تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815223044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرقت 100 ميليوني


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سرقت 100 ميليوني
جام جم آنلاين: اعضاي يك باند سرقت كه با همدستي 2 جاعل حرفه‌اي اسناد مسروقه مردم را در تهران جعل مي‌كردند و به فروش مي‌رساندند ، دستگير شدند و در بازجويي پليسي به 100 ميليون تومان سرقت از مردم اعتراف كردند. اعضاي اين باند 8 نفره در حالي با قرار قانوني بازداشت شدند كه از آنها 150 فقره مهر و 200 فقره سند مالكيت جعلي و سفيد و شناسنامه و برخي اموال مسروقه كشف و ضبط شده است.


سرهنگ غياثوند، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران با اشاره به خبر دستگيري اعضاي يك باند 8 نفره كه اقدام به سرقت از منازل و اماكن و جعل اسناد و مدارك مي‌كردند، به خبرنگار جام‌جم گفت: يك ماه قبل يكي از اهالي محله پامنار به مركز پليس مراجعه كرد و از سرقت اموالش خبر داد. شاكي در تشريح ماجرا به پليس گفت: چند ساعت قبل براي آوردن كالاهاي مغازه‌ام از انبار به آنجا رفتم و متوجه شدم قفل شكسته و سيم‌هاي كابل برق، چندين دستگاه تلويزيون و... به سرقت رفته است.

ردپاي سارقان حرفه‌اي‌

به دنبال اين شكايت، ماموران پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران در بررسي محل سرقت متوجه شدند سارقان نيمه شب، قفل انبار را با ديلم شكسته و اقدام به سرقت كرده‌اند.

سرهنگ غياثوند افزود: ماموران در ادامه بررسي‌هايشان موفق به شناسايي 2 سارق حرفه‌اي به نام اسماعيل (23 ساله)‌ و محمد (22 ساله)‌ شدند و پاتوق‌هاي احتمالي آنها را به صورت غيرمحسوس زير نظر گرفتند تا اين كه 2 هفته قبل آنها را در يكي از محله‌هاي تهران دستگير كردند و پس از انتقال به مركز پليس مورد بازجويي قرار دادند كه آنها نيز به جرايم خود اعتراف كردند.

سارقان، اموال مردم را شبانه با كاميون مي‌بردند

اسماعيل، يكي از سارقان در اظهاراتش به پليس گفت: من و همدستانم محمد، سالار و حميد 2 سال قبل به اتهام سرقت روانه زندان شديم و چندي قبل پس از آزادي از زندان، جرايم خود را از سر گرفتيم.

وي افزود: با پرسه زدن در محله‌هاي شرق، شمال شرق و مركز پايتخت، منازل، مغازه‌ها و انبارهاي مختلف را شناسايي مي‌كرديم و نيمه‌شب با مراجعه به اين محل‌ها، قفل در ورودي را با ديلم مي‌شكستيم و بعد اموال مسروقه را با كاميون از آنجا خارج مي‌كرديم.

همدست سارقان، جاعل حرفه‌اي بود مرد سارق ادامه داد: اموال مسروقه را به خريداران مختلف مي‌فروختيم و اسناد و مدارك مسروقه را به مرد جاعلي به نام طارق مي‌داديم كه وي در قبال آن مبلغي به ما پرداخت مي‌كرد و اگر هم به مدرك جعلي نياز داشتيم، مرد جاعل برايمان تهيه مي‌كرد. تاكنون هم‌ 12 فقره سرقت انجام داده‌ايم كه ارزش آن 100 ميليون تومان بوده است.

رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران افزود: به دنبال اظهارات مرد سارق، همدستش هم گفته‌هاي وي را تاييد و به اين ترتيب، ماموران جستجوي ويژه را براي يافتن همدستان فراري آنها آغاز و پاتوق آنها را در محله پامنار شناسايي كردند و سپس با هماهنگي قضايي بازپرس شعبه هشتم دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 12 تهران به مخفيگاه آنها مراجعه كرده، موفق به دستگيري حميد و سالار، سارقان فراري و 2 سارق سابقه‌دار به نام يعقوب و سامان و جاعل حرفه‌اي به نام طارق شدند.

با انتقال متهمان به مركز پليس معلوم شد، آنها از سارقان و جاعلان حرفه‌اي هستند و 2 نفر آنها (سامان و يعقوب)‌ از چندي قبل به اتهام سرقت از مغازه‌ها تحت تعقيب ماموران پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بوده‌اند.

اسناد جعلي در منزل مرد جاعل‌

ماموران در بررسي از مخفيگاه متهمان، تعداد زيادي اسناد و مدارك جعلي مربوط به قوه قضاييه، دادسرا، آموزش و پرورش، ثبت اسناد و املاك، ثبت احوال و شناسنامه‌هاي جعلي، اسناد جعلي و سفيد مالكيت، كارت‌هاي پايان خدمت سربازي، عقدنامه‌هاي جعلي، جواز كسب شركت‌هاي خصوصي، گواهينامه‌هاي راهنمايي و رانندگي و نيز مهرهاي جعلي مربوط به اداره‌هاي مختلف دولتي و خصوصي را كشف و ضبط كردند. متهمان در بازجويي‌هاي پليسي به جرايم خود اعتراف كردند.

دستگيري مرد مهرساز

طارق مرد جاعل در اظهاراتش به پليس گفت: من 2 سال به اتهام جعل اسناد و مدارك مختلف در زندان بودم و پس از آزادي، جرايم خود را ادامه دادم و مهرهاي جعلي را از مردي به نام داوود مي‌گرفتم.

اسناد و مدارك مسروقه را از سارقان مختلف مي‌خريدم و پس از شناسايي مشتريانم، مبلغي از آنها دريافت مي‌كردم و مدارك مختلف را به نام آنها ثبت مي‌كردم و در اختيارشان قرار مي‌دادم و برخي شناسنامه‌ها و گواهينامه‌هاي جعلي را به كيف‌قاپان مي‌فروختم تا آنها چك‌هاي مسروقه را نقد كنند.

علاوه بر مدارك جعلي، گواهينامه‌هاي تحصيلي و گواهينامه‌هاي راهنمايي و رانندگي جعلي براي متقاضيان به تاريخ‌ سال‌هاي قبل تنظيم مي‌كردم و مي‌فروختم.

به دنبال اظهارات مرد جاعل، مخفيگاه همدستش داوود در محله 15 خرداد تهران شناسايي و مشخص شد، وي بدون داشتن جواز كسب، مغازه مهرسازي را اداره مي‌كرده و مهرهاي جعلي اداره‌هاي دولتي، خصوصي و افراد حقيقي را به جاعلان سابقه‌دار مي‌فروخته است.

بنابراين ماموران پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران به محل اختفاي وي رفتند و اول خرداد امسال او را شناسايي و دستگير و تعداد زيادي مهر جعلي نيز كشف و ضبط كردند. متهم در بازجويي‌هاي پليسي به همكاري با ديگر اعضاي باند اعتراف كرد.

مردم مراقب باشند در دام جاعلان اسناد گرفتار نشوند

سرهنگ غياثوند، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران با اشاره به اين پرونده، ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست، فريب افراد جاعل و سودجو را نخورند و براي تهيه مدارك و اسناد جعلي يا گرفتن گذرنامه و كارت‌هاي پايان خدمت سربازي به آنها مراجعه و پولي پرداخت نكنند، بلكه به اداره‌هاي مربوط به صدور اين‌گونه مدارك مراجعه كنند.

در ضمن اگر قصد خريد ملك، مغازه يا آپارتمان دارند، حتما پيش از معامله به اداره‌هاي ثبت اسناد و شهرداري مراجعه و از واقعي بودن اسناد مالكيت و هويت مالكان آنها استعلام كرده، بعد معامله كنند.

بنابراين گزارش، اعضاي اين باند 8 نفره در حالي با قرار قانوني بازداشت شدند كه از آنها 150 فقره مهر و 200 فقره سند مالكيت جعلي و سفيد و شناسنامه و برخي اموال مسروقه كشف و ضبط شده است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 602]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن