تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور تسخيري/نخستين نشست علماي اسلام در عربستان آغاز به كار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با حضور تسخيري/نخستين نشست "علماي اسلام" در عربستان آغاز به كار كرد
نشست دو روزه "علماي اسلام" با هدف تحقق تفاهم ميان مذاهب اسلامي و تعميق گفتگو با حضور دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي از ديروز چهارم خردادماه در جده آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از الشرق الاوسط، نشست مقدماتي " علماي اسلام" با حضور 8 فقيه مسلمان به منظور تحقق تفاهم ميان مذاهب اسلامي، تعميق گفتگو و بررسي طرحهاي مشترك اسلامي طي دو روز چهارم و پنجم خرداد در جده عربستان برگزار مي‌شود.

هدف از برگزاري اين نشست مبارزه با تعصب و انديشه‌هاي تكفيري اعلام شد و شركت‌كنندگان مسائل و موضوعات مشترك ميان مذاهب اسلامي را به منظور تحقق همزيستي مسالمت آميز مورد توجه قرار دادند.

مهدي فتح الله مشاور سياسي دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با اظهار داشت: اين همايش به منظور طرح افكار انديشمندان در مسئله تقريب ميان مذاهب اسلامي برگزار شده است و گفتگوي فقهي نيست.

پروفسور اكمل الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به اينكه اين همايش در نوع خود اولين همايش به شمار مي‌رود، از برگزاري دوره‌هاي آينده اين همايش خبر داد .

وي به ضرورت وحدت فتوا در جهان اسلام اشاره كرد و افزود: از قوانين و اصول دين افراط ديني و تعصبات مذهبي خارج نمي‌شود. فتوا بايد به‌گونه‌اي بر گفتگوي ميان مذاهب و بر ارزشهاي اعتدال، ميانه‌روي و تسامح تأكيد كند. بر همه مسلمانان واجب است كه اصول دين، نقاط مشترك ميان مذاهب اسلامي را به منظور وحدت اسلامي مورد توجه قرار دهند.

احسان اوغلو جدايي افزود: هيچ ارتباط ميان جوهر دين و عقيده در مذاهب اسلامي وجود ندارد بلكه مسائل سياسي، ملي و يا مسائل ديگر به اين تفرقه‌ها دامن مي‌زند. بنابراين در اين شرايط مصالح مسلمانان اولين قربانيان اين تعصبات مي‌شوند.

قرار است كه يك‌ماه ديگر دور دوم اين نشست با همكاري شوراي جهاني فقه اسلامي برگزار شود.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 505]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن