تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799672490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مايكروسافت دوباره به ياهو پيشنهاد داد همكاري در زمينه جست‌وجو


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مايكروسافت دوباره به ياهو پيشنهاد داد همكاري در زمينه جست‌وجو
اگرچه دو شركت جزئيات زيادي را در مورد اين پيشنهاد جديد، كه روز هجدهم ماه جاري (مه) به مديران ياهو تسليم شد، منتشر نكرده‌اند، ولي كارشناسان اعتقاد دارند كه كانون توجه آن در متحد كردن نيرو‌هاي دو شركت در زمينه تبليغات در كنار جست‌وجوها است. هر دو شركت در اين زمينه با مشكلات زيادي دست به گريبان هستند و با فاصله زيادي پشت سر گوگل قرار دارند.

به نظر مي‌رسد كه مايكروسافت به خريد كامل كسب‌وكار تبليغات متني ياهو يا دست كم قرار گرفتن تبليغات خودش در كنار نتايج جست‌وجوي ياهو علاقه‌مند باشد. بر اساس اين پيشنهاد ياهو مي‌تواند كسب‌وكار تبليغات گرافيكي خودش را نگه دارد. در زمينه تبليغات گرافيكي ياهو رهبر بلامنازع بازار محسوب مي‌شود. گمانه‌زني‌هاي كارشناسان ديگر هم اين ديدگاه را تأييد مي‌كند.
عده‌اي هم عقيده دارند كه مايكروسافت مي‌خواهد جست‌وجوي ياهو را با فيس‌بوك تركيب كند و از اين تركيب معجوني براي رقابت با گوگل بسازد. من فكر نمي‌كنم گوگل اين تهديد را خيلي جديد بداند. چون فيس‌بوك با وجود اينكه جامعه كاربري ارزنده‌اي دارد، اما تا برآورده‌ كردن وعده‌هاي مالي خود راه درازي در پيش دارد. از سوي ديگر ترديد‌هاي بسيار زيادي در مورد توانايي فيس‌بوك در حفظ جامعه كاربرانش در دراز‌مدت وجود دارد.
اين پيشنهاد از سوي مايكروسافت نشان‌دهنده مشكلات روزافزون اين شركت در مقابله با گوگل در بازار تبليغات متني و جست‌وجو است. اين پيشنهاد روز يك‌شنبه هفته گذشته در نامه‌اي به امضاي كوين جانسون، رئيس واحد پلتفرم‌ها و خدمات مايكروسافت، فاش شد. در اين نامه همچنين اعلام شده است كه مايكروسافت در هفته جاري در كنفرانس Advance08 كه در ردموند واشنگتن برگزار خواهد شد، از برنامه‌هاي جديد خود در حوزه جست‌وجوي وب خبر خواهد داد.
اين پيشنهاد از سوي مايكروسافت دقيقاًٌ زماني مطرح شده است كه ياهو و گوگل در آستانه عقد يك قرارداد براي برون سپاري دست كم بخشي از كسب‌وكار تبليغات متني ياهو به گوگل قرار دارند. براي اجتناب از مشكلات حقوقي مربوط به رگولاتوري در زمنيه آنتي‌تراست، انتظار مي‌رود كه ياهو و گوگل دست به تمهيدات خاصي بزنند. براي نمونه ممكن است ياهو برون‌سپاري را به صورت عمومي اجرا كند و به اين ترتيب گوگل هم خواهد توانست بدون ترس از اتهام تصاحب يك رقيب به ارائه خدمات به ياهو بپردازد. احتمالاً مايكروسافت از ترس سر گرفتن چنين قراردادي مي‌خواهد هر طور كه شده كسب‌وكار تبليغات متني ياهو را به دست بياورد.
علاوه بر اين پيشنهاد مايكروسافت در شرايطي مطرح مي‌شود كه ميلياردر معروف، ‌آقاي كارل ايكان، ‌از هفته گذشته شكايتي حقوقي را بر ضد هيئت مديره ياهو تنظيم كرده و اميدوار است كه بتواند با تعويض اين هيئت مديره دوباره پيشنهاد خريد ياهو توسط مايكروسافت را روي روال بيندازد. مايكروسافت عكس‌العمل مستقيمي در اين مورد نشان نداده است ولي چون بسياري از كارشناسان پيش‌بيني مي‌كردند كه اين اقدامات از جانب ايكان باعث ترغيب بيشتر مديريت ياهو به همكاري با گوگل خواهد شد، مايكروسافت ترجيح داده است كه خودش حركتي براي پيش‌گيري از اين قرارداد بكند.
مايكروسافت باز هم طبق عادت قديمي خودش آخرين روز هفته را براي انجام يك حركت بزرگ انتخاب كرد. مايكروسافت طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه در عوض پيشنهاد 44.5 ميليارد دلاري خود براي خريد ياهو كه مورد موافقت قرار نگرفت، پيشنهاد يك همكاري جديد را به مديران اين شركت ارائه كرده است. بيانيه مايكروسافت به شرح زير است:
«در سايه پيشرفت‌هاي انجام شده از زمان لغو پيشنهاد خريد ياهو توسط مايكروسافت و تلاش پيوسته اين شركت براي بررسي گزينه‌هاي ممكن در جهت بهبود خدمات و كسب‌وكار آنلاين خود، هم‌اكنون مايكروسافت آماده است تا پيشنهاد يك معامله جديد را ميان دو شركت مطرح كند. اين يك پيشنهاد براي همكاري است و شامل خريد كامل ياهو نمي‌شود. اين بار قصد مايكروسافت ارائه پيشنهادي براي خريد تمام سهام ياهو نيست، اما شركت نام‌برده اين حق را براي خود محفوظ مي‌داند كه در آينده هرگاه كه موقعيت را مناسب ديد پيشنهادش را با توجه به شرايط روز با مديران يا سهام‌داران ياهو مطرح كند.»
ياهو هم بعد از دريافت اين پيشنهاد، بيانيه ديگري صادر كرد كه از جهت نداشتن هيچ‌گونه جزئيات و اطلاعات جديد در نوع خودش بي‌نظير است:
«ياهو براي مايكروسافت روشن كرده است كه در حال حاضر به خريداري شدن به طور كامل توسط اين شركت علاقه‌مند نيست. هيئت مديره ياهو در حال‌حاضر مشغول بررسي چندين راهبرد جايگزين براي بيشينه كردن ارزش شركت متبوع خود هستند و هرگونه معامله‌اي كه براي سهام‌داران ارزشي به همراه داشته باشد را با آغوش باز بررسي مي‌كنند. هيئت مديره ياهو هر پيشنهاد، از جمله پيشنهاد مايكروسافت، را با امانت‌داري بررسي خواهد كرد.»
به هر حال بيانيه مايكروسافت به دو دليل حائز توجه است: اول اينكه مايكروسافت چنان از دورنماي همكاري ياهو و گوگل به وحشت افتاده كه حاضر شده است بعد از صحبت‌هاي بالمر در مورد عدم نياز مايكروسافت به ياهو، باز هم پيشنهاد ديگري به آن ارائه بدهد. دومين دليل اهميت نامه مذكور اين است كه نشان مي‌دهد مايكروسافت بر خلاف ادعايش خريد ياهو را فراموش نكرده است.
بسياري از افراد از جمله خود من هميشه در تعجب بوده‌اند كه چرا مايكروسافت حاضر است اين مبلغ هنگفت را صرف شركتي كند كه هيچ تمايلي براي ادغام شدن با آن ندارد. قراردادي كه فقط مسئله جست‌وجو را پوشش بدهد به هيچ وجه مشكلات مايكروسافت را حل نخواهد كرد. اين شركت بيشتر از فناوري جست‌وجو به كاربران ياهو نياز دارد.
در واقع اگر مايكروسافت بتواند ياهو را از همكاري با گوگل بازدارد، دست‌كم تمام اميد خود به رقابت با گوگل در زمينه تبليغات متني را از دست نخواهد داد. از نظر منابع مالي، مايكروسافت آن‌قدر پول دارد كه بتواند هر پيشنهاد گوگل را با يك پيشنهاد بهتر پاسخ بدهد؛ حتي اگر همانند خريد سال گذشته‌اش –براي خريد فيس‌بوك- تا ده‌ها برابر ضرر بدهد.
در انتها بايد گفت كه حركت اخير مايكروسافت راه را براي ادغام كامل دو شركت باز نگه مي‌دارد. در واقع مسير فعلي هم به احتمال زياد به همين نتيجه منتهي خواهد شد. بسياري از كارشناسان و سهام‌داران ياهو انتظار چنين نتيجه‌اي را مي‌كشند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن