تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815524669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير فرانسه خواستار همكاري‌هاي‌ فرهنگي‌، باستاني با ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفير فرانسه خواستار همكاري‌هاي‌ فرهنگي‌، باستاني با ايران شد
خبرگزاري فارس: سفير فرانسه در جمهوري اسلامي ايران بر همكاري‌هاي مشترك ميان دو كشور ايران و فرانسه در زمينه فرهنگي و باستاني تأكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، برنار پولتي امروز در ديدار با استاندار خوزستان افزود: دولت فرانسه و سفارت اين كشور در ايران علاقه‌مند به توسعه همكاري‌هاي فرهنگي، علمي و تحقيقات باستان شناسي با ايران هستند و چشم انداز روشني را براي اين همكاري‌ها پيش‌بيني مي‌كنيم.
وي خوزستان را از نظر تاريخي، فرهنگي و آثار باستاني، منطقه‌اي غني توصيف و از سفر به اين استان و مهمان‌نوازي مردم تشكر كرد.
همچنين رئيس موزه لوور پاريس در اين نشست گفت: جلسات كاري منظمي بين دو گروه ايراني و فرانسوي در زمينه پژوهش، آموزش و تحقيقات باستاني در تهران برگزار شده است.
هانري لووارت با ابراز خرسندي از سفر به خوزستان براي اولين بار افزود: شوش جايگاه خاصي در ميان آثار باستاني جهان دارد و بسيار حائز اهميت است.
وي با تأكيد بر توسعه همكاري‌هاي متقابل ميان ايران و فرانسه در زمينه باستان شناسي تصريح كرد: احداث دانشكده باستان شناسي شوش بستر بسيار مناسبي براي همكاري‌هاي پژوهشي‌تحقيقاتي فرانسه با جمهوري اسلامي ايران است.
همچنين استاندار خوزستان در اين نشست گفت: دانشكده باستان شناسي شوش طي دو سال آينده‌ با مشاركت آموزش عالي ساخته مي‌شود.
سيد‌محمد‌جعفر حجازي تصريح كرد: با توجه به اينكه بسياري از شهرهاي استان از نظر فرهنگي و باستاني اهميت فراوان دارند، دانشكده باستان شناسي شوش شعبه‌هايي در برخي شهرهاي استان خواهد داشت.
وي اضافه كرد: وجود اين دانشكده موجب مي‌شود جهانگردان علاوه بر بازديد از آثار تاريخي از جزئيات اين آثار هم مطلع شوند.
استاندار خوزستان افزود: براي اقامت جهانگردان و محققان آثار باستاني در شوش هم يك هتل پيش بيني شده است كه با مشاركت بخش خصوصي ساخته مي‌شود.
انتهاي پيام،/ب
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن