تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816338521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در تجمع صنفي دانشجويان داروسازي شيراز عنوان شد: اعتراض دانشجويي به يك راي ديوان عدالت اداري


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در تجمع صنفي دانشجويان داروسازي شيراز عنوان شد: اعتراض دانشجويي به يك راي ديوان عدالت اداري
آفتاب: دانشجويان دانشكده داروسازي شيراز در اعتراض به اقدامات اخير ديوان عدالت اداري مبني بر صدور راي جهت اعطاي مجوز داروخانه ها به افراد غيرداروساز و برخي اقدامات وزارت بهداشت، روز چهارشنبه با تعطيل كردن كلاس‌هاي درس در محل سالن دكتر مشفق دانشكده خودتجمع و تريبون آزاد برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، علت اصلي اين تجمع اعتراض دانشجويان به راي يكي از شعب ديوان عدالت اداري مبني بر واگذاري داروخانه به افراد غير داروساز بود كه پيش از اين موجب واكنش‌هاي اعتراضي از سوي دانشجويان شده بود.

دانشجويان پلاكاردهايي با مضامين ذيل در دست داشتند:
«بنويسيم و بخوانيم علم بهتر از ثروت است اما بهتر آن است كه بدانيم ثروت برتر از علم است!» ،« شايسته سالاري: اعطاي مجوز تاسيس داروخانه به غير داروسازان!»، «ما دانشجويان داروسازي تا احقاق كامل حقوق از دست رفته مان ايستاده ايم» ، «ما دانشجويان داروسازي ايجاد هر گونه مقطعي را در كنار يا به جاي دكترا به شدت محكوم مي كنيم».

دانشجويان با محكوم نمودن آراي صادر شده توسط ديوان عدالت اداري آن را ،غير كارشناسي و به زيان سلامت جامعه دانستند.و اجرايي شدن آنها را موجب به خطر افتادن آينده شغلي و ايجاد بي انگيزگي و يأس در دانشجويان برشمردند و خواستار لغو هر چه سريعتر احكام صادره شدند.

دانشجويان ابهام موجود در قانون مصوب سال ۱۳۳۴ را دستاويزي براي صدور چنين احكامي دانسته و خواستار اصلاح هر چه سريعتر اين قانون در مجلس شوراي اسلامي شدند تا تأسيس داروخانه تنها توسط افراد داراي صلاحيت علمي و تخصصي لازم صورت گيرد،هر چند به عقيده اين دانشجويان قانون مذكور تأسيس داروخانه را در صلاحيت افراد غير داروساز ندانسته و ابهام موجود در آن باعث سوءاستفاده برخي افراد شده است.

همچنين دانشجويان نسبت به تأسيس آموزشكده داروسازي در دهلران و نيز تصميم وزارت بهداشت مبني بر ايجاد مقطع ليسانس در كنار دكترا به مسئولين مربوطه نسبت به اتخاذ به چنين تصميماتي هشدار دادند.

گفتني است دكتر دهقان زاده نائب دبير انجمن داروسازان فارس با حضور در جمع دانشجويان به بيان ديدگاه هاي تشكل متبوع خود پرداخت. وي با اشاره به نقش پر اهميت دانشجويان داروسازي در حل معضلات دامن گير جامعه داروسازان،واگذاري داروخانه به افراد غير داروساز را اقدامي ناصواب دانست و موروثي شدن داروخانه ها را اشتباه و عامل بيكار شدن هر چه بيشتر فارغ التحصيلان داروسازي دانست.

در اين جلسه نامه انجمن داروسازان خطاب به ديوان عدالت اداري كه به امضاي بيش از ۵۵۰ نفر از داروسازان شاغل در استان فارس رسيده است، قرائت شد.

در ادامه دانشجويان معترض خواستار حضور دكتر نيك نهاد،رياست دانشكده در جمع خود شدند. دكتر نيك نهاد در جمع دانشجويان حاضر شده و به سوالات دانشجويان پاسخ گفت. وي با ابراز خرسندي از پيگير بودن دانشجويان در مورد مشكلات صنفي و علمي داروسازي گفت: «تأسيس داروخانه توسط افراد غير داروساز تنها يك بحث صنفي نيست بلكه بحث امنيت سلامت جامعه نيز مطرح است و با تأسيس داروخانه توسط غير داروسازان سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد».

وي در ادامه افزود: «موسس داروخانه بايد دكتر داروساز باشد در غير اين صورت اجير خواهد شد».

دكتر نيك نهاد در پاسخ به سوال دانشجويان مبني بر ايجاد مقطع ليسانس در كنار دكترا گفت: «اين اقدامي اشتباه است،حتي كشورهايي كه مقطع ليسانس داشته اند در حال جايگزين كردن آن با مقطع دكترا مي باشند. وي همچنين مخالفت خود را با تأسيس آموزشكده داروسازي اعلام داشت».

در پايان اين برنامه دانشجويان عنوان كردند پيگيري هاي خود را تا حصول نتيجه مطلوب ادامه خواهند داد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن