تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798519965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي بر زامبيا براي شكستن طلسم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيروزي بر زامبيا براي شكستن طلسم


فوتبال- گروه ورزشي:
بازي يكشنبه ۵ خرداد، شايد نقطه پاياني بر ناكامي‌هاي مداوم فوتبال ملي در سال ۲۰۰۸ باشد.

تيم ملي ايران در سال جديد ميلادي ۵ بازي رسمي برگزار كرده كه در اين مسابقات به
۴ تساوي و يك شكست دست يافته است. زامبيا حريف گمنام و ناشناخته فوتبال ايران در بازي امروز، حداقل مي‌تواند به اين ركورد پايان بدهد.

تنها بازي تداركاتي تيم ملي ايران پيش از ديدار با امارات، ‌امروز مقابل شصت و هفتمين تيم جدول فيفا برگزار خواهد شد.

زامبيا گمنام‌ترين حريف تداركاتي تيم ملي در سال‌هاي اخير، كشوري در نيمه جنوبي قاره سياه است كه سابقه درخشاني در فوتبال اين قاره ندارد و از روي ناچاري به عنوان تنها حريف تداركاتي موجود انتخاب شده است.

قرار بود بوسني، تكراري‌ترين حريف تيم ملي ايران براي انجام يك مسابقه دوستانه وارد تهران شود اما اين كشور اروپايي به صورت يك‌جانبه بازي را لغو كرد و حالا گفته مي‌شود ممكن است فدراسيون فوتبال ايران از اين كشور به فيفا شكايت كند ولي در هر صورت تغييري در برنامه بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي پيش از بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني صورت نمي‌گيرد.

روز جمعه تيم علي دايي اولين بازي تداركاتي را در اردبيل برگزار كرد. سايپا تيم سابق دايي، حريف تيم ملي در اين بازي دوستانه بود. نارنجي‌پوشان ۴۸ ساعت پس از ديدار با الوصل در ليگ قهرمانان آسيا مقابل تيم ملي قرار گرفتند و به راحتي با نتيجه پرگل ۶ بر صفر مغلوب شدند.

بازي روز يكشنبه سومين حضور رسمي دايي روي نيمكت تيم ملي ايران است، در حالي كه سرمربي جوان در دو بازي قبلي به يك شكست و يك تساوي دسته يافته و همچنان اميدوار به كسب اولين پيروزي است.

شكست زامبيا البته چندان دشوار نخواهد بود اما امارات كه يك هفته بعد در ورزشگاه آزادي ميهمان تيم ملي ايران خواهد بود، به سادگي تسليم نمي‌ شود.

آرايش تيم ملي

دايي در بازي با سايپا آرايش ۱-۲-۳-۴ را انتخاب كرده بود و براي آشنايي بيشتر با شرايط بازيكنانش از دو تركيب متفاوت در دو نيمه بازي استفاده كرد كه به نظر مي‌‌رسيد تركيب نيمه اول ارنج اصلي تيم ملي باشد.

در بازي با زامبيا هم استفاده از همين تركيب محتمل به نظر مي‌رسد، هرچند سرمربي تيم ملي همچنان با ترديدهايي مواجه است. مصدوميت واعظي ابهاماتي در خط دروازه ايجاد كرد.

ميرزاپور و رحمتي جدي‌ترين گزينه‌هاي تيم ملي براي اين بازي تداركاتي و همينطور ديدار با امارات به شمار مي‌ روند كه دايي در اين بين همبازي سابقش در تيم ملي را به دروازه‌بان مس كرمان ترجيح مي‌دهد.

در خط دفاع حسيني، ‌عقيلي و غلام‌نژاد اعتماد دايي را جلب كرده‌اند اما هنوز مدافع سمت چپ به شكل قطعي انتخاب نشده است.

با توجه به حضور نصرتي به جاي رحمان رضايي، ممكن است مدافع پرسپوليس در اين پست بازي كند، در حالي كه پيش از اين مجتبي شيري و حتي هاشم بيك‌زاده هم به عنوان مدافع سمت چپ در تركيب تيم‌ملي قرار گرفته‌اند.

نكونام و تيموريان در خط مياني از حاشيه امنيت برخوردارند و به عنوان دو هافبك دفاعي آرايش ۱-۳-۲-۴ احتمالا در اين بازي و همينطور ديدار با امارات به ميدان خواهند رفت. مثلث تهاجمي خط مياني اما با تغييرات زيادي همراه بوده است.

دايي از وجود رضايي، ‌بيك‌زاده و جباري در اين خط استفاده كرد اما ممكن است در دو بازي آينده تغييراتي در اين تركيب ايجاد كند. تنها مهاجم تيم ملي در نيمه نخست بازي با سايپا محسن خليلي بود. آقاي گل رقابت‌هاي ليگ‌برتر در اين بازي دو بار موفق به گلزني شد.

عنايتي و اصغري هم كه در نيمه دوم به زمين آمدند توانستند دروازه سايپا را باز كنند اما به نظر مي‌رسد مهاجم پيروزي همچنان از شانس بيشتري براي حضور در تركيب اصلي برخوردار است.

حريف ناشناخته

حريف تيم ملي، صبح روز شنبه از طريق دبي وارد تهران شد و ساعت ۱۷ روز يكشنبه در ورزشگاه آزادي مقابل ايران قرار مي‌گيرد. زامبيا در مرحله مقدماتي رقابت‌هاي جام‌جهاني در گروه يازدهم با توگو و سوازيلند همگروه است.

اين تيم تاكنون سابقه صعود به مسابقات جام جهاني را نداشته و تنها دو بار نايب‌قهرمان رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آفريقا در سال‌هاي ۷۴ و ۹۴ شده است.

رنارد هرو فرانسوي سرمربي اين تيم است كه سابقه هدايت باشگاه شانگهاي چين و همينطور تيم ملي غنا را در كارنامه دارد. اين مربي در سال ۲۰۰۸ به عنوان سرمربي زامبيا انتخاب شد و به فوتبال دوستان اين كشور قول داد تيمش را به مرحله بعدي مسابقات برساند.

زامبيا اما در قياس با كشورهاي صاحب فوتبال آفريقا از شانس زيادي براي صعود به جام جهاني برخوردار نيست. اكثر بازيكنان تيم ملي اين كشور در ليگ‌هاي آفريقايي و خصوصا باشگاه‌هاي آفريقاي جنوب بازي مي‌كنند.

ياكوب مولنگا و كريس كاتونگو دو مهاجم اين تيم در باشگاه‌هاي استراسبورگ فرانسه و بروندبي دانمارك بازي مي‌كنند. زامبيا نماينده ديگري در ليگ‌هاي معتبر و تيم‌هاي سرشناس اروپا ندارد.

در سال ۲۰۰۸ زامبيا ۷ بازي برگزار كرده كه در مهمترين آنها با نتيجه ۵ بر يك مقابل كامرون شكست خورده است. زامبيا روز پنجشنبه در آخرين بازي تداركاتي پيش از ديدار با ايران، مقابل تيم ملي ليبي با تساوي ۲ بر ۲ متوقف شد.

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 19:14 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 22:18 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 22:17
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 457]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن