تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821182617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت: رسانه ها واقع بينانه با مسايل برخورد كنند // بدون حمايت از دولت توفيقي در كار ايجاد نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سخنگوي دولت: رسانه ها واقع بينانه با مسايل برخورد كنند // بدون حمايت از دولت توفيقي در كار ايجاد نمي شود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: سخنگوي دولت با اشاره به اينكه رسانه ها بايد واقع بينانه با مسايل و فرصت هاي پيش آمده در عرصه جهاني استفاده كنند ، تاكيد كرد: رويكرد دولت منطبق با مطالبات رهبري است چرا كه بازگشت در جهت گفتمان انقلاب صورت گرفته و از اين جهت ما نسبت به اين حوزه وظيفه اي مضاعف داريم.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر غلامحسين الهام در همايش مديران روابط عمومي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي، فن آوري سراسر كشور كه در سالن شهيد مطهري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد با بيان اينكه اميدواريم خروجي اين جلسه قابل استفاده براي دولت باشد ، ابراز داشت: دانشگاه ها سرچشمه توليد هستند و بايد برنامه ريزي ها و محتواي كار دانشگاه ها نيز الگو و سرمشقي براي بقيه بخش هاي اجرايي باشد.
وي همچنين افزود: با همت دانشگاهيان مشكلات از بين مي رود و با اين امر نيز بخشي از رسالت ما تحقق پيدا كرده است.
الهام با اشاره به اينكه به دليل اعتقاد به يك سري اصول ، دولت نهم مسووليت خطيري دارد ، به حمايت رهبر انقلاب از دولت اشاره كرد و افزود: اين امر روش قابل فهمي است چرا كه بدون حمايت از دولت توفيقي در كار ايجاد نمي شود.
وي با اشاره به اينكه در دولت هاشمي رفسنجاني ساختار و ظرفيت كار گسترده بود ، گفت: تصميم گيري در نهاد مجمع تشخيص مصلحت نظام با دولت كاملا منطبق بود و از نظر نقادي اجتماع مركبي در كشور وجود داشت.
وزير دادگستري همچنين به دولت خاتمي اشاره كرد و افزود: دولت خاتمي برآمده از دوره سازندگي بود، ريشه اختلافي نيز در آن دوران جاي نداشت. فضاي فكري نقد و گفت و گو در جامعه غلبه پيدا كرد تا مسايل اجرايي و مشكلات اقتصادي مطلوب روشنفكران باشد و گرايش نخبگان بيشتر از گرايش توده اي و مردمي است و حمايت رسانه اي نيز در اين جهت بسيار گسترده تر است.
وي تصريح كرد: بخشي از نيروهاي فكري اين دولت به جاي اينكه وارد دولت شوند وارد عرصه رسانه شدند و دولت از آنها حمايت كرد.
الهام اظهار داشت: رسانه ها، رسانه دولتي هستند نه به اين معنا كه دست نشانده دولت هستند بلكه معتقد به دولت هستند و دولت نيز از آنها حمايت مي كند.
الهام در ادامه سخنان خود تصريح كرد: نقادي جايي ميان نخبگان ندارد بلكه نقاد همسو است و به همفكري دولت كمك مي كند، نقادي از نظر گفتمان قوي تر از دوره قبل است، رويكرد عدالت محوري و موانع فكري و ارزش نظام قوي تر و پررنگ تر شده همچنين نقادي رهبري در اين دوره جريان اصلاح طلبي را تفسير كرده است.
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در ادامه افزود: همه از اين جهت بود كه در دولت نهم فضاي اجرايي ضعيف تر است در ساختار اجرايي مجلسي كه از نظر غلبه فكري اصولگرا است بيشترين نقادي را دارد.
وي گفت: در بخش تصميم گيري، حجم راي، اعتماد، مصوبات، هم ارز با تصميمات دولت، مجلس هفتم چالش هاي شديدتري با دولت نهم داشته است و يك كارنامه بسيار چالشي را به خود اختصاص داده است.
الهام در ادامه مطالب فوق گفت: بسيار قابل افتخار است در جامعه اسلامي دولت ها يا مجالس در عزم حل مشكلات از راهنمايي رهبري استفاده مي كنند، در عرصه رسانه اي اين دولت رسانه اي توليد نكرد چراكه اين امر هنر و قوت دولت نيست بلكه واقعيت است چرا كه اين مجموعه مانند دو دولت قبل با كثرت مواجه است زيرا از ابتدا معتقد است كه حتي تاب جشن پيروزي در انتخابات را نياورد.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه رهبري انقلاب و حمايت از دولت بي نقد است مسير خاستگاه و رويكرد دولت منطبق با مطالبات رهبري است چرا كه بازگشت در جهت گفتمان انقلاب صورت گرفته و از اين جهت ما نسبت به اين حوزه وظيفه اي مضاعف داريم.
سخنگوي دولت ابراز داشت: امروز اين دولت به خاطر دميدن در فضاي فكري استقلال طلبانه، آزادي خواهانه و عدالت محوري انقلاب اسلامي ما يك حركت و نشاط جهاني ايجاد كرده و از اين فرصت ها استفاده كرده است كه مرهون نگرش و شجاعتي است كه رييس جمهور مسير انقلاب اسلامي فراهم كرده است.
الهام گفت: از سوي ديگر ما از فضاي سنگين عرصه خبري برخورداريم چرا كه نتوانستيم آنچه را كه ايجاد كرديم به فضاي عمومي جامعه منتقل كنيم.
وي خاطرنشان كرد: رسانه ها بايد در مواضع خود تجديد نظر رسانه اي كنند و واقع بينانه از اين فرصتي كه در عرصه جهاني استفاده مي شود در عرصه ملي نيز استفاده كند.
وي تصريح كرد: بايد هشدار دهيم خودمان به عنوان بخش هاي برگزيده كه تاثير گذار در جامعه هستند بيشتر بينديشيم، روابط عمومي ها در اين جهت نقش ويژه و ممتاز دارند، اما بايد اين سيستم را باور داشته باشند كه كار در روابط عمومي ها مانند كار در خانه است و بايد يكديگر را باور كنيم.
وي با اشاره به اينكه روابط عمومي ها اگر مجموعه خود را باور نداشته باشند توفيقي پيدا نمي كنند ، تصريح كرد: اين دولت در عرصه نوآوري فضاي جديدي را براي دانشگاه ها باز مي كند، نبايد منتظر ديكته شدن از بالا باشيم چرا كه ما نيز از بالا مي جوشيم، اگر غفلت كنيم خودمان از بين مي رويم./01/ 146/110
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن