تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنها پنج درصد مساجد كشور كانون فرهنگي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تنها پنج درصد مساجد كشور كانون فرهنگي دارند
فرهنگي
نزديك به ‪ ۵‬درصد از ‪۷۲‬هزار مسجد كشور داراي كانون فرهنگي هستند كه با برنامه ريزي‌هاي انجام شده، درصورت تامين اعتبار و منابع انساني، اين شاخص به ‪ ۲۰‬درصد افزايش خواهد يافت.

نماينده ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در بيست و هفتمين جلسه كميته آمار بخشي حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به اين مطلب گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي مساجد اعم از كتابخانه‌ها و كانون‌ها از سال ‪ ۱۳۷۰‬در قالب كانون هاي فرهنگي هنري شكل گرفته و در سالهاي اخير شمار اين مراكز به شش هزار كانون رسيده است كه چهار هزار باب آن كانون و هزار و ‪ ۸۰۰‬باب آن كتابخانه است.

در گزارش اختصاصي اين جلسه كه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي ايرنا ، فرستاده شد، به نقل از پاك نيت، هم چنين آمده است، شمار زيادي درخواست مجوز راه اندازي كانون فرهنگي هنري مساجد نيزمطرح شده كه اين تقاضاها در دست رسيدگي است.

وي تهيه آخرين اطلاعات سخت افزاري و نرم افزاري اماكن و مساجد كشور را براي انجام برنامه ريزي مطلوب، ضروري خواند و اظهار داشت: هم اينك نتايج آمارگيري از اماكن مذهبي به شكل جزوه‌ها و كتاب‌هاي تحليلي به چاپ رسيده و طرح آمارگيري از كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد دومين برنامه ما است.

پاك نيت از مساجد و مكان‌هاي مذهبي به عنوان سرمايه‌هاي ارزشمند ملي ياد كرد و خاطرنشان ساخت: پايگاه‌هاي فرهنگي مساجد بسترهاي مطمئني براي تحقق اهداف و آرمان‌هاي نظام اسلامي هستند كه خوشبختانه در برنامه‌هاي سوم و چهارم توسعه به تامين اعتبار آنها توجه خوبي شده است.

مدير كل دفتر آمارهاي فرهنگي و بازرگاني مركز آمار ايران نيز در اين نشست با تاكيد بر لزوم اجراي طرح آمارگيري از فرهنگ عمومي گفت: اين طرح راهي براي دستيابي به يك الگوي فرهنگي مصرف خانوار است كه به وسيله آن مي‌توان در هزينه درآمد خانوار الگوي اوليه‌اي از كليت مسايل فرهنگي ارائه داد.

گودرزي، فضاي فرهنگي را نحيف‌ترين فضاي آماري كشور توصيف كرد و افزود:
بسياري از شاخص‌ها به عنوان شاخص‌هاي آمارگيري براي توسعه فرهنگ تعريف شده كه از اين ميان شاخص‌هايي كه نيازهاي اوليه برنامه ريزان بوده مشخص شده است.

نماينده شوراي فرهنگ عمومي نيز در اين جلسه، تنوع و تفاوت در تعاريف و نگاه‌ها به مقوله فرهنگ، كثرت و تنوع متغيرهاي فرهنگي، وابستگي‌هاي حوزه هاي مختلف و متغيرهاي مربوطه، وجود اهميت متغيرهاي پنهان و غيرقابل اندازه‌گيري را از مشكلات موجود سنجش فرهنگي برشمرد.

امامي، ايجاد توافق نسبي درخصوص مفهوم فرهنگ، طبقه بندي متغيرهاي فرهنگي به صورت دقيق و عالمانه و نگاه طولي به مقوله سنجش فرهنگي را به عنوان راهكارهاي رفع چالش‌هاي موجود در اين زمينه معرفي كرد.

در پايان اين جلسه، طرح پيشنهادي دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي با موضوع آمارگيري از فرهنگ عمومي به تصويب رسيد و مقرر شد اين طرح پس از بررسي و اعمال نظرات مكتوب حوزه‌هاي مرتبط، به دبيرخانه كميته آماربخشي ارسال شود تا براي گذراندن مراحل بعدي به مركز آمار ايران فرستاده شود.

همچنين در اين نشست مقرر شد ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد پس از هماهنگي و توافق با سازمان اوقاف و امور خيريه در مورد طرح آمارگيري از مساجد و اماكن مذهبي كشور، طرح نهايي را مطابق با آيين نامه نظارت بر تهيه و اجراي طرح‌هاي آمارگيري در جلسه آينده ارائه نمايد تا در خصوص طرح و متولي اجراي آن تصميم‌گيري شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن