تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگاه آموزشي توليد و فرآوري گياهان دارويي در مشهد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كارگاه آموزشي توليد و فرآوري گياهان دارويي در مشهد برگزار شد
مشهد - خبرگزاري مهر: كارگاه آموزشي توليد و فرآوري گياهان دارويي براي 20 نفر از كارشناسان و فارغ­التحصيلان كشور افغانستان در پارك علم و فناوري خراسان آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، عباس همتي كاخكي رئيس پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحيه اين كارگاه آموزشي گفت: با وجود مشتركات فرهنگي، زباني و ديني گسترده ميان دو كشور ايران و افغانستان زمينه انتقال مفاهيم براي كارورزان افغاني بيشتر فراهم است.

وي بيان ­داشت: توسعه ارتباطات و همكاري­هاي بين المللي به خصوص با كشورهاي همجوار منطقه يكي از اصلي ترين برنامه هاي پارك علم و فناوري خراسان و پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي محسوب مي شود.

وي گفت: در اين كارگاه آموزشي مباحث مختلفي از جمله اهميت وضعيت گياهان دارويي، اكولوژي توليد و تاثير اقليم در مواد موثره گياهان دارويي، توليد گياهان دارويي مهم زراعي، توليد گياهان دارويي مرتعي، خشك كردن و كنترل كيفيت و نيز استاندارد سازي گياهان دارويي ارائه خواهد شد.

در ادامه دكتر عبد الله ملافيلابي عضو هيئت علمي پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي در بيان تعريف گياه دارويي اظهار داشت: گروه بزرگي از گياهان اقتصادي كه داراي تركيبات و مواد موثر در اندامهاي مختلف گياهي خود هستند گياه دارويي ناميده مي شوند كه در درمان بسياري از بيماري ها مورد استفاده قرار مي­گيرند.

وي افزود: عملكرد شيميايي گياهان دارويي از عملكرد اقتصادي آن براي ارزش گذاري مهمتر است.

ملافيلابي با بيان اين مطلب كه بيش از 150 سال از عمر توليد و استفاده از داروهاي شيميايي مي گذرد، تاكيد كرد: حدود 30 سال است كه به دليل عوارض جانبي مصرف داروهاي شيميايي، موجي به نام "موج سبز" در دنيا براي ترويج استفاده از گياهان دارويي و الگو برداري ازطبيعت بر پا شده است.

وي گفت: بيش از چهار ميليارد نفر از مردم كشورهاي در حال توسعه از گياهان دارويي براي درمان بيماري هاي خود استفاده مي كنند و در سال 1990 در چين 700 هزا تن مواد گياهي به صورت نسخه هاي سنتي مورد مصرف بيماران قرار گرفته بوده است.

وي خاطر نشان كرد: شش كشور صنعتي جهان كه بزرگترين توليدكنندگان و صادركنندگان داروهاي شيميايي در حال حاضر محسوب مي شوند، به بزرگترين واردكنندگان گياهان دارويي براي مصرف داخلي تبديل شده اند.

ولي تصريح كرد: باتوجه به وجود شرايط و اقليم مناسب در كشور افغانستان، توليد و فرآوري گياهان دارويي يك پتانسيل و يك مزيت اقتصادي مهم براي ايجاد ارزش افزوده و اشتغال محسوب مي شود كه بايد از آن بهره برداري لازم صورت گيرد.

كارگاه آموزشي توليد و فرآوري گياهان دارويي، به درخواست مركز بين­المللي تحقيقات كشاورزي در نواحي خشك موسوم به ايكاردا براي 20 نفر از كارشناسان و فارغ­التحصيلان كشور افغانستان در پارك علم و فناوري خراسان برگزار شد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن