تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور مجلس صدا و سيما: مجلس هشتم بخش فرهنگ كشور را از مظلوميت نجات دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون امور مجلس صدا و سيما: مجلس هشتم بخش فرهنگ كشور را از مظلوميت نجات دهد
خبرگزاري فارس: معاون امور مجلس و استانهاي صدا و سيما گفت: بخش فرهنگ در كشور ما چند سالي است كه عقب افتاده است از اين رو مجلس هشتم بايد بخش فرهنگ كشور را از مظلوميت نجات بدهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، سيد‌رمضان موسوي‌مقدم عصر ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مجلس هشتم بايد با تدابير خاصي سهم اعتبارات فرهنگي را افزايش دهد، افزود: با توجه به اينكه رسانه ملي در بخش فرهنگي كشور سهم بسزايي دارد از اين رو افزايش اعتبارات بخش فرهنگي مي‌تواند در شكوفايي اين بخش مؤثر باشد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه رويكرد صدا و سيما در سال نوآوري شكوفايي چيست؟ گفت: نوآوري و شكوفايي در ذات رسانه ملي است و اين پيام مقام معظم رهبري در رسانه ملي با توجه به رقابتي كه بين شبكه‌ها وجود دارد نهادينه شده است.
موسوي مقدم ادامه داد: اگر نوآوري براي دستگاه‌هاي اجرايي كشور يك امر بديهي است براي رسانه ملي يك امر حتمي است و هر روز بايد طرحي نو و خلاقيت‌هاي جديد داشته باشد.
وي با بيان اينكه بايد تعريف درستي از نوآوري و شكوفايي به مردم و مسئولان بدهيم، خاطرنشان كرد: معتقدم نوآوري منجر به شكوفايي مدنظر مقام معظم رهبري است و مردم بايد نوآوري و شكوفايي را احساس كنند.
موسوي در همين زمينه ادامه داد: رسانه ملي با همين نگاه اقدام به آسيب‌شناسي در توليدات خود كرده است و بنا دارد فرهنگ نوآوري را در شبكه‌هاي كشوري و استاني گسترش دهد.
معاون امور مجلس در استان‌هاي صدا و سيما در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينكه در برابر رژيم تبليغات و شبيه‌خون فرهنگي دشمنان، رسانه ملي چه اقدامي خواهد كرد گفت: اين امر در دستور كار سازمان است لذا از حيث سخت‌افزاري حركات خوبي در سازمان انجام شده است به طوري كه در حال حاضر در رسانه ملي با 107 شبكه راديو و تلويزيون در گستره بين‌المللي برنامه توليد مي‌شود كه در خنثي‌سازي رژيم دشمنان بسيار موثر است ولي آنچه مهم است بايد در بحث نرم‌افزاري بيشتر كار كنيم.
موسوي مقدم با بيان اينكه از روند آنالوگ شبكه‌هاي تلويزيوني در حال خداحافظي هستيم، گفت: رسانه ملي به سمت ديجيتال شدن در حال حركت است و مي‌خواهيم نرم افزار‌هاي ديجيتال شدن را بومي كنيم و در حال حاضر ديجيتال شدن شبكه‌ها در كشور توسط سازمان انجام مي‌شود كه يك افتخار بزرگ براي كشور است.
وي اضافه كرد: متاسفانه به دليل محدوديت در اجاره ماهواره نمي‌توانيم گستره شبكه‌هاي بين‌المللي داشته باشيم ولي اگر بتوانيم ماهواره اختصاصي به هوا بفرستيم در اين زمينه مي‌توانيم عملكرد بهتري داشته باشيم.
موسوي مقدم با بيان اينكه رسانه ملي بايد توليدات سينمايي را پخش كند، تصريح كرد: متاسفانه طي سال‌هاي گذشته سينماي ما به تعداد انگشتان دست هم آثار خوب توليد نكرده است كه بايد هرچه سريعتر در دستور كار به كارگردان‌ها و سينماگران ما قرار بگيرد.
وي با انتقاد از اينكه در سينماي كودك ما فيلم خاصي نداشته‌ايم، اضافه كرد: متاسفانه عوامل توليد فيلم در سينماي كودك با بهره گرفتن از توليدات غربي حركت كرده‌اند كه اين امر متناسب با فرهنگ ما نيست و بايد به فرهنگ ملي خودمان برگرديم.
وي با تاكيد بر اينكه رسانه ملي اصل بر كمك به دولت را در دستور كار خود قرار داده است، اذعان داشت: رسانه ملي خود را موظف به توسعه كشور در كنار دولت دانسته و انعكاس خدمات دولت را وظيفه خود مي‌داند ولي با اين حال نقد منصفانه را هم در دستور كار داريم.
معاون امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما در خصوص ايجاد شبكه‌هاي خصوصي در كشور متذكر شد متاسفانه در قانون اساسي محدوديت‌هايي را در اين زمينه براي رسانه ملي قائل شده‌ام و نمي‌توانيم شبكه خصوصي داشته باشيم ولي در عين حال رسانه ملي بخشي از توليدات خود را به بخش خصوصي واگذار كرده است.
وي فلسفه وجودي شبكه‌هاي استاني را احياي موسيقي سنتي مناطق بيان كرد و افزود: شبكه‌هاي استاني نبايد اجراهاي ضعيف موسيقي را در شبكه‌هاي استاني پخش كنند چرا كه اين امر ممنوع است.
موسوي مقدم خاطرنشان كرد: از امسال در رسانه ملي به كارگيري واژه بيگانه ممنوع مي‌شود.
معاون امور مجلس و استانهاي صدا و سيما ادامه داد: در رسانه ملي آنقدر كه به عزاداري‌ها پرداخته‌ايم متاسفانه در توليدات فيلم‌هاي اعياد غافل بوده‌ايم لذا با تاكيدات رئيس صدا و سيما تيمي در اين خصوص در رسانه ملي تشكيل شده است تا در اين خصوص تصميم‌گيري كنند.
وي ايجاد شبكه فرس سي‌دي را مأموريت خارجي بيان كرد و گفت: آنقدر امريكا و كشورهاي اروپايي طي سالهاي گذشته براي كشور محدوديت انعكاس اخبار گذاشته بودند كه نمي‌توانستيم در برابر ياوه‌گويي‌هاي آنها جوابگو باشيم ولي با ايجاد اين شبكه توانستيم بسياري از نيروهايي كه برعليه كشور است پاسخگو باشيم.
معاون امور مجلس و استانهاي صدا و سيما در پايان با اشاره به اجراي اصل 44 در كشور خاطرنشان ساخت: متأسفانه بازتاب اجراي اصل 44 در رسانه ملي هم ضعيف است.
انتهاي پيام،/ف
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن