل كاهش توليد و عرضه نيست و زماني كه توليد به ميزاني است كه به ذخاير استراتژيك افزوده مي شود به اين معنا است كه توليد مازاد در بازار وجود دارد.

به گفته غنيمي فرد اعطاي وامهاي كلان براي ساخت و ساز، بانكهاي آمريكا را با مشكل نقدينگي بسيار مواجه كرده ، ضمن اينكه بورس بازي نيز يكي از عوامل عمده افزايش قيمت نفت در ماههاي اخير بوده است.

وي افزود: مجلس نمايندگان آمريكا سعي در آرام كردن افكار عمومي داشته و با پنهان كردن واقعيتها در نظر دارد اعتماد مردم را جلب نمايد. اما كاملا روشن است كه تصميمات 8 ساله دولت جمهوري خواه و مجلس نمايندگان كه در حال حاضر در اختيار حزب دموكرات است مسئول همه مشكلات هستند.

كشورهاي عضو اوپك متضرر مي شوند

غنيمي فرد با تاكيد بر اينكه افزايش قيمت نفت هيچ ارتباطي با ركود اقتصادي ندارد، تصريح كرد: تاريخ نشان مي دهد كه در سالهايي كه قيمت نفت با روند افزايشي همراه بوده جهشهاي اقتصادي را به همراه داشته، اين در حالي است كه درحال حاضر كشورهاي عضو اوپك بهاي سنگيني را براي واردات پرداخت مي كنند كه به مراتب از ميزان در آمد حاصل از افزايش قيمت نفت بيشتر بوده است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 421]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن