تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820895254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت اجتناب‌ناپذير


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ضرورت اجتناب‌ناپذير


ايران- يدالله جواني*:
بايد توجه داشت تحولات ساختاري به موازات تحولات محيطي، يك ضرورت اجتناب ناپذير براي سازمان‌هايي است كه مي‌خواهند همواره پويا، زنده و اثربخش باشند.

صاحب‌نظران و عالمان علم مديريت نيز مي‌دانند كه سازمان‌ها هيچ‌گاه از يك ساختار متصلب برخوردار نيستند و با تغييرات و تحولات محيطي، ساختارها نيز تغيير مي‌كنند.

سپاه پاسداران هم به‌عنوان مولود با بركت انقلاب اسلامي، اكنون وارد ۳۰ سالگي شده و در مسير كهنسالي قرار دارد. اما كهنسالي اجتناب‌ناپذير سپاه به منزله كهنه‌شدن آن نبايد تلقي شود.

بديهي است كه سپاه بايد با تجديد ساختار و متناسب با ماهيت تهديدات متنوع، روزبه روز بر سطح آمادگي‌هاي خود بيفزايد. آنچه امروز در سپاه با جديت دنبال مي‌شود در همين راستا و متكي بر فلسفه وجودي سپاه و طبق قانون اساسي و اساسنامه سپاه و در چارچوب تدابير حضرت امام خميني ره و رهبر معظم انقلاب اسلامي‌است.

توجه و تامل دقيق و صحيح در اين فرآيند معقول، به‌طور قطع نيروهاي معتقد، دلسوز و طرفدار انقلاب اسلامي‌و پيرو خط حضرت امامره را نسبت به آينده اميدوارتر مي‌كند و هيچ نگراني‌اي نيز در پي نخواهد داشت.

نكته ديگر قابل توجه اين است كه طرح تحول در سپاه براساس رسالت محوري سپاه متناسب با تغيير و تحولات محيطي قبل از انتصاب سردار جعفري آغاز شده بود، لكن از ابتداي انتصاب فرماندهي جديد سپاه، اين تحولات ساختاري با رويكردهاي نوين و حسب تاكيد و انتظار مقام معظم فرماندهي كل قوا شتاب بيشتري پيدا كرده است.

طرح تحول و تعالي كه اكنون با مديريت و فرماندهي سپاه دنبال مي‌شود، در چارچوب دكترين و اهداف چشم‌اندازي سپاه قرار دارد و اين چارچوب براساس رسالت و فلسفه وجودي سپاه تدوين شده است.

روشن است كه اين برداشت از اظهارات فرمانده كل سپاه كه تجديدنظر در ساختار سپاه ممكن است با هدف دخالت در مسائل سياسي و به ويژه دخالت در انتخابات انجام گيرد، تا چه اندازه بي‌پايه و اساس است. اين برداشت، يك برداشت بسيار سطحي و غيرواقع بينانه است.

ورود به احزاب و گروه‌هاي سياسي و همچنين وارد شدن به مناقشات سياسي بين احزاب و گروه‌هاي سياسي، خط قرمز سپاه است. بديهي است كه رعايت اين اصل، هرگز وظايف و ماموريت‌هاي سپاه در حوزه تهديدات نرم براي دفاع از انقلاب اسلامي‌و دستاوردهاي آن را نفي نمي‌كند.

* رئيس اداره سياسي
سپاه پاسداران

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 22:32 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 01:24 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 01:23
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن