تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804705673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر /اوج و فرودهاي موسيقي پاپ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر /اوج و فرودهاي موسيقي پاپ
خبرگزاري مهر - گروه موسيقي : موسيقي پاپ در مدت زمان حيات خود پس از انقلاب به دليل حساسيت هاي موجود با اوج و فرودهاي مكرري مواجه بوده است... .

به گفته بسياري از هنرمندان و كارشناسان فعاليت اين نوع موسيقي در دو سال اخير با تغييرات كمي و كيفي فراواني مواجه بوده است ...نبود الگو سازي و نداشتن سقف حمايتي جهت ساماندهي فعالان موسيقي پاپ از جمله مهمترين مسائل و مشكلات موجود در زمينه موسيقي پاپ به شمار مي رود كه به گفته بسياري از صاحبان فن تشكيل كانوني مشخص براي انجام فعاليت هاي اين نوع موسيقي ضرورتي انكار ناشدني است.

كانون موسيقي امروز ايرانيان

قاسم افشار خواننده موسيقي پاپ در دو سال اخير به ضرورت تشكيل اين كانون اشاره كرده و معتقد است كه با تشكيل كانون هاي تخصصي و نظارت استادان صاحبنظر مي توان روند آشفته موسيقي پاپ را ساماندهي كرد.از همين رو طي دو سال اخيراين نهاد با عنوان " كانون موسيقي امروز ايرانيان " به همت فريد سلمانيان كارشناس موسيقي براي ساماندهي فعاليت هنري جوانان و الگوسازي مناسب در حوزه موسيقي پاپ طراحي و پايه گذاري شده است.

كم و كيف برگزاري كنسرت هاي موسيقي پاپ در تهران و شهرستان ها و چگونگي اعطاي مجوز به اين نوع كنسرت ها از جمله مسائلي است كه اجراي صحنه اي اين گروهها را تحت الشعاع قرار داده است به نحوي كه برخي از گروههاي موسيقي و افراد شاخص از اين عرصه كنار رفته و يا بعضا در گروههاي ديگر مشغول به فعاليت هستند. حسين زمان خواننده پاپ از جمله فعالان موسيقي پاپ بود كه آخرين كنسرت خود را آبان ماه سال 84 در تهران و برخي شهرستانها چون شيراز و اصفهان برگزار كرد. اين خواننده دليل كند شدن روند برگزاري كنسرت هاي پاپ در دو سال اخير را در بي ثباتي و فضاي مسموم عرصه موسيقي پاپ مي داند و معتقد است كه هنرمند معتقد به اصول، در چنين شرايطي " خانه نشين " مي شود.

با كند شدن روند برگزاري كنسرت هاي موسيقي پاپ در دو سال اخير برخي از گروهها و خواننده هاي موسيقي پاپ بيكار ننشسته و با برگزاري كنسرتهايي در برخي از كشورهاي عربي به فعاليت خود ادامه داده اند. برهمين اساس قاسم افشار نخستين كنسرت خارج از كشورش را در سال 84 به مناسبت عيد فطر در امارت متحده عربي برگزار كرد و پس از آن مجيد اخشابي به فاصله يك ماه بعد كنسرتي را در دوحه قطر برگزار كرد و گروه موسيقي "آريان "هم كنسرت هاي متعددي رادر برخي از كشورهاي عربي اجرا كرد .

در اين بين خشايار اعتمادي و عليرضا عصار از جمله خواننده هايي هستند كه با اقبال بيشتري از سوي مخاطب مواجه شده اند. استقبال از كنسرت هر يك از اين خوانندگان مبين اين مطلب است كه آنها مخاطبان خاص خود را پيدا كرده اند. به عنوان نمونه كنسرت بزرگ عصار در سالن ميلاد يكي از اجراهاي پر بيننده اين گروه موسيقي بود كه پس از سه شب اجرا ديگر تكرار نشد و پس از آن عصار حاضر نشد به طور مستقل و يا در بخش ويژه اي كه به موسيقي پاپ در بيست و سومين جشنواره موسيقي فجر اختصاص داده شده بود كنسرت دهد و به گفته خشايار اعتمادي مدير اجرايي موسيقي پاپ در جشنواره از تمام گروههاي خوب موسيقي پاپ براي حضور در اين جشنواره دعوت شده بود اما عصار به دليل آماده نبودن گروه انصراف خود از اجرا اعلام كرد.

تازه از راه رسيده هاي موسيقي پاپ

از سوي ديگر با وجود ركودي كه در نوع فعاليت گروههاي موسيقي پاپ به وجود آمده بود برخي از گروههاي پاپ شكل گرفتند و جسته و گريخته فعاليتهاي خود را آغاز كردند. به عنوان مثال گروه موسيقي پاپ "اركيده " ويژه بانوان نخستين گروهي بود كه به سرپرستي و خوانندگي اركيده حاجي وندي تشكيل شد و كنسرتهايي تلفيقي پاپ - سنتي و پاپ را در تالار وحدت اجرا كردند و پس از آن گروه "اوج پرواز" به سرپرستي ساناز ميلاني تشكيل شد. البته ناگفته نماند كه در اين بين برخي از گروههاي موسيقي شبه پاپ مانند گروه "سيمين غانم " ويژه بانوان به مناسبت هاي مختلف كنسرت هايي را اجرا كرده و همان قطعاتي را كه در حافظه مخاطب از كنسرت هاي اين خواننده شكل گرفته بود در كنسرت هاي مختلف خود تكرار كردند .

جشنواره بيست و سوم موسيقي فجر و حضور گروه هاي پاپ

بيست و سومين جشنواره موسيقي فجر فرصت مناسبي براي حضور مجدد گروههاي موسيقي پاپ بود كه به گفته معاون امور هنري ارشاد اين بخش از موسيقي با توصيه وزير ارشاد مبني بر اينكه اصل براي ما جايگاه والاي موسيقي است ترتيب داده شد .

مجموع گروههاي موسيقي پاپ در دو بخش جنبي و رقابتي در بيست و سومين دوره از جشنواره موسيقي فجر حضور پيدا كردند و 10 گروه موسيقي پاپ در بخش رقابتي با نام هاي "آرشاما"به سرپرستي آرش فناييان " گروه موسيقي "آكسان" به سرپرستي بهرنگ بهادر زاده ،"اكسير" به سرپرستي محمدرضا سمندر،"باربد" به سرپرستي روزبه پهلواني ، گروه موسيقي "بهراد شجاعي "،"پاپ صحنه "به سرپرستي حسن خرسندي،"درخشش "به سرپرستي محمدرضا قاسمي نژاد"،گروه موسيقي علي شمس" حضور داشتند و همچنين گروه موسيقي پاپ "اركيده" به سرپرستي اركيده حاجي وندي و "اوج پرواز"به سرپرستي ساناز ميلاني ويژه بانوان در بخش رقابتي حضور داشت.

گروه موسيقي "خشايار اعتمادي"،"حميد عسگري"،"آريان" ، "مجتبي كبيري "، "گپ"،"ماني رهنما" و"ريوگلسرخي" از جمله گروههاي موسيقي بودند كه در بخش جنبي و غير رقابتي بيست وسومين دوره از جشنواره موسيقي فجر حضور داشتند و "آريان" تنها گروه موسيقي بود كه در دو شب با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد.

موسيقي پاپ در سال جاري

اجراي كنسرت "حميد عسگري " 6 ارديبهشت ماه در تالار وزارت كشور آغازگر اجراهاي گروه موسيقي پاپ در سال جاري بود اين كنسرت قرار بود در سه شب اجرا شود كه به دليل همزماني با دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي تنها يك شب اجرا شد و دو اجراي بعد در هفته بعد انجام شد.

گروه موسيقي "آراز" به سرپرستي رحيم شهرياري از ديگر گروههاي موسيقي بود كه برخي قطعات فولكلور آذري را در تاريخ 12 ارديبهشت در تالار كشور اجرا كرد و قرار است 28 خردادماه در دو نوبت اجراي ديگري را برگزار كند، احسان خواجه اميري از ديگر خواننده هايي است كه آبان ماه سال جاري در تالار كشور كنسرت مي دهد و همچنين عليرضا عصاركه هم اكنون مشغول ضبط تازه ترين آلبوم خود پس از "پنهان مكن" است در زمستان كنسرت خود را برگزار مي كند.

و اما اجراي گروه موسيقي "آريان" با همراهي "كريسيتي برگ " خواننده ايرلندي يكي از جنجال برانگيزترين خبرهايي است كه در نميه دوم سال گذشته شنيده شد و تا به امروز نيز ادامه دارد چراكه اين خبركه بيشتر به شايعه هاي دهان به دهان شبيه بود رنگ حقيقت به خود گرفته و قرار است كريستي برگ تابستان امسال همراه با گروه آريان كنسرتي را در تهران اجرا كند ، البته ناگفته نماند كه شنيده ها حاكي از آن است كه اين خواننده ايرلندي تنها يك آهنگ با نام " صلح " را به مدت سه دقيقه با اين گروه اجرا خواهد كرد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 627]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن