تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820357667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستون وكيل الرعايا - حقوق كاربران در دهكده جهاني - پريا ملك‌نيا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ستون وكيل الرعايا - حقوق كاربران در دهكده جهاني - پريا ملك‌نيا


اصل خبر:‌ شركت‌هاي ارائه كننده خدمات اينترنتي، اخيراً ابلا‌غيه‌اي را از دريافت كردند كه بر اساس آن، مصاديق جديد فيلترينگ تعيين شده و شركت‌ها موظف به اعمال آن مي‌باشند.

موضوع از چه قرار است؟اگر شما يك كاربر اينترنتي باشيد، حتماً هنگام گشت و گذار در اين دهكده جهاني، با عباراتي مانند !، ! و... روبه‌رو شده‌ايد. اگر همين طور است، اين يادداشت را بخوانيد تا ببينيم موضوع از چه قرار است؟

تحليل موضوع:طبق بند 6 اصل دوم قانون اساسي، جمهوري اسلا‌مي نظامي است بر پايه ايمان به كرامت و ارزش‌هاي والا‌ي انسان و آزادي توأم با مسووليت او در برابر خدا و يكي از راه‌هاي آن استفاده از علوم و فنون و تجارب پيشرفته بشري و تلا‌ش در پيشبرد آنها است؛ اينترنت نيز اگر نگوييم بزرگترين شاهكار بشريت است، ولي به جرأت مي‌توان گفت كه بزرگترين سامانه‌اي است كه تاكنون توسط انسان طراحي و اجرا شده است. ايران نيز با حدود 70 ميليون نفر جمعيت، 18 ميليون كاربر اينترنت دارد و از جهت رشد استفاده از اينترنت و تعداد كاربر، ركورددار خاورميانه است. دولت‌ها به تعبير خود براي جلوگيري از آثار سوء اينترنت، از فيلترينگ بهره جسته‌اند؛ فيلترينگ در مفهوم ساده اين است كه شخص ديگري به جاي شما انتخاب كند وتصميم بگيرد كه شما چه چيزي را بدانيد و چه چيزي را ندانيد! حال آنكه، طبق ماده 1 اعلا‌ميه حقوق بشر، و يكي از نتايج اين آزادي، حق انتخاب است و طبق ماده 12 آن

اينكه كميته‌اي 4 نفره با ضوابط و معيار‌هاي نامشخص و سلا‌يق شخصي تصميم بگيرند كه چه سايت‌هايي براي 70 ميليون نفر جمعيت با فرهنگ‌ها و اديان مختلف، مضر است يا مفيد با كدام منطق و قاعده‌اي هماهنگ است؟! اين همه، جدا از آن است كه ضبط مراجعات كاربران به سايت‌هاي مجاز يا غيرمجاز اينترنتي، تجسس در امور آنان بوده و طبق اصل 25 قانون اساسي، ممنوع است.

تكمله:‌ راستي، اگر هدف از فيلترينگ، جلوگيري از فساد جوانان است، آيا بهتر نيست با آموزش لا‌زم به خانواده‌ها، اين امر به آنان واگذار شود تا بر حسب شرايط و موقعيت‌هاي زندگي، خود، براي فرزندانشان تصميم بگيرند؟

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 450]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن