تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان گردشگري فارس:آباده ازنظر توانمنديهاي گردشگري مستعد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان گردشگري فارس:آباده ازنظر توانمنديهاي گردشگري مستعد است
داخلي. فرهنگي. ميراث فرهنگي.

رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان‌فارس گفت: شهرستان آباده‌به‌لحاظ قدمت و پيشينه فرهنگي غني و همچنين وجود منابع طبيعي و مناطق گردشگري، مستعد و توانمند است.

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا،دكتر محمدرضا بذرگر در نشست شوراي اداري شهرستان آباده افزود: به همين دليل، در سفر رييس جمهوري و هيات دولت به استان فارس، دو منطقه چشمه خسرو شيرين و منطقه گردشگري ايزدخواست به‌عنوان مناطق نمونه گردشگري، جزو مصوبات اين سفر بود و اكنون بامعرفي سرمايه‌گذار وحمايت‌هاي اين سازمان،عمليات اجرايي اين دوپروژه مهم گردشگري آغاز خواهد شد.

وي اظهارداشت:پروژه‌احداث ساختمان موزه شهرستان آباده تامرحله خاكبرداري پيش رفته است و با ساخت، راه اندازي و استقرار اشياي موزه، شاهد توسعه گردشگري اين شهرستان خواهيم بود.

بذرگر گفت: حفظ يادمان‌هاي تاريخي، مهمترين دغدغه اين سازمان است و به رغم گستردگي استان فارس و نيز پراكندگي آثار تاريخي و همچنين مشكلاتي كه به لحاظ نيرو و امكانات براي حفاظت از اين آثار وجود دارد،به دليل تشكيل يگان حفاظت ومراقبت وتلاش اين يگان، روند تخريب آثار وحفاري‌هاي غير مجاز كاهش يافته است.

اين مسوول افزود: يكي ديگر از اقدامات اين سازمان در راستاي حفاظت از ميراث فرهنگي،توسعه انجمن‌هاي مردمي دوستدار ميراث فرهنگي است و نيز جلب مشاركت مردم در حفاظت از يادمان‌هاي فرهنگي است.

وي گفت:هنوز داراي سبك معماري و شهرسازي خاص در دوره معاصر نشده‌ايم و در حالي كه سبك معماري پارسي در دوره هخامنشيان‌و سبك پارتي، سبك خراسان و سبك رازي از سبك‌هاي معماري ايراني در ادوار مختلف تاريخي بوده‌اند و از اهميت ويژه‌اي برخوردار هستند.

پژوهشگر و استاد تاريخ دانشگاه شيراز در اين نشست گفت: شهرستان آباده افزون بر ‪ ۹۰۰‬سال تاريخ مكتوب دارد و با دارا بودن حدود ‪ ۵۰‬يادمان‌تاريخي از پيشينه تمدن و فرهنگ بسيار بالايي برخوردار است و وجود برخي آثار مانند مسجدايزدخواست كه بر روي چهارطاقي آتشكده‌ساساني بنا شده است، بيانگر اين امر است.

دكتر جمشيد صداقت كيش، بر ضرورت مرمت بناي ساساني در ايزدخواست تاكيد كرد و اظهار داشت: همچنين شهرستان آباده در زمينه هنر منبت كاري داراي قابليت‌هاي قابل توجهي است از جمله اينكه كتاب چوبي منبت متعلق به دوره‌قاجاريه دراين شهر نگاشته شده و نيزضريح چوبي امامزاده محمد شورجستان اين شهرستان كه بسيار ارزشمند است از ديگر توانمندي‌هاي هنرمندان صنايع دستي شهرستان آباده است.

شهرستان آباده در ‪ ۲۷۴‬كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.ك/‪۱‬
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن