تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807373287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنراني قاليباف در جمع جانبازان مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سخنراني قاليباف در جمع جانبازان مشهد


ديدگاه‌- همشهري آنلاين:
شهردار تهران گفت بعضي‌ها به نام دفاع مقدس، كارهايي مي‌كنند درصورتي كه يك روز براي انقلاب، بيدارخوابي نكشيده‌اند و به قول خودشان توفيق حضور پيدا نكرده‌اند، اما زبان‌شان دراز است.

به گزارش ايسنا، دكتر محمدباقر قاليباف كه در سالروز فتح خرمشهر به خراسان رضوي سفر كرده است، پنجشنبه شب (2خرداد) در جمع جانبازان مجتمع توانبخشي امام خميني (ره) پارك ملت مشهد حضور يافت و طي سخناني، با تأكيد بر اين كه امروز هم، دوران دفاع مقدس و جنگ است، اما جبهه آن فرق كرده، بر تلاش همه‌جانبه براي توسعه كشور و حفظ و نگاهداشت ارزشهاي دوران دفاع مقدس تاكيد كرد.

وي گفت: اگر همچون ياران جنگ، توفيق شهادت نداشتيم و بازمانده كاروان شهدا هستيم، امروز بايد با همان شجاعت، روحيه و ايثارگري ميدان جنگ، در جبهه و ميدان ديگري كه كمك به توسعه و پيشرفت كشور است، حضور يابيم و تلاش كنيم.

قاليباف، سالروز فتح خرمشهر و سوم خرداد را روز عزيزي براي همه ايثارگران خواند و خطاب به جانبازاني كه در جمع آنها حضور يافته بود، گفت: صحبت كردن در جمع ايثارگران و جانبازان، بسيار سخت است و من در اين جمع، حرفي براي گفتن ندارم؛ بنده و امثال من، در مقابل شما جز خجالت و شرمندگي چيز ديگري نداريم.

وي ادامه داد: يقين داشته باشيد با همه وجود تلاش مي‌كنم كه دنبال‌رو راه شهدا و به دنبال تحقق اهدافي باشم كه شما براي آن تلاش كرديد؛ امروز شمايي كه بر تختيد و بر چرخيد، مايه مباهات ماييد.

فرمانده لشكر5 نصر در دوران دفاع مقدس تصريح كرد: مطمئن باشيد كه لحظه‌اي نه بر آن اهداف شك كردم، نه از آن راه منحرفم و نه لحظه‌آي آرام مي‌نشينم. اگر غير از اين بود، مديون شما عزيزان جانباز هستم و در قيامت جلوي مرا بگيريد.

قاليباف خاطرنشان كرد: دوران جنگ و دفاع مقدس، اوج علم و ايمان، عاشقي و عقلانيت و هنرنمايي دين در ابعاد مختلف بود و معتقدم مديران ما امروز هم بايد با همان روحيه كار كنند و كارآمدي دين را در اداره جامعه نشان دهند.

شهردار تهران اذعان كرد: امروز بايد انقلاب و نظام، در عرصه‌هاي مختلف حفظ شود و نبايد اجازه دهيم كه در حوزه كارآمدي، دچار اشكال شويم و يا مشكلات معيشتي و اقتصادي، مردم را از نظام دلزده كند. در مواجهه با اين مشكلات كه هيچ تفاوتي از نظر توجه و لزوم رسيدگي، با مشكلات زمان دفاع مقدس ندارد، بايد كارايي را محور قرار داد و معتقدم امروز انقلاب و نظام به كار و تلاش بسيار بيشتري دارد.

وي با بيان اين كه برخي حرفها را فقط در جمع شما جانبازان مي‌توانم بزنم، ادامه داد: به شما قول مي‌دهم با وجود همه زخم زبانهايي كه مي‌شنويم، در ميدان بمانيم و به گونه‌اي عمل كنيم كه همان راه شهدا، امام شهدا، طي شده و منويات مقام معظم رهبري، بدون هيچ شك و شبهه‌اي اجرا شود.

قاليباف با اشاره به تاثير مديريت تاثيرگذار حضرت امام خميني (ره) در دوران دفاع مقدس و حتي پس از آن، تاكيد كرد: امام مي‌خواست نشان دهد كه دين يك امر شخصي نبوده، و امري اجتماعي است و بايد در جامعه حكومت كند. در اين مراسم قاليباف از سه جانباز عمليات فتح خرمشهر تقدير كرد.

شهردار تهران همچنين صبح جمعه در كنگره بزرگداشت 5 سردار و 30 شهيد روستاي اخلمد چناران گفت: خطر اين كه نظام، با ضعف كارآمدي، نتواند نيازهاي مادي مردم را به درستي تامين كند، كمتر از خطر دشمن نيست.

قاليباف افزود: اگر احساس جامعه و جوان امروز ما اين باشد كه جامعه و حكومت ديني نمي‌تواند نيازهاي بحق و شرعي او را جواب دهد، اين مهمترين چالش براي ما خواهد بود؛ لذا بايد با همان روحيه تلاش در دوران دفاع مقدس و به دور از شعار و غوغا سالاري، خود را در حوزه‌هاي مختلف كارآمد كنيم.

وي ادامه داد: اگر كسي پستي را اشغال كند و اين فرصتها را از دست بدهد، به خون شهدا و اين انقلاب و مردم ظلم كرده است. قاليباف تصريح كرد: وقت محكوم كردن گذشتگان را نداريم؛ بلكه بايد از گذشته درس بگيريم و امروز كار كنيم. وي خاطرنشان كرد: شهدا هم، خواستار عدالت و رفاه و آسايش بودند و قطعا دوست داشتند كه ايران اسلامي، در تمام عرصه‌ها، سرآمد باشد.

قاليباف بر تلاش مضاعف و توأم با عقلانيت براي دستيابي به خواست شهدا، تاكيد و تصريح كرد: اين، يعني مبارزه با آمريكا! در حالي كه برداشتهاي اشتباهي از مبارزه با آمريكا مي‌شود.

شهردار تهران همچنين ضرورت رشد اقتصادي را يادآور شد و گفت: بايد بيكاري و فساد را از بين برد و اينها يعني مبارزه با آمريكا! به همين دليل، امروز، بيش از هر زمان ديگري، نيازمند اتحاد و يكپارچگي هستيم.

وي با تاكيد بر اين كه نمي‌خواهم بگويم در كشور بحران داريم، چرا كه وضع خيلي خوبي داريم، افزود: حرفمان اين است كه ما بايد در چه شرايطي مي‌بوديم و الان كجا هستيم؟

جانشين نيروي مقاومت بسيج در دوران جنگ، با گراميداشت ياد تمام ايثارگران دوران دفاع مقدس افزود: اگر امروز ياد و نام شهدا نبود، ما در اينجا جمع نمي‌شديم. نام و ياد شهدا، يك ظرفيت است كه بايد از آن استفاده كرد و كارآمدي را در جامعه به اثبات رساند.
وي از اين كه پس از ساليان دراز، در جمع مردم خوب منطقه اخلمد چناران حضور يافته است، ابراز خرسندي كرد و گفت: دوران دفاع مقدس، دوراني بود كه مرد را از نامرد تشخيص مي‌داد؛ همه ما مديون شهدا هستيم و امام خميني (ره) و شهدا بر گردن يكايك ما حق دارند.

قاليباف، خطاب به مخالفان جنگ و دفاع مقدس نيز گفت: اگر در كشور استقلال داريم، اگر امروز باعث ايجاد احياء مجدد اسلام در دنيا شده‌ايم، ‌اگر مسلمانان در دنيا حرمت دارند، دشمنان نگران قدرت اسلام هستند، همه و همه به بركت خون شهدا و امام خميني (ره) است.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: در اطراف كشور ما، ناامني موج مي‌زند و كسي كه امنيت ندارد، هيچ ندارد؛ اين درحاليست كه ما به بركت خون شهدا داراي امنيت هستيم.
وي اظهار كرد: لازم نيست كه كسي حزب‌الهي و يا انقلابي باشد تا مجاهدتهاي شهدا را درك كند. اگر كسي يك جو، انصاف و غيرت داشته باشد، خود را در مقابل شهدا و خانواده آن‌ها، مديون مي‌داند.

اين فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، با بيان اين كه گراميداشت ياد شهدا، عزت نهادن به خود ماست، افزود: بايد به اين گونه موارد توجه كرد و هميشه ياد شهدا را گرامي داشت. بر همين اساس، چنين مراسمهايي، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير بوده، هرچند كافي نيست.

قاليباف با اشاره به سالروز آزادسازي خرمشهر، اظهار كرد: آزادسازي خرمشهر نقطه عطفي در دوران دفاع مقدس بود و به واسطه آن خيلي ارزشها را باور كرديم؛ آزادسازي خرمشهر با فرماندهي بزرگمردي مانند امام خميني (ره) و رشادتهاي رزمندگان اسلام محقق شد و اين ارزشمند است، ولي ارزش والاتر كه با همه وجود آن را درك كرديم، اين بود كه «وعده الهي در زمينه پيروزي حق، تحقق يافتني است».

وي ادامه داد: آزادسازي خرمشهر، اثبات وعده الهي و الگويي از مقاومت و ايثار بود و اين واقعه بزرگ مصداقي از پيروزي خون بر شمشير است.

شهردار تهران خطاب به جوانان نيز گفت: شما جوانان، دوران دفاع مقدس را لمس نكرديد. ما در اين دوران آن قدر بزرگمرد داشتيم كه بارها و بارها، صحنه حضور حضرت امام حسين (ع) بر بالين حضرت علي‌اكبر (ع) برايمان تداعي مي‌شد. وي در ادامه يادآورشد: متاسفانه امروز، فرهنگ دفاع مقدس و شهادت، آن طور كه بايد و شايد مورد توجه قرار نمي‌گيرد و اين كوتاهي بايد جبران شود.

قاليباف، نسبت به آنچه كه بعضي سوء‌استفاده‌ها از جنگ و شهادت خواند، هشدار داد و گفت: بعضي‌ها امروز آن چنان از جنگ و شهادت مي‌گويند درحاليكه، آن روز كه رفتن به جبهه، واجب كفايي بود، ردپايي در جبهه‌ها نداشتند و امروز سر سفره شهدا و دفاع مقدس نشسته‌اند. اينها حق ندارند رزمندگان آن دوران را محكوم كنند تا بگويند ما حقيم.

رئيس قرارگاه سازندگي سپاه خاتم‌الانبياء در دوران دفاع مقدس، با بيان اين كه جبهه هميشه هست، افزود: ديروز به واسطه اين كه نظام در خطر دشمن بود، بايد اسلحه دست مي‌گرفتيم و با اوج عقلانيت، عشق ، علم و ايمان جنگ را اداره كرديم و نگاه احساسي به آن نداشتيم، امروز هم خطرات ديگري متوجه كشور است كه كمتر از جنگ و تهاجم خارجي نيست و تازه در آن زمان، تفاوت بين خودي و دشمن مشخص بود.

وي به ترور مسئولان دلسوز نظام توسط مخالفان انقلاب و دشمنان، اشاره كرد و گفت: دشمنان هر كار مي‌خواستند كردند، ولي انقلاب به بركت خون شهدا پا برجا ماند.

قاليباف در حاشيه اين مراسم، كلنگ احداث يادمان شهداي گمنام را در منطقه توريستي اخلمد به زمين زد و خطاب به خيري كه اين زمين را وقف اين كار كرده بود، گفت: دست شما را مي‌بوسم؛ چراكه با اين كار خود، ياد و نام شهدا را در منطقه حفظ كرديد و انشاءاله همه با هم بتوانيم اين بنا را تكميل كنيم.

در اين مراسم سردار حميد فهيمي‌راد، ئييس پليس خراسان رضوي، فرماندهان سپاه استان و معاون فرماندار چناران نيز حضور داشتند.

تاريخ درج: 3 خرداد 1387 ساعت 15:05 تاريخ تاييد: 3 خرداد 1387 ساعت 15:26 تاريخ به روز رساني: 3 خرداد 1387 ساعت 15:25
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 545]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن