تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813258269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صلح بانان دارفور در حمله مردان مسلح خلع سلاح شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صلح بانان دارفور در حمله مردان مسلح خلع سلاح شدند
سياسي
يك مقام سازمان ملل اعلام كرد: بالغ بر ‪ ۶۰‬فرد كاملا مسلح در حمله‌اي جديد به نيروهاي بين‌المللي در غرب جنگ زده سودان، به گشت صلح بانان مشترك سازمان ملل و اتحاديه آفريقا در دارفور حمله كردند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از خارطوم، اين مقام افزود: حمله‌كنندگان كه يونييفورم به تن داشتند و به تفنگ‌هاي آك-‪ ، ۴۷‬آرپي جي و مسلسل مسلح بودند، موفق شدند سربازان نيجريه يي عضو نيروهاي مشترك اتحاديه آفريقا و سازمان ملل را خلع سلاح كنند.

اين درگيري دست كم پنجمين رويارويي جدي بين گروه‌هاي مسلح و صلح بانان اتحاديه آفريقا و سازمان ملل (يوناميد) بود كه از زمان جايگزيني اين نيروها با نيروي تحليل رفته اتحاديه آفريقا از آغاز سال جاري به وقوع پيوست.

اين حمله روز جهارشنبه در نزديكي مركز ال‌جنئينا واقع در غرب دارفور رخ داد. همچنين ‪ ۴۵‬صلح بان نيجريه يي ديگر نيز در همين روز حين بازگشت از دوره ماموريت خود در دارفور، در يك تصادف جاده‌اي در شمال نيجريه كشته شدند.

سازمان ملل هشدار داده كه نيروهاي صلح بان در اين منطقه جنگ زده فاقد نفرات و تجهيزات كافي هستند به طوري كه شمار اين نيروها عليرغم قول استقرار ‪ ۲۶‬هزار نفر از آنها، تنها به ‪ ۹‬هزار نفر مي‌رسد.

بنابراين گزارش ،هيچ گونه قانون و نظمي در دارفور مشاهده نمي‌شود و به گفته كارشناسان بين‌المللي ، درگيري‌هاي پنج ساله ‪ ۲۰۰‬هزار كشته و يك ميليون بي‌خانمان در اين شهر برجاي گذاشته است.

يوناميد در حال نصب سنگ يادبودي براي ‪ ۶۰‬صلح بان بين‌المللي است كه از زمان بدو ورود به دارفور در سال ‪ ۲۰۰۴‬تاكنون در اين شهر كشته شده اند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن