تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816438200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اردبيل در آستانه نوزدهمين سالگرد فراق يار حال و هواي ديگري يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اردبيل در آستانه نوزدهمين سالگرد فراق يار حال و هواي ديگري يافته است
داخلي. اجتماعي. مراسم. ارتحال امام.

عاشقان امامت و ولايت درجاي جاي استان اردبيل در آستانه نوزدهمين سال روز فراق يار ، خميني كبير خود را براي برپايي مراسم عزاداري‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران آماده مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ساكنان محلات مختلف اردبيل از ريش سفيدان گرفته تا نوجوانان به شكل خود جوش در تدارك برپايي مجالس و محافل سوگواري به شكل سنتي در مساجد ، تكايا و كوچه و بازار اين شهر هستند.

شايد عشق و علاقه سال‌خوردگان و ميان‌سالان به روح‌الله كه از طليعه انقلاب اسلامي تا پس از پيروزي آن با ويژگي‌ها و سجاياي اخلاقي اين شخصيت بزرگ و كم نظير آشنا بودند جاي شگفتي نداشته باشد اما اين چه جذبه‌اي است كه جوانان و نوجوانان نسل حاضر را نيز پس از گذشت نزديك به دو دهه از ارتحال خميني (ره) اين چنين شيفته او كرده است.

اردبيل كه به‌لحاظ سابقه مذهبي ، تاريخي و فرهنگي خود از ديرباز به شهر دارالارشاد و دارالامان شهرت دارد و به عنوان كانون اصلي ترويج فرهنگ شيعه محسوب مي‌شود، مراسم سوگواري رهبر فقيد انقلاب اسلامي را نيز همچون عزاداري‌هاي سالار شهيدان حسين بن علي (ع) به شيوه سنتي برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا پرچم‌هاي مشكي به نشانه ماتم روح‌الله در كوچه و بازار شهر اردبيل با نزديك شدن به چهاردهم خرداد ماه به تدريج به اهتزاز درمي‌آيند.

خبرهاي دريافتي از ساير نقاط استان اردبيل نيز حاكيست كه مرزداران جلگه سر سبز مغان، نميني‌هاي مهربان ، ساكنان غيور شهرستان نير ، مشگين‌شهري‌هاي سخت كوش و مردم با صفاي خلخال و كوثر نيز در عشق خميني كبير از هم اكنون خود را براي برپايي مجالس مختلف سوگواري نوزدهمين سال‌گرد ارتحال آماده مي‌كنند.

قايم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اردبيل مي‌گويد : ستاد برگزاري سالگرد ارتحال امام (ره) متشكل از كميته‌هاي اعزام كاروان با مسووليت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، كميته پشتيباني با مسووليت استانداري و كميته مراسم و تبليغات با مسووليت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اردبيل تشكيل يافته است.

خيرالله عليپور، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : نشست‌هايي براي برپايي باشكوه مراسم ارتحال امام (ره) با حضور ادارات و سازمان‌هاي استان اردبيل برگزار شد و قرار است جلساتي نيز با ريش سفيدان و هيات‌هاي امناي محلات ششگانه اردبيل به منظور استفاده از دسته‌هاي عزاداري اين محلات به شكل سنتي برگزار شود.

او گفت: از هم اكنون اصناف ، بازاريان و ادارات براي سياه پوش كردن فضاي نماها و سردرب‌هاي ساختمان‌هاي خود آماده شده‌اند و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اردبيل ‪ ۲۰۰‬بنر ‪ ۱۲‬متري از تصاوير حضرت امام (ره) تهيه كرده است كه در سطح گذرگاه‌هاي شهر و نيز پشت شيشه اتوبوس‌هاي سازمان اتوبوس‌راني اردبيل نصب خواهند شد.

وي افزود: به مناسبت نوزهمين سالگرد ارتحال، همايش ادبي بازشناسي شخصيت امام (ره) روز سيزدهم خرداد ماه با حضور اساتيد و شخصيت‌هاي فرهنگي و ادبي استان‌هاي همجوار در مسجد قدس اردبيل برگزار خواهد شد.

عليپور، گفت : روز ‪ ۱۴‬خرداد در تمام مساجد جامع و مصلي‌هاي استان مراسم سوگواري برپا خواهد شد و در شهر اردبيل نيز اين مراسم در مصلي و مسجد اعظم خواهد بود و دسته‌هاي عزاداري در حال سينه زني و زنجير زني از محله خود حركت و به اين مراسم خواهند پيوست.

مراسم شبي با قرآن و ولايت ، ميزگرد تلويزيوني ، اعزام كاروان دوچرخه سواري به حرم ، برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي، مراسم يادبود شهيدان ‪ ۱۵‬خرداد در مسجد مرحوم ميرزا علي‌اكبر ، نمايشگاه عكس نهضت ماندگار در بقعه شيخ صفي اردبيل ، مسابقه فرهنگي پيام امام به قطعنامه ‪ ۵۹۸‬و اطعام دو هزار يتيم زير پوشش كميته امداد از ديگر برنامه‌هاي تدارك شده نوزدهمين سال‌گرد ارتحال در استان اردبيل هستند.

مسوول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اردبيل هم گفت : ‪ ۲۰‬هزار نفر از اين استان براي شركت در نوزهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران عازم مرقد مطهر امام (ره) خواهند شد.

سرهنگ صاحبعلي رحيمي ، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد متشكل از عوامل برگزاري اعزام، روحانيان، بسيجيان و مردم هستند كه با ‪۵۰۰‬ دستگاه اتوبوس رهسپار حرم مطهر امام (ره) مي‌شوند.

او گفت: اعزام عاشقان ولايت و امامت متعلق به مركز استان از مقابل بيمارستان امام خميني (ره) شهر اردبيل و اعزام كاروان‌هاي مربوط به زايران ساير شهرستان‌هاي استان نيز از شهرهاي مربوطه در روز سيزدهم خرداد خواهد بود.

وي افزود: كار ثبت نام جمع كثيري از زايران تاكنون انجام شده است و بقيه افرادي كه تمايل به اعزام دارند مي‌توانند به حوزه‌ها و پايگاه‌هاي مقاومت شهرستان‌هاي محل سكونت خويش مراجعه نمايند.

وي گفت: عاشقان و دوستداران بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ضمن عزاداري در مسير در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام (ره) در كنار ساير زايران به عزاداري و برپايي مراسم سوگواري خواهند پرداخت.ك/‪۴‬

تصاوير مرتبط
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن