تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دامپزشكي: احداث پايانه فرآورده‌هاي دامي در مازندران ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل دامپزشكي: احداث پايانه فرآورده‌هاي دامي در مازندران ضروري است
داخلي. اجتماعي. بهداشتي. فرآورده‌هاي دامي. مازندران
مديركل دامپزشكي مازندران با اشاره به ظرفيت بالا در توليدات فرآورده هاي گوشتي استان، احداث پايانه فرآورده‌هاي دامي را ضروري دانست.

"مجيد مختاري" روز يكشنبه در جلسه كارگروه بهداشت و درمان استان افزود:
درنظر است اين پايانه ابتدا در شهر ساري به عنوان مركز استان احداث و پس از آن نسبت به احداث آن در شهرهاي آمل و چالوس اقدام شود.

وي گفت: استان مازندران در زمينه پرورش و توليد فرآورده‌هاي دام و طيور از استان‌هاي مطرح كشور است.

وي هدف از احداث پايانه فرآورده‌هاي دامي در مازندران را رضايت شهروندان از محموله‌هاي بهداشتي فرآورده‌هاي دامي ذكركرد و دسترسي آسان مردم به اين فرآورده‌ها، جلوگيري‌از بروز بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام، فرهنگ‌سازي ، كاهش ترافيك و جوگيري از آلودگي زيست‌محيطي واحداث كوره لاشه‌سوز را ازجمله مزاياي اين طرح عنوان كرد.

وي يادآورشد: مازندران در زمينه توليد طيور رتبه اول و در زمينه پرورش دام سبك و سنگين رتبه چهارم كشوري را در اختيار دارد.

وي شمار دام‌هاي موجود در اين استان را سه ميليون راس ذكر كرد و گفت: از اين تعداد دوميليون و ‪ ۲۵۰‬هزار راس دام سبك شامل گوسفند، بره، بز و برغاله و مابقي مربوط به دام سنگين است.

وي گفت: در زمان حاضر دو هزار واحد پرورش مرغ گوشتي‌درمازندران فعال است كه بخش عمده‌اي از توليدات اين واحدهاي توليدي در بازار مصرف استان عرضه و مابقي به استان‌هاي همجوار به ويژه تهران ارسال مي‌شود.

وي اظهارداشت: سالانه ‪ ۹۵‬تا ‪ ۱۰۰‬ميليون قطعه جوجه‌ريز گوشتي در اين استان توليد مي‌شود كه از اين ميزان حدود ‪ ۵۵‬تا ‪ ۶۰‬ميليون قطعه براي توليد ومصرف به ديگر استان‌ها ارسال مي‌شود.

مديركل دامپزشكي مازندران در بخش ديگر سخنان خود از وضعيت كشتار دام در كشتارگاه‌هاي استان انتقاد كرد وگفت: اين امر مشكلات عديده‌اي را در اين زمينه ايجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مختاري، شمار كشتارگاه‌هاي سنتي دراين استان ‪ ۲۳‬واحد اعلام كرد و افزود: در كشتارگاه‌هاي سنتي ذبح دام به‌طور بهداشتي صورت نمي‌گيرد كه‌اين امر احتمال انتقال بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام را افزايش مي‌دهد.

وي از احداث پنج كشتارگاه صنعتي درشهرهاي مختلف مازندران خبرداد و گفت:
اين كشتارگاه‌هاي صنعتي در شهرهاي ساري ، بندپي بابل ، آمل ، نور و نشتارد احداث و يا در حال احداث است.

وي تصريح كرد: با تكميل كشتارگاه‌هاي صنعتي درشهرهاي ذكرشده، از ادامه فعاليت كشتارگاه‌هاي سنتي دراين شهرها و شهرهاي همجوار جلوگيري مي‌شود. ك/‪۳‬ ‪۵۰۸/۴۰۲/۲۵۰۱‬
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن