تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816166119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح تهيه سومين دوره شوراياري‌ها سرانجام به جلسه شورا رسيد - امير گودرزي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: طرح تهيه سومين دوره شوراياري‌ها سرانجام به جلسه شورا رسيد - امير گودرزي
سخنگوي شوراي اسلا‌مي شهر تهران روز گذشته پس از اينكه توضيحات كوتاه و سربسته‌اي از جلسه غيرعلني ارائه داد با اعتراض شديد خبرنگاران روبه‌رو شد. نمايندگان رسانه‌ها از خسرو دانشجو به دليل بيان نكردن بسياري از مسائلي كه در جلسات شورا اتفاق مي‌افتد انتقاد كردند و او تنها در پاسخ گفت:

جلسات شورا در روزهاي يكشنبه مانند روزهاي سه‌شنبه علني است چون در قانون شوراها جلسه غيرعلني تعريف نشده است. اما اعضاي شوراي شهر تهران تصميم گرفته‌اند جلسات يكشنبه را غيرعلني برگزار كرده كه به تعبير خود است. از اين رو موضوعاتي كه به جلسات سه‌شنبه كشيده مي‌شود، اغلب نيمه پنهاني دارد و اين اصلي‌ترين دغدغه خبرنگاراني را تشكيل مي‌دهد كه قصد پيگيري دقيق لوايح و مصوبات را دارند. هفته گذشته خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي اسلا‌مي شهر تهران، از بررسي لا‌يحه شهرداري در مورد فروش سهام 60 ميليارد توماني بانك سرمايه حرفي نزد و قاطعانه گفت جز مواردي كه مطرح كرده، موضوع ديگري در جلسه به بحث گذاشته نشده است. او در مقابل انتقاد اين هفته خبرنگاران به خود اشاره كرد و گفت بعضي از موارد را فراموش مي‌كند و چون اين حرف نماينده رسانه‌ها را قانع نكرد، مجبور شد بگويد:

دانشجو اين موضوع را در حالي مطرح كرد كه بسياري از مواردي كه از سوي او با صلا‌حديد اعضاي شورا مطرح نمي‌شود، از جانب برخي از اعضاي شورا به خبرنگاران اعلا‌م شده و حتي يكي از اعضا اين موارد را در وبلا‌گ شخصي‌اش انتشار مي‌دهد. سخنگو به اين موضوع اشاره كرد و گفت: بايد در جلسه آينده اين تذكر به برخي اعضا داده شود.دستوراتي كه در جلسات يكشنبه و سه‌شنبه قرار مي‌گيرند كاملا‌ متفاوتند. معمولا‌ موارد كم‌اهميت و پيش پا افتاده در جلسات علني در حضور مستعمان و موارد حساس و مهم در جلسات علني بدون حضور مستمع بررسي مي‌شود. روز گذشته هم موضوع مهمي در شورا طرح شد كه بزرگ‌ترين چالش شوراي سوم به حساب مي‌آيد. اعتراضات فرمانداري به مصوبات شورا، اعضا را در سال گذشته كلا‌فه كرد و همه حساب و كتاب‌هاي آنها را به‌هم ريخت. اين موضوع آن‌قدر اعضا را آزار داد كه احمد مسجدجامعي رئيس كميسيون فرهنگي از اين اعتراضات با عنوان ياد كرد. روز گذشته حسين طلا‌ فرماندار تهران ميهمان شوراي شهر بود تا به گفته دانشجو با اعضاي شورا تعامل برقرار كند. فرماندار تهران در اين جلسه عنوان كرد كه در سال 86 از مجموع 431 مصوبه شوراي شهر، نسبت به 37 مصوبه اعتراض صورت گرفته كه 30 مورد با تعامل شورا و فرمانداري حل شده و تنها يك مورد به شوراي حل اختلا‌ف رفته است.

البته دانشجو در مورد اين آمار گفت: عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران همچنين گفت: اين مساله در حالي عنوان شد كه به گفته برخي اعضاي شورا 40 درصد مصوبات در سال 86 مورد اعتراض فرمانداري تهران قرار گرفته است. شايد به همين دليل اعضاي شورا به فرماندار پيشنهاد دادند يك نماينده فرمانداري در جلسات شورا حضور داشته باشد كه حسين طلا‌ با آن مخالفت كرد.

اهميت شوراياري‌هاي بلا‌تكليف

موضوع مهم ديگري هم در جلسه روز يكشنبه اين هفته مطرح شد كه سه‌شنبه هفته گذشته مسجدجامعي سعي داشت آن را در دستور جلسه علني جاي دهد اما چمران مانع شد.به گفته دانشجو، ستاد هماهنگي شوراياري‌هاي شهر تهران موظف است از زمان ابلا‌غ اين مصوبه دوفوريتي در مدت زمان 15 روز نسبت به تهيه دستورالعمل تشكيل و فعاليت دوره سوم شوراياري‌ها اقدام كند.

دانشجو در پاسخ به اين سوال كه چرا پيش از پايان فعاليت قانوني شوراياري دوره دوم چنين اقدامي صورت نگرفت، گفت: دانشجو در ادامه حرف‌هايش از اهميت شوراياري‌ها و نقش كليدي آنها در جذب مشاركت‌هاي مردمي در اداره شهر صحبت كرد، اما به روشني نگفت با چنين اعتقادي كه شوراي شهر به نقش شوراياري‌ها دارند چرا اين معتمدان محلي را مدت‌ها بلا‌تكليف گذاشتند، واقعا هيچ راهي براي سرگردان نشدن شوراياري‌ها وجود نداشت.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن