تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر مطهرنيا در گفت و گو با ايسكانيوز: امروز حزب ا... در جايگاه يك نيروي ملي خود را به نمايش مي گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دكتر مطهرنيا در گفت و گو با ايسكانيوز: امروز حزب ا... در جايگاه يك نيروي ملي خود را به نمايش مي گذارد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دكتر مطهرنيا در خصوص نقش حزب ا... در تحولات لبنان تصريح كرد: امروز حزب ا... در لبنان به عنوان يك نيروي ملي، خود را به نمايش مي گذارد.
دكتر مهدي مطهرنيا روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با تاكيد بر اينكه حزب ا... تنها نماينده شيعيان محسوب نمي شود بلكه مسيحيت را نيز شامل مي شود، گفت: حمايت ساير گروه هاي لبناني از حزب ا... اين نكته را گوشزد مي كند كه حزب ا... امروز به عنوان يك نيروي ملي مطرح است.
وي در ادامه افزود: البته حزب الله بايد مراقب باشد كه حضورش در ساختار قدرت لبنان زمينه پرور ايجاد بحران كارآمدي با موضوعيت و منبع قرار دادن حزب ا... نشود.
اين كارشناس مسائل بين الملل با بيان اينكه در چارچوب ساختارهاي سياسي مفهوم عقلانيت و رفتار سياسي معطوف تعميق و گسترش عقلانيت، جايگاه ويژه اي را پيدا مي كند، گفت: اگر بپذيريم كه در عرصه عمومي، عرصه عقلانيت معطوف به تفاهم، گفت و گو و ايجاد راه هاي مذاكره به جاي خشونت در لايه هاي مختلف فعاليت هاي سياسي و تساهل انعكاس آن را در حوزه سياست هاي منطقه اي و بين المللي دنبال كنيم، اذعان خواهيم داشت كه اجلاس دوحه پژواكي از گسترش عرصه عمومي كه خود تجلي گاه رشد عقلانيت است، جلوه مي كند.
مطهرنيا در ادامه افزود: پيام سياسي اين اجلاس آن است كه اگر كشورهاي فرا منطقه اي دخالت حداقلي و معطوف به همنشيني و همفكري با عناصر موثر منطقه اي در بحران ها را دنبال نكنند، نتايج حاصل براي حل بحران ها بسيار كارآمدتر خواهد بود.
وي در ادامه به نتايج برآمده از اين كنفرانس اشاره كرد و افزود: رسميت يافتن يازده وزير از طرفداران هشت مارس و 16 وزير از طرفداران 14 مارس و انتخاب رييس لبنان يك قاعده عرفي به روز شده اي را در تدابير امور لبنان بر اساس مقتضيات جديد فراهم مي سازد.
وي همچنين تصريح كرد: اهميت ديگر اين اجلاس از اين جهت است كه اگر دستاوردهاي دوحه استمرار يابد، مخالفان در ساختار سياسي لبنان حق وتو پيدا مي كنند.
اين مدرس دانشگاه با اعلام اينكه سه موضوع مهم بازنگري قانون انتخابات، تشكيل وحدت ملي و انتخاب رييس در اجلاس دوحه مطرح بود، خاطر نشان كرد: انتخاب ميشل سليمان به عنوان كسي كه توانايي فراجناحي عمل كردن را دارد و نشان دهد كه مورد توجه همه گروه ها قرار دارد، مي تواند مكانيزم اجراي مناسب براي رسيدن به هدف وحدت ملي و بازنگري قانون انتخابات و پياده كردن وظايف و تكاليف باشد.
وي در ادامه متذكر شد: با توجه به اينكه لبنان پر از شكاف هاي متراكم و كشوري است كه در منطقه خاورميانه به عنوان يكي از كشورهاي ژئواستراتژيك مطرح است و از دموكراسي خاصي نيز برخوردار است، منطقه اي بحراني به شمار مي رود و رييس جمهور لبنان رسالت بسيار سختي را در اين زمينه بر عهده دارد.
اين كارشناس مسائل بين الملل با اعلام اينكه در اين بافت سه لايه اي بسيار بحران زا و متراكم، مديريت لبناني كه پتانسيل آشوب در آن نهفته است كار آساني نيست، تصريح كرد: بي ترديد مولفه هاي برون سطحي موثر بر محيط لبنان هر گاه تحركات درون سطحي را مخالف منافع خود ببيند، كارشكني در مسير حركت لبنان را در دستور كار خود قرار مي دهد و اين مخاطرات مديريت لبنان را بسيار مي كند.
مطهرنيا در پايان تاكيد كرد: تنها نكته مهم و مورد توجه تلاش بر ايجاد وحدت ملي بر اساس مديريت و حضور همه جناح ها در چارچوب قوانين تدوين شده است./05/120
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن