تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام برندگان جوايز سينماي پايه‌اي كن


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اعلام برندگان جوايز سينماي پايه‌اي كن
جام جم آنلاين: هيات داوران بخش «سينه‌فونداسيون» و فيلم كوتاه شصت و يكمين جشنواره فيلم كن به رياست «هو هسيائو هسين» فيلمساز تايواني برندگان جوايز اين بخش را اعلام كرد. در همين حال فيلم جاده‌اي و نامتعارف «الدورادو» به كارگرداني بولي لانيه در بخش دو هفته كارگردانان كن برنده جوايز Regards Jeunes دولت فرانسه و جايزه سينماهاي اروپا شد. شصت و يكمين جشنواره فيلم كن تا 25 مه (پنجم خرداد) ادامه دارد.


ورايتي اعلام كرد جايزه اول اين بخش به فيلم 36 دقيقه‌اي «سرود» به كارگرداني ايلاد كيدان از سرزمين‌هاي اشغالي رسيد كه داستان آن در بيت‌المقدس روي مي‌دهد.

جايزه دوم بخش سينه فونداسيون جشنواره كن 2008 از آن فيلم فرانسوي Forbach ساخته كلر بورژيه شد كه مطالعه‌اي مستندوار درباره يك بازيگر تلويزيوني جوان اما معروف است كه به شهر زادگاه خود باز مي‌گردد.

جايزه سوم اين بخش نيز را دو فيلم «توقف» پارك جائه - اوك از كره جنوبي و «جاده‌سازان» فين ياهو كوسمانن از فنلاند دريافت كردند.

«توقف» يك فيلم انيميشني سياه و سفيد درباره مردي است كه مي‌كوشد پس از يك تصادف رانندگي مادر پيرش را پيدا كند. درام روانشناختي «جاده سازان» نيز درباره تنش‌هاي پنهان ميان سه كارگر است كه مسئوليت خط كشي جاده‌اي خارج از شهر در فنلاند را به عهده دارند.

سوزان بير كارگردان دانماركي، ماريانا هندز بازيگر زن فرانسوي، اوليويه آساياس كارگردان فرانسوي و لورنس كارديش متصدي موسسه فيلم و سينما «موما» از آمريكا ديگر اعضاء هيات داوران بخش سينه‌فونداسيون و بخش فيلم كوتاه جشنواره كن امسال بودند.

17 فيلم از كشورهاي روماني، آرژانتين، فرانسه، بريتانيا، جمهوري چك، فنلاند، برزيل، روسيه، كره جنوبي، آمريكا، آلمان، آمريكا، بلژيك و ... در بخش سينه‌فونداسيون حضور داشتند. اين بخش در 1998 راه‌اندازي شد و هر سال فيلم‌هايي از مدارس فيلمسازي سراسر دنيا انتخاب مي‌كند و هدف آن كشف فيلمسازان جديد است.

هسيائو هسين رييس هيات داوران بخش سينه‌فونداسيون و فيلم كوتاه جشنواره كن 2008، با نقد 17 فيلم كوتاه يا نيمه‌بلند شركت‌كننده در اين بخش آنها را بسيار متنوع توصيف كرد و گفت: فيلم‌ها بسيار متفاوت بودند.

علاقه‌مندان سينما هنوز در كشورهاي مختلف فيلم‌هاي مختلف مي‌سازند. نسل جوان بايد به فرهنگ خود پايبند باشد. تنوع بسيار اهميت دارد.

در همين حال فيلم جاده‌اي و نامتعارف «الدورادو» به كارگرداني بولي لانيه در بخش دو هفته كارگردانان كن برنده جوايز Regards Jeunes دولت فرانسه و جايزه سينماهاي اروپا شد. شصت و يكمين جشنواره فيلم كن تا 25 مه (پنجم خرداد) ادامه دارد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن