تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804639249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويانيان: از ابتداي تيرماه با خودروهاي فاقد پلاك ملي برخورد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رويانيان: از ابتداي تيرماه با خودروهاي فاقد پلاك ملي برخورد مي‌شود
اجتماعي
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت : از ابتداي تير ماه سال جاري با خودروهاي پلاك غيرملي مدل ‪ ۵۴‬به بالا به شدت برخورد مي‌شود.

سرتيپ دوم پاسدار محمد رويانيان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود : از ابتداي مردادماه نيز كارت سوخت اين دسته از خودروها در صورت عدم تعويض پلاك شارژ نمي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا از برخورد قضايي با متخلفاني كه بيش از سه ميليون ريال بدهي جريمه تخلفات رانندگي دارند خبر داد و گفت : همچنين براي وصول اين جرايم هماهنگي‌هاي لازم با قوه قضاييه به عمل آمده است .

وي با اشاره به آغاز صدور گواهينامه هوشمند در سال جاري، گفت: بر اين اساس ديگر جريمه به نام خودرو ثبت نشده بلكه به نام فرد ثبت خواهد شد.

رويانيان ادامه داد : با اجرايي شدن گواهينامه هوشمند پيش بيني مي‌كنيم تخلفات حدود ‪ ۵۰‬درصد كاهش يابد و شمار قبوض جريمه از ‪ ۴۰‬ميليون به ‪۲۰‬ ميليون در سال برسد.

رييس پليس راهور ناجا برخورد با رانندگاني كه بدهي جريمه هايشان زيرسه ميليون ريال است را نيز از برنامه‌هاي تابستان راهور ناجا اعلام كرد و گفت: اين دسته از رانندگان نيز از ابتداي تابستان در صورت انجام هرگونه تخلف مورد برخوردهاي تشديدي قرار خواهند گرفت.

رويانيان در ادامه به طرح تعويض پلاك اشاره كرد و گفت: حدود ‪ ۱۰‬ميليون و ‪ ۳۰۰‬هزار خودرو و حدود شش ميليون موتورسيكلت از سال ‪ ۴۵‬تا كنون در بانك اطلاعات راهور ناجا ثبت شده‌اند كه بر اساس آمارهاي موجود كمتر از پنج ميليون موتورسيكلت در كشور فعال و حدود ‪ ۳۰۰‬هزار خودروي فرسوده نيز از رده خارج شده است.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه حدود هشت ميليون خودرو در كشورداراي پلاك ملي هستند، افزود: حدود ‪ ۸۰‬درصد كار تعويض پلاك به اتمام رسيده است.

وي ادامه داد:از دوميليون خودرو پلاك قديمي و ليزري باقيمانده در كشور حدود ‪ ۹۸۰‬هزار مربوط به خودروهاي فرسوده بوده كه بخشي از اين تعداد از به طور طبيعي به دليل فرسودگي و بخشي نيز بر اثر تصادفات شديد از سيستم تردد خارج شده اند.

رويانيان گفت : همچنين بخشي از اين خودروها نيز سرقتي است كه آمار آنها موجود نيست.

رييس پليس راهور ناجا افزود: با اين احتساب حدود يك ميليون خودرو پلاك قديمي در كشور باقيمانده كه به دلايلي هنوز براي تعويض پلاك مراجعه نكرده اند.

وي در تشريح دلايل عدم مراجعه مالكان خودروهاي پلاك قديمي براي تعويض پلاك گفت: بخشي از اين خودروها تا كنون خودرو خود را بيمه نكرده‌اند كه در حال حاضر براي تعويض پلاك بايد جريمه عدم بيمه بپردازند.

رييس پليس راهور ناجا ادامه داد: براي حل مشكل اين دسته از خودروها در قانون جديد تصويب شده، چهار ماه معافيت و بخشودگي عدم پرداخت حق بيمه در نظر گرفته شده است كه اين طرح از زمان ابلاغ به مدت چهار ماه اجرا مي شود.

رويانيان افزود :در اين مدت نيز به ماموران پليس گفته شده كه تنها خودروهاي فاقد بيمه را اعمال قانون و جريمه كنند.

وي با اشاره به اين كه بخشي از خودروهايي كه تا كنون براي تعويض پلاك مراجعه نكرده اند، مشكل سقف بالاي جريمه دارند، افزود: در اين خصوص نيز پيگيري كرده‌ايم تا جريمه اين دسته از خودروها به پلاك جديد آنها انتقال يابد تا در زمان تعويض پلاك از آنها جرايم معوقه اخذ نشود. رييس پليس راهور ناجا ادامه داد : اما در عين حال هماهنگي‌هاي لازم با قوه قضاييه و شوراهاي حل اختلاف در حال انجام است كه خودروهاي بالاي سه ميليون بدهي جريمه در كشور براي يكبار تعيين تكليف شوند.

رويانيان با اشاره به اين كه بخشي از عدم مراجعه براي تعويض پلاك نيز متعلق به خودروهايي است كه توان دريافت معاينه فني ندارند، تصريح كرد:
بيشترين آمار مرگ و مير در كشور مربوط به خودروهاي مدل پايين است.

وي ادامه داد : از سوي ديگر اكثر زندانيان ديه نيز مربوط به خودروهاي مدل پايين است كه بيمه نيستند.

وي خاطرنشان كرد: از ابتداي تيرماه خودروهاي پلاك غيرملي مدل ‪ ۵۴‬به بالا متوقف و مدارك آنها اخذ وپنج روز براي تعويض پلاك به آنها مهلت داده مي شود.

رييس پليس راهور ناجا افزود: اين دسته از خودروها يا مي‌توانند معاينه فني بگيرند كه در اين صورت تعويض پلاك خواهند شد و يا اين كه با توجه به مصوبه ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و در صورت تصويب دولت، توسط راهور ناجا تسجيل مي‌شوند.

لازم به ذكر است كه يك ميليون خودرو فرسوده باقيمانده مانده‌اند .

وي در تشريح طرح تسجيل گفت: اين دسته از خودروها فراخوان شده و توسط ماموران مورد شناسايي قرار مي‌گيرند.

رويانيان افزود: بدين ترتيب خودروهايي كه توانايي دريافت معاينه فني داشته باشند، پلاك مي‌شوند، آنهايي كه قابليت تردد ندارند، فرسوده شده و از رده خارج مي‌شوند و آنهايي كه مراجعه نمي‌كنند، يعني وجود خارجي نداشته و كارت سوختشان ابطال مي‌شود كه بدين ترتيب طرح ملي تعويض پلاك به پايان مي‌رسد.

**مشايعت كاروان‌ها ي مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) توسط ناجا رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: كليه كاروان‌هايي بالاي ‪ ۳‬خودرو كه از استان‌هاي سراسر كشور جهت شركت در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني( ره) به تهران مي‌آيند با مشايعت (اسكورت )پليس راه همراه مي‌شوند.

رويانيان با بيان اينكه پيش بيني مي‌شود تا در مراسم سالگرد ارتحال امام( ره) ‪ ۱/۵‬ميليون زائر به تهران بيايند گفت: زائراني كه از مبدا شهرستان ها خواهان حضور در حرم امام راحل هستند بايد به صورت كارواني حضور يابند.

وي افزود : جهت تامين ايمني در عبور و مرور تمامي كاروان‌هاي بالاي سه اتوبوس از مبدا استان با هماهنگي گشتي‌هاي پليس راه تا تهران مشايعت مي شوند.

رويانيان ادامه داد: نيروهاي اسكورت پليس راه به هدايت خودروها تا تهران و ورود به پاركينگ‌هايي كه از قبل اعلام شده است اشراف كامل داشته و بنابراين اين كاروانها در ورود به پاركينگ هيچ مشكلي نخواهند داشت.

** محدوديت‌هاي ناجا در تعطيلات خرداد ماه
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به محدوديت‌هاي جاده‌اي در تعطيلات پيش رو گفت: در ايام تعطيلات در جاده‌هاي شمال كشور به دليل افزايش حجم خودرو قطعا با مشكل مواجه مي‌شويم كه در اين زمينه ناچاريم كه در محورهاي قزوين و رشت، هراز و چالوس محدوديت‌هايي مانند عدم تردد كاميون را اجرا كنيم.

وي گفت: در جاده‌هاي قم، سلفچگان، تهران و ساوه - تهران، عبور كاميون در ايام تعطيلات پيش رو ممنوع مي‌شود كه ساعت و محدوديت دقيق آن از طريق پليس راه منتشر مي‌شود.

رويانيان گفت: در تعطيلات پيش رو طرح تشديد برخورد با رفتارهاي مخاطره آميز رانندگان را اجرا مي‌كنيم.

وي با اشاره به مسدود بودن محدوده تهران به قم در روز چهاردهم خرداد گفت:
مسافران فرودگاه امام نيز در روز چهاردهم به دليل مسدود بودن آزاد راه تهران قم حتما از مسيرهاي جايگزين ، رباط كر يم و اتوبان ساوه استفاده كنند.

**تشكيل كارگاههاي مختلف در ناجا

رييس پليس راهور ناجا درخاتمه با بيان اينكه پليس با جايگاه اصلي خود در كشور فاصله زيادي دارد و ما به دنبال پليس حرفه‌اي هستيم گفت: دراين زمينه كارگاههاي مختلفي تشكيل شده است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن