تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821216945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// ادوار تحكيم وحدت: حقوق بهائيان را به رسميت بشناسيم!// نشست بي حاصل به تشنج كشيده شد// شكايت مشايي از روزنامه كيهان


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// ادوار تحكيم وحدت: حقوق بهائيان را به رسميت بشناسيم!// نشست بي حاصل به تشنج كشيده شد// شكايت مشايي از روزنامه كيهان
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (6 خرداد)، سه خبر ويژه دارد.

ادوار تحكيم وحدت: حقوق بهائيان را به رسميت بشناسيم!(خبر ويژه)

دبيركل سازمان غيرقانوني ادوار تحكيم وحدت با انتشار مطلبي در سايت ضدانقلابي روزآنلاين خواستار به رسميت شناخته شدن حقوق بهائيان در ايران شد!

وي در دفاع از فرقه ضاله بهائيت نوشت: بهائيان به صرف اين كه در اين چارچوب ملي به دنيا آمده و در آن زيست مي كنند، حقوقي متفاوت از ساير ايرانيان ندارند و از اين رو هرگونه تعقيب و آزار آنان به علت باورهايشان، ناديده گرفتن اصول مبنايي ملت- دولت در عصر جديد است.

دبيركل سازمان غيرقانوني ادوار تحكيم وحدت سپس با زير سؤال بردن قانون اساسي - كه در آن فرقه بهائيت به رسميت شناخته نشده است- جمهوري اسلامي ايران را نظامي فرقه گرا(!) خواند و اظهار داشت: مساله اي كه نظام بايد تكليف آن را روشن كند اين است كه آيا حقوق برابر ايرانيان در جمهوري اسلامي امري به رسميت شناخته شده است و يا اين كه نظام سياسي ايران بدون توجه به مليت ايراني، صرفا داراي ماهيتي مذهبي و فرقه اي است؟ پاسخ صريح به اين پرسش زمينه ساز شفافيت در بسياري از امور ديگر هم خواهد شد.

او در ادامه مدعي شد: بحث حقوق بهائيان به عنوان معياري براي سنجش صداقت و بي طرفي مسلمانان مدافع حقوق بشر در ايران درآمده و نهادهاي حقوق بشر بين المللي و كشورهاي غربي نيز نحوه برخورد با بهائيان را يكي از شاخص هاي عمده رعايت حقوق بشر در ايران مي دانند(!)

ظاهرا غاصبان عنوان «دفتر تحكيم وحدت» تلاش دارند تا دايره تحكيم وحدت خود با دشمنان ملت ايران را تا فرقه ضاله بهائيت هم گسترش دهند!

نشست بي حاصل به تشنج كشيده شد(خبر ويژه)

سرانجام پس از ماه ها تلاش تشكل غيرقانوني دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) در روز پنج شنبه مورخ 87.3.2 نشست انتخاباتي خود را در محل پاركينگ يكي از نشريات توقيف شده (ارگان جريان ملي- مذهبي) برگزار نمود.

اخبار واصله حاكي از آنست كه شدت اختلافات اعضا در اين نشست، كار را به زد و خورد و درگيري گسترده كشانيد. يكي از علل اين اختلافات، اعتراض برخي از انجمن هاي اسلامي دانشگاه هاي شهرستان ها به تماميت خواهي و انحصارطلبي اعضاي انجمن هاي دانشگاه هاي تهران بوده است.

گفته مي شود، حضار در اين نشست جمعاً كمتر از 30 نفر بوده اند.

همچنين يكي از سركردگان گروه هاي ملي- مذهبي طي سخناني در اين نشست، دانشجويان رابه «نبرد نرم عليه نظام و تحركات زيرزميني» فراخوانده و سخنران ديگر كه از نمايندگان افراطي مجلس ششم و عضو سازمان ادوار تحكيم بوده است، دانشجويان را به «مقاومت جدي در برابر تدفين شهدا در دانشگاه ها» فراخوانده است.

سرانجام، نشست اين گروه غيرقانوني، بدليل شدت اختلافات، بدون نتيجه پايان يافته است.

شكايت مشايي از روزنامه كيهان (خبر ويژه)

اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي با تقديم شكوائيه اي به دادستان تهران، از كيهان شكايت كرد.

در ستون اخبار ويژه كيهان 87.2.1 با عنوان «درخواست استفاده از عامل سيا» متن بخشنامه يكي از مشاوران وزارت علوم چاپ شده بود كه در آن از رؤساي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور خواسته شده بود از آقاي هوشنگ اميراحمدي ]جاسوس سيا[ براي فعاليت ها و پروژه هاي تحقيقاتي استفاده كنند.

كيهان با اشاره مستند به سوابق هوشنگ امير احمدي، عامل سيا كه ساكن آمريكاست و مصاحبه ها و نوشته هاي او عليه جمهوري اسلامي ايران، پرسيده بود اولاً چه كسي اين عامل سيا را به ايران دعوت كرده است و ثانياً چرا قائم مقام وزير علوم در همكاري هاي علمي و بين المللي به دانشگاه ها و مراكز علمي توصيه كرده است كه با اين عامل شناخته شده «سيا» همكاري علمي و تحقيقاتي كنند؟ و اما، كيهان با توجه به اين كه آقاي مشايي رياست «شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور» را برعهده دارد از وي با عنوان دعوت كننده هوشنگ امير احمدي ياد كرده و خواستار توضيح ايشان شده بود.

آقاي مشايي در پاسخ به چند سطر از خبر كيهان كه مربوط به ايشان بود پاسخي در3 صفحه 4A فرستاد و حال آن كه مطابق قانون مطبوعات جوابيه بايستي حداكثر دو برابر مطلب درج شده باشد ولي كيهان به خاطر حفظ حرمت رئيس جمهور جوابيه 3صفحه اي مشايي را بدون كم و كاست چاپ كرد و در ذيل آن با اشاره به رياست نامبرده بر شوراي عالي امور ايرانيان خارج كشور از وي خواسته بود كمك كند تا دعوت كننده اين عامل «سيا» به ايران شناسايي شود.

حالا آقاي مشايي كه ظاهراً از حرمت گذاري كيهان به رئيس جمهور و درج پاسخ سه صفحه اي خود در كيهان به اشتباه افتاده از كيهان شكايت كرده كه چرا وي را براي كمك به شناسايي مقام دولتي دعوت كننده از جاسوس «سيا» ترغيب كرده است!

گفتني است خبر موثق كيهان از سفارش يك مقام برجسته دولتي به وزارتخانه هاي اطلاعات و خارجه براي ايجاد تسهيلات ورود هوشنگ اميراحمدي به ايران حكايت مي كند
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن