تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804530517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي‌احمدي در ديدار با نمايندگان فرهنگي مجلس هشتم: تعدادي از مسئولان آموزش و پرورش بايد ثبات شغلي داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علي‌احمدي در ديدار با نمايندگان فرهنگي مجلس هشتم: تعدادي از مسئولان آموزش و پرورش بايد ثبات شغلي داشته باشند
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: گرچه وزير آموزش و پرورش با رفتن و آمدن دولت‌ها تغيير مي‌كند ولي تعدادي از مسئولان آموزش و پرورش بايد ثبات شغلي داشته باشند و برنامه‌ها و سياست‌هايي كه در فرايند تحولي، تدوين مي‌شود، تعقيب كنند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عليرضا علي‌احمدي شب گذشته در ديدار با نمايندگان داراي سوابق فرهنگي مجلس هشتم شوراي اسلامي كه در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد، گفت:‌ درباره تحول اساسي در آموزش و پرورش، محمود فرشيدي اقداماتي را در آموزش و پرورش شروع، ستادي را‌ تشكيل داده و منشور و ابعاد تحول در آموزش و پرورش را مد نظر قرار داده بود كه تا شب عيد نيز بنده در جلسات اين گروه شركت مي‌كردم.
وي اضافه كرد: اما بعد به اين جمع‌بندي رسيديم كه بايد تحول را فراتر از جمع داخلي وزارتخانه ببينيم. به همين دليل شوراي تحولي را مرتبط با شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيش‌بيني كرديم كه جمعي از نمايندگان مجلس، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي عالي آموزش و پرورش، نمايندگان مجلس، نمايندگان مجمع تشخيص مصلحت نظام، معلمان، اساتيد حوزه و دانشگاه، متخصصان تعليم‌ و تربيت و مديران آموزش و پرورش حضور دارند.
علي‌احمدي ادامه داد: اين جلسات هر 15 روز يك بار تشكيل داده مي‌شود و هر هفته نيز در خدمت كميته راهبردي اين شورا هستم كه فكر مي‌‌كنم جلسات در حال رسيدن به نتيجه است و جهت‌يابي پيدا مي‌كند كه تحول را از نقطه آغازين كه فلسفه آموزش و پرورش اسلامي است، داشته باشيم. مطالعاتي انجام شده و نتايج آن آماده مي‌شود كه مورد استفاده قرار گيرد.
وي با بيان اين‌كه رهنامه آموزش و پرورش تدوين خواهد شد، اضافه كرد: سند آموزش و پرورش كه از چندين سال قبل مطالعات آن آغاز شده بود در اين راستا بازخواني مي‌شود كه مبتني با رويكرد تعليم و تربيت اسلامي و مبتني بر اين سند راهبردي، سه برنامه 2 ساله، 7 ساله و 17 ساله در چشم‌انداز ايران 1404 تدوين خواهد شد. معتقديم اين فرايند را طي يك سال آينده از نظر كارهاي نرم‌افزاري و برنامه‌ريزي‌ها انجام دهيم و در مراحل وزارتخانه تصويب شود.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: معتقديم در وزارتخانه بايد تعدادي از مسئولان تثبيت شوند. اميدواريم با كمك مجلس يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افق حداقل 10 ساله تثبيت شوند. گرچه وزير آموزش و پرورش با رفتن و آمدن دولتي تغيير مي‌كند ولي تعدادي از مسئولان بايد ثبات داشته باشند و برنامه‌ها و سياست‌هايي كه در فرايند تحولي تدوين مي‌شود، تعقيب كنند. از جمله معاون آموزشي، معاون پرورشي و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي است كه بايد ثبات بيش‌تري نسبت به وزير داشته باشند.
وي افزود: اگر مي‌خواهيم هويت اسلامي فرزندان و شاكله شخصيتي آنان آنگونه كه هدف نظام تعليم و تربيت اسلامي است، شكل بگيرد بايد فرهنگ عمومي و ساير نهادها همه همراستا و هم‌افزا براي دستيابي به يك چشم‌انداز مشترك كار كنند.
علي‌احمدي ادامه داد: مصرانه از شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌خواهيم كه نظام رسانه‌اي كشور را در زمره نظام تعليم و تربيت ببيند.
وي با بيان اينكه محور تحول معلم است گفت: معلم وقتي مي‌تواند نقش‌آفريني داشته باشد كه منزلت اجتماعي وي قابل قبول باشد كه ما در اين زمينه راهكارهايي با ديد كوتاه‌مدت و افق‌مدت در نظر گرفتيم.
وزير آموزش و پرورش در خصوص برنامه تربيت‌معلم گفت: برنامه تربيت معلم در آموزش‌هاي بلند مدت و آموزش‌هاي ضمن ‌خدمت از جمله‌ برنامه‌هايي است كه مورد اهتمام شوراي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است و كارگروهي مشغول شدند و در آموزش و پرورش نيز كارگروهي متشكل از مديران و رؤساي تربيت‌ معلم تشكيل داديم و فعاليت‌هايي آغاز شده است.
وي در خصوص احياي معاونت پرورشي گفت: در 2 سال گذشته رويكرد مطالعاتي به معاونت پرورشي پرداخته شده بود و حركت، جنبش و نقش‌آفريني كم‌تر مشاهده مي‌شد البته زحمات قابل تقدير است اما دوستان كه اكنون مسئوليت قبول كردند، اهل تحرك هستند و در تابستان مصاديقي از تلاش‌هاي آنان را شاهد خواهيم بود.
علي‌احمدي در خصوص نارسايي‌هاي كتاب درسي گفت: ‌در حوزه كتاب‌هاي درسي نارسايي‌ها فراواني وجود دارد كه نمي‌شود به زبان آورد.
وي با بيان اين‌كه 93 درصد بودجه جاري آموزش وپرورش، بودجه پرسنلي بوده است، گفت: زماني كادر آموزش و پرورش 900 هزار نفر بود و تعداد دانش‌آموزان 17 ميليون نفر بود و امروز كه از بودجه آموزش وپرورش صحبت مي‌كنيم 14 ميليون دانش‌آموز داريم كه بيش از 5/1 ميليون دانش‌آموز در مدارس غيرانتفاعي تحصيل مي‌‌كنند و تعداد پرسنل بيش از 1 ميليون و 200 هزار نفر است.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: ما تراكم نيرو در خيلي جاها داريم واستفاده نابه‌جا از نيروي انساني صورت مي‌‌گيرد. معلمي كه در اختيار دفتر مدرسه قرار مي‌گيرد چيزي از حيثيت معلمي وي باقي نمي‌ماند.
وي با بيان اينكه به دنبال كوچك‌سازي ساختار آموزش و پرورش است، گفت‌: بخشنامه كرديم كه هر كس كه متعلق به آموزش و پرورش بوده و در دستگاه ديگري فعاليت كند به خانه خود برگردد و اگر نمي‌تواند در همان‌جا مشغول به كار شده و از آموزش و پرورش منقطع شود.
علي‌احمدي ادامه داد: وقتي تعداد مناطق استاني و شهرستاني كشور 340 منطقه است چرا مناطق آموزش و پرورش 716 منطقه است ما زيرساخت‌هاي فناوري و اطلاعات داريم و مي‌توانيم تعداد مناطق آموزش و پرورش را كاهش دهيم.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن