تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804778909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش‌هاي‌ساده براي‌جلوگيري ازسرطان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: روش‌هاي‌ساده براي‌جلوگيري ازسرطان
جام جم آنلاين: آمارها نشان مي دهد كه هرساله 10 ميليون نفر در سراسر جهان به سرطان مبتلا مي شوند. سازمان جهاني بهداشت تخمين زده است كه اگر اقدامي در زمينه پيشگيري صورت نگيرد تعداد افراد مبتلا به سرطان در سال 2020 به 15 ميليون نفر خواهد رسيد، كه نشان دهنده 50 درصد افزايش ابتلا به سرطان است. بيشتر سرطانها ناگهاني پيشرفت نمي كنند، سرطان را معمولا تا حد زيادي مي توان پيش بيني كرد.


به گزارش ايسنا ، آخرين نتايج بدست آمده از تحقيقاتي كه طي چند دهه صورت گرفته نشان داده است كه تنها با ايجاد چند تغيير ساده در زندگي روزانه مي توان خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگيري كاهش داد. اين نتايج در31 نكته مهم زير به طور خلاصه ارائه شده كه عبارتند از:

1- براي پيك نيك بعدي خودتان كلم ترشي تدارك ببينيد، آخرين پژوهشها نشان داده است كه فرايند تخمير در درست كردن كلم ترشي چند تركيب ضد سرطان به وجود مي آورد كه اين تركيبات شامل آي.تي.سي ها، تركيبات كريستالي و مواد سولفور دار هستند. براي كاهش ميزان سديم كلم ترشي را پس از خارج كردن از قوطي كنسرو آبكشي كنيد.

2- تا مي توانيد كلم بروكلي بخوريد اما به جاي اين كه آن را در مايكروويو بپزيد با بخارآب بپزيد. كلم بروكلي يكي از غذاهايي است كه از بروز سرطان پيشگيري مي كند و بايد به طور دايم آن را بخوريد. اما به ياد داشته باشيد پژوهشها نشان داده است كه كلم بروكلي پخته شده در مايكروويو، 97 درصد خاصيت گياهي ضد سرطانش را از دست مي دهد. بنابراين آن را بخارپزيا به صورت تنقلات خام بخوريد و يا اين كه به سوپ و سالاد اضافه كنيد.

3. برخي از حبوبات برزيلي را بو دهيد و روي سالادتان بپاشيد.اين حبوبات سرشار از سلنيم هستند، ماده مغذي كه سلولهاي سرطاني را وادار به از بين بردن خودشان مي كند و به سلولها كمك مي كند تا دي.ان.آ خود را بازسازي كنند.

پژوهش دانشگاه هاروارد روي هزار فرد مبتلا به سرطان پروستات نشان داده است كه پيشرفت بيماري طي 13سال در مبتلاياني كه بالاترين سطح سلنيم خون را داشتند، 48 درصد كمتر ازافرادي بود كه كمترين سطح سلنيم خون را داشتند. طي يك مطالعه شگفت انگيز به مدت پنج سال در دانشگاه كرنل و دانشگاه آريزونا، مشخص شد كه مصرف روزانه 200 ميكروگرم سلنيم كه در هر دو دانه از حبوبات بدون پوست برزيلي وجود دارد، سبب كاهش تومورهاي پروستات تا 63 درصد، سرطانهاي روده بزرگ تا 58 درصد، سرطانهاي وخيم ريه تا 46 درصد و نيز سبب كاهش 39 درصدي سرطانهايي مي شود كه به مرگ مي انجامند.

4. مكمل كلسيم را همراه با ويتامين D مصرف كنيد. نتايج پژوهش هاي انجام شده در دانشكده پزشكي دارتمت نشان مي دهد كه در افراد مستعد سرطان روده، مصرف مكمل ها سبب كاهش پوليپ هاي روده مي شود كه عامل خطرساز براي ابتلا به سرطان روده است.

5. به هر چيزي كه مي خوريد سيراضافه كنيد. سير حاوي تركيبات گوگرد است كه دفاع طبيعي دستگاه ايمني بدن را در مقابل سرطان تحريك مي كند و جلوي رشد تومور را مي گيرد. پژوهش ها نشان مي دهند كه سيراحتمال بروز سرطان معده را تا 12 برابر كاهش مي دهد.

6. دو حبه سير له شده را در 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون تفت دهيد، سپس آن را در يك قوطي حاوي مقدار كمي سديم و گوجه فرنگي تكه تكه شده بريزيد و به آرامي هم بزنيد تا گرم شود و سپس روي ماكاروني بريزيد. ميكوپن موجود در گوجه فرنگي از بدن در مقابل سرطانهاي روده پروستات و مثانه محافظت مي كند. روغن زيتون به بدن در جذب ميكوپن كمك

مي كند و الياف موجود در ماكاروني از خطر سرطان روده مي كاهد. اين فايده مصرف مواد غذايي همراه با يكديگر است كه فوق العاده خوشمزه هم هستند.

7. هر هفته يك طالبي بخريد و آن را قاچ كنيد و در يك ظرف بگذاريد و هر روز صبح چند قاچ از آن را ميل كنيد، طالبي منبع سرشار شبه كارتن شيميايي و مواد گياهي است كه به طور چشمگيري خطر ابتلا به سرطان ريه را كاهش مي دهد.

8. به غلاتي كه صبح ها مصرف مي كنيد نصف فنجان قره قاط اضافه و آنها را با هم مخلوط كنيد. قره قاط از نظر قدرت ضد اكسيدان در رده اول قرار دارد. ضد اكسيدانها راديكالهاي آزاد را خنثي مي كنند. راديكالهاي آزاد تركيبات ناپايداري هستند كه سلولها را از بين مي برند و موجب بروز بيماريهاي گوناگون از جمله سرطان مي شوند.

9. ياد بگيريد كه از امشب كنگر فرنگي بخوريد. كنگر فرنگي منبعي سرشار از سيلي مرين است كه خاصيت ضد اكسيدان دارد و در جلوگيري از سرطان پروستات موثر است. براي خوردن اين سبزي لذيد، ساقه آن را از مغز گياه و برگهايش جدا كنيد. سپس بگذاريد بجوشد و يا آن را بخار پز كنيد. آب آن را خالي كنيد و هر برگ را در سس مايونز سير يا مايونز سركه فرو كنيد، سپس پوست آنها را با دندان به طور كامل بكنيد. قسمت وسط آن را در كمي كره و يا آب ليمو فرو كنيد، اكنون ميل كنيد و لذت ببريد.

10. غذاهاي كبابي را به سس غليط مخصوص آغشته كنيد. گوشت بريان شده ممكن است مواد شيميايي گوناگوني ايجاد كند كه سرطان زا باشد اما پژوهشگران موسسه تحقيقات سرطان آمريكا دريافته اند كه آغشته كردن گوشت با سس غليظ از روغن و سركه نمي گذارد گوشت به طور مستقيم با شعله آتش تماس پيدا كند و در نتيجه از ميزان مواد شيميايي سرطان زا كاسته

مي شود.

11. هر زمان كه مي خواهيد دستشويي برويد، سري به آشپزخانه بزنيد و يك ليوان آب بنوشيد، مطالعات منتشر شده در مجله پزشكي نيوانگلند چاپ 1996 نشان داده است كه خطر ابتلا به سرطان مثانه در مرداني كه روزانه 6 ليوان آب مي نوشند به نصف كاهش مي يابد. در پژوهش ديگري بين ميزان آبي كه زنان مي نوشيدند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط ديده شد. با نوشيدن مقدار زيادي آب اين احتمال تا 45 درصد كاهش مي يابد.

12. عادت كنيد چاي بنوشيد. هزاران سال است كه در آسيا براي قدرت درماني چاي سبز ارزش قائل مي شدند. در دنياي غرب تحقيقات جديد نشان مي دهد كه چاي سبز از بروز امراض قلبي و هم چنين انواع سرطانها جلوگيري مي كند. برخي از دانشمندان معتقدند كه مواد شيميايي موجود در چاي سبز به نام اي.جي.سي.جي چه بسا يكي از قوي ترين تركيبات ضد سرطاني باشد كه تا به حال كشف شده است.

13. امشب يك ليوان ماء الشعير بنوشيد، ماء الشعير از بدن در برابر باكتري هلي كوباكتر پيلوري كه عامل بروز زخم هاي گوارشي و چه بسا سرطان است، محافظت مي كند. اما بيش از حد ننوشيد. در ضمن نوشيدن مشروبات الكلي خطر ابتلا به سرطانهاي دهان، گلو، لوله مري، كبد و سينه را افزايش مي دهد.

14. امشب چند ماهي آزاد ميل كنيد. مطالعات پژوهشگران استراليايي و كانادايي نشان داده است كساني كه در هفته 4 بار يا بيشتر ماهي مصرف كرده اند، تقريبا يك سوم كمتر از افراد به سرطان خون، سرطان مغز استخوان و لنفوم غيرهاجكين مبتلا مي شوند. پژوهشهاي ديگري نشان مي دهند كه رابطه اي ميان ميان مصرف ماهيهاي چرب، آزاد، ماهي خالدار، حلوا، ساردين، ماهي تن و همچنين ميگو و صدف و كاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم در زنان وجود دارد و امگا 3 موجود در آنها اين اثر شگفت انگيز را دارد.

15. هر روز صبح يك مولتي ويتامين بخوريد. پژوهشهاي زيادي نشان داده اند كه مصرف ميزان لازم ويتامين و مواد معدني عملكرد دستگاه ايمني بدن را بهبود مي بخشد و از انواع سرطان پيشگيري مي كند.

16. هر روز 15 دقيقه به طور مستقيم آفتاب بگيريد. حتما در مورد ويتامين D موجود در نور خورشيد شنيده ايد. توجه زياد ما به توصيه هايي درباره استفاده از كرم ضد آفتاب به صورت لايه هاي ضخيم روي پوست و خودداري از قرار گرفتن در معرض پرتوهاي خورشيد باعث شده است تا بسياري از ما از مواد ارزشمند موجود در نورآفتاب بهره كافي نبريم. پژوهشگران دريافته اند كه مصرف يا توليد مقدار ناكافي ويتامين D در بدن خطر ابتلا به بسياري از سرطانها همچون سرطانهاي سينه، روده، پروستات، تخمدان و معده را افزايش مي دهد. همين طور سبب افزايش بروز بيماريهايي مانند ديابت، تصلبهاي چند گانه و فشار خون بالا مي شود. بهترين منبع دريافت ويتامين D قرار گرفتن در معرض پرتوهاي UVB موجود در نور خورشيد طبيعي يا مصنوعي به مدت 15 دقيقه در روز است و البته بايد از قرار گرفتن در معرض اين پرتوها براي مدت طولاني خودداري كرد. اين كار خطر ابتلا به سرطانهاي پوستي را افزايش مي دهد. هم چنين مي توان از ويتامين D موجود در مكمل كلسيم استفاده كرد. البته به شرط آن كه مكملي را انتخاب كنيد كه هم كلسيم و هم ويتامين D داشته باشد.

17. زماني كه به كنار دريا مي رويد يك ليوان به درد نخور هم در كيف بگذاريد، سپس آن را با كرم ضد آفتاب پر كنيد و به تمام سطح بدن خود بماليد. اين ليوان با گنجايش حدود 50 گرم همان مقدار ضد آفتابي را در خود جاي مي دهد كه متخصصان پوست براي حفاظت از پوست در برابر پرتوهاي سرطانزاي UV لازم مي دانند. استفاده از كرم ضد آفتاب را هم دو ساعت يكبار تكرار كنيد.

18. يك كيوي را نصف كنيد و سپس داخل آن را با قاشق بيرون بياوريد و حال آن را بخوريد! كيوي نارنجك دستي كوچك سرشار از ضد اكسيدانهاي ضد سرطاني است كه حاوي ويتامين هاي E، C، لوتئين و مس است. هم چنين مي توانيد دو تكه از يك كيوي بريده شده را به صورت چاشني ترد كننده گوشت، روي تكه اي از گوشت كم چرب بماليد.

19. از كاندوم استفاده كنيد و از پرخطر بپرهيزيد.در روابط زناشويي زنان بيشتر در معرض خطر ابتلا به ويروس پاپيلوما ما اچ پي وي (HPV) هستند كه موجب سرطان رحم مي شود.

20. مصرف پروتئين هاي حيواني پرچرب را كاهش دهيد. پژوهشها نشان داده است؛ زناني كه بيشتر از پروتئينهاي حيواني استفاده مي كنند، 70 درصد بيشتر از ديگران در معرض خطر ابتلا به لنفوم غيرهاجكين قرار دارند. اين خطر براي كساني كه در غذاي روزانه خود از چربي هاي اشباع شده استفاده مي كنند تا 90 درصد افزايش مي يابد. بنابراين به جاي اين چربي ها غذاهاي كم چرب يا بدون چربي مصرف كنيد و از گوشت مرغ و ماهي به جاي گوشت گاو و يا خوك و همچنين از روغن زيتون به جاي كره استفاه كنيد.

21. آيا انگور دوست داريد؟ انگور بزرگترين منبع تركيبات ضد سرطاني است.

22. در سالادتان، پيازچه، تره و موسير بريزيد. رژيم هاي غذايي سرشار از پياز خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 50 درصد كاهش مي دهد. اما تاثير اين خوراكي زماني قوي تر است كه خام يا كمي پخته شده مصرف شود. بنابراين براي ملايم ترشدن كلم از چاشني هايي مانند تره، پيازچه، موسير، پيازيا پياز كوهي استفاده كنيد.

23. ليموناد يا شربت آبليموي تازه درست كنيد. پژوهشگران استراليايي دريافته اند كه مصرف روزانه مقدار معيني از ميوه هايي مثل ليمو و پرتقال (مركبات) خطر ابتلا به سرطانهاي دهان، گلو و معده را تا حدود نصف كاهش مي دهد.

24.هر روز غروب بعد از شام 30 دقيقه پياده روي كنيد.

طبق پژوهش مركز تحقيقات سرطان فردها چينسن در سياتل، اين كار خطر ابتلا به سرطان سينه را كاهش مي دهد. ثابت شده است تمرينات ورزشي متعادل، ميزان هورمون استروژن را كه در ابتلا به سرطان سينه موثر است، كاهش مي دهد. زماني كه 170 زن 50 تا 75 ساله معتاد به تلويزيون كه اضافه وزن داشتند تعدادي از ورزش هاي معمول و متعادل را به مدت سه ساعت در هفته انجام دادند. سطح ترشح هورمون استروژن آنها بعد از 3 ماه به ميزان چشمگيري كاهش پيدا كرد. بعد از يك سال استروژن افرادي كه دو درصد چربي بدنشان را از دست داده بودند، خيلي بيشتر پايين آمد.

پژوهش ديگري نشان داد كه 4 ساعت پياده روي در هفته خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را به نصف كاهش مي دهد. نتايج مثبت اين تمرينات ورزشي، احتمالا مربوط به بهبود سوخت و ساز انسولين بدن است.

25. غذاهاي طبيعي تهيه كنيد. اين مواد بدون اضافه كردن هيچ گونه آفت كش يا هورمون پرورش يافته اند. هورمونها و آفت كش ها به سلولها آسيب وارد مي كنند و حتي منجر به سرطان مي شوند.

26. عاشق قاصدك ها باشيد. چون اغلب آفت كشهاي مخصوص چمن حاوي آفت كشهايي نظير 2R4D (عامل بروز لنفوم غير هاجكين) و ام.سي.پي.پي (عامل سرطانهاي بافتهاي نرم) هستند، به كار بردن آنها خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد. با اين حال لازم نيست آفت كشهايي را كه منحصرا براي چمن استفاده مي شوند مانند آفت كشهاي مخصوص غذايي از نظر آثار بلند مدت بر سلامت مورد بررسي قرار دهيم. همانطور كه در مقاله سال 2004 مجله محيط زيست ذكر شد، در هيچ يك از پژوهشهاي دولت فدرال ايمني و سلامت تركيبات شيميايي كه براي مراقبت چمنها به كار مي رود بررسي نشده است.

27. لباسهايي بخريد كه نيازي به خشكشويي نداشته باشند. هنوز بسياري از خشكشويي ها از مواد شيميايي به نام پركلرواتيلن استفاده مي كنند كه به كليه و كبد جانوران در صورتي كه دائما آن را استنشاق كنند، صدمه مي رساند و به سرطان منتهي مي شود. خريد لباسهايي كه نياز به خشكشويي ندارند و خودتان مي توانيد با دست يا ماشين لباسشويي آنها را بشوييد، ميزان قرار گرفتن در معرض اين مواد شيميايي را كاهش مي دهد. چنانچه ناچار هستيد لباستان را خشك شويي كنيد قبل از پوشيدن آن را از پوشش پلاستيكي خارج كرده و در هواي بيرون يا در اتاق ديگري قرار دهيد.

28. به جاي خيارشور، خيار و به جاي ماهي دودي، ماهي آزاد تازه را انتخاب كنيد. پژوهش ها نشان مي دهد كه غذاهاي دودي شده و شور حاوي انواع مواد سرطان زا هستند.

29. سيب زميني سرخ كرده و چيپس را با پوره سيب زميني و چوب شور جايگزين كنيد. يكي از تركيبات سرطان زا اكري لاميد است كه در نتيجه تغييرات شيميايي شكل مي گيرد. اين تركيب حين پختن، سرخ كردن و يا كباب كردن غذاها به وجود مي آيد. تعجب آور نيست كه بسياري از غذاهايي كه ميزان زيادي اكري لاميد دارند بدترين غذاهايي هستند كه مي خوريد. مانند سيب زميني سرخ كرده، چيپس و شيريني ها، گرچه هنوز نتايج بدست آمده كامل نيست اما طبق محاسبات دكتر مايكل ياكوسن، مدير اجرايي مركز علوم مردمي، اكري لاميد سالانه سبب ابتلاي 1000 تا 25 هزار نفر به سرطان مي شود. مركز وي از اداره غذا و دارو درخواست كرده است، ميزان غذاهايي را كه حاوي اكري لاميد هستند، محدود كنند. اداره غذا و دارو هم اكنون در حال پژوهش در اين زمينه است.

30. براي برنزه شدن از اسپري استفاده كنيد. امروزه اين اسپري ها در اكثر سالنهاي برنزه كردن موجود هستند. برخلاف دستگاه هايي كه براي برنزه شدن استفاده مي شوند. هنوز شواهدي وجود ندارد كه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزايش دهند.

31. با دوستان و اقوام ارتباط بيشتري برقرار كنيد. شاد باشيد و تنش كمتري داشته باشيد. پژوهشهاي دانشگاه ايالتي نيويورك در استني بروك نشان مي دهد كه در خون مردهايي كه تنش زيادي دارند و ارتباط رضايت بخش چنداني با دوستان و اعضاي خانواده ندارند مقدار بيشتري آنتي ژن مربوط به پروستات وجود دارد كه نشانه بروز سرطان پروستات است. تنها با ايجاد چند تغيير ساده در زندگي روزانه مي توانيد خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگيري كاهش دهيد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن