تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه موقت تهران؛ امضاي توافقنامه راهبردي عراق با آمريكا به معناي ذلت ابدي خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: امام جمعه موقت تهران؛ امضاي توافقنامه راهبردي عراق با آمريكا به معناي ذلت ابدي خواهد بود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: امام جمعه موقت تهران ا بيان اينكه آمريكا در عراق در پي به امضا رساندن توافقنامه اي است كه تصويب آن به معني اسارت و ذلت ابدي عراق است، اظهار داشت: البته اين توافقنامه امضا نشده و برخي از علما در مقابل آن ايستادگي مي كنند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي در خطبه هاي امروز نماز جمعه تهران در حوزه مسائل داخلي به سوم خرداد ،روز آزادي خرمشهر در عمليات بيت المقدس اشاره كرد و گفت: خرمشهر در طول تاريخ اش چهار بار اشغال شده ولي هر بار با دادن امتياز، اشغالگران رفتند اما به فضل خدا و رشادت شهداي عزيز ما اين بار اشغالگران با سيلي از آنجا رفتند و ذره اي امتياز به دشمنان داده نشد.
وي با تاكيد بر اينكه اين عمليات بسيار موفق بود، گفت: بعد از فتح خرمشهر، نگاه دنيا به ايران عوض شد و به صورت نگاه يك فاتح در آمد و آن ها مجبور به پرداخت هزينه هاي انساني و تجهيزاتي بسياري شدند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران بر وحدت بسيار خوب ارتش و سپاه در فتح خرمشهر اشاره كرد و گفت: به فرموده امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد كرد.
خاتمي ضمن گراميداشت ياد شهيدان اين عمليات و شهدايي كه در عرصه دفاع از خرمشهر جان باختند، بخصوص جهان آرا، گفت: ياد اين شهيدان از خاطرها نخواهد رفت.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري ياد و خاطره امام راحل را گرامي داشت و گفت: مهمترين حق امام بر ما گراميداشت ميراث آن يعني ولايت فقيه و نظام است و مقام معظم رهبري هم هفته گذشته اعلام كردند كه مرزهايي كه امام راحل ترسيم كرد، آسيبي نبيند و خداي ناكرده نامحرمان نفوذ كنند.
وي به افتتاح مجلس هشتم در هفته آينده اشاره كرد و گفت: از نمايندگان مجلس هفتم كه در حد توان خود تلاش كردند، تشكر مي كنم.
وي با اشاره به اينكه امام (ره) بر جايگاه مجلس تاكيد بسياري داشتند و مقام معظم رهبري هم مجلس را يكي از نقاط اميد روشن براي آحاد ملت دانست، گفت: در روزهاي اول، اعتبار نامه هاي مجلس اهميت بسياري دارد كه بايد به فرمايشات امام (ره) در اين زمينه توجه شود.
وي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: اين وكالت شما امانت است كه بايد درست به سامان برسانيد چون شما به مردم قول داديد پس بايد در عرصه قانون گذاري تلاش كنيد، در جلسات كميسيون ها و علني بايد نمايندگان حضور داشته باشند زيرا به حد نصاب نرسيدن مايه تاسف است.
امام جمعه موقت تهران با اعلام اينكه دغدغه امام (ره) نيز توجه نمايندگان به مشكلات مردم بود، گفت: قانون اساسي حق نظارت بر تمام امور مردم را به مجلسي ها داده و حق تحقيق و تفحص بر تمام مسائل كشور را دارد. بنابراين مردم از نمايندگان خود انتظار نظارت دقيق و بدون تحت تاثير جو قرار گرفتن در تمام عرصه هاي كشور را دارند و اين گامي بلند براي سالم سازي در تمامي عرصه هاي كشور است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اميدواريم كه مجلس هشتم ما در راستاي خواسته هاي مردم گام بردارد.
وي به توطئه كشف شده از سوي سربازان امام زمان اشاره كرد و گفت: توطئه اي كه از سوي آمريكا طراحي شده بود، گروهك اندك بي ديني بودند كه به پيغمبر و مقدسات خودشان صريحا فحش مي دادند و آن ها را بسيج براي خرابكاري در شيراز كردند و من معتقدم خون به ناحق ريخته شهيدان سيد الشهداي شيراز، ثمره خود را خواهد داشت.
وي افزود: حرف اول آن ها، انتقام از دين بود بنابراين مي خواستند در حرم حضرت معصومه (س) و حوزه علميه بمب گذاري كنند.
وي افزود: هدف آن ها انتقام گيري از مردم، در سه دهه انقلاب بود كه قصد داشتند در نمايشگاه كتاب نيز بمب گذاري كنند.
خاتمي تصريح كرد: البته آن ها اهداف سياسي را نيز دنبال مي كردند و مي خواستند سركنسولگري روسيه را در رشت منهدم كنند ولي به فضل خدا، خداوند توطئه آن ها را خنثي كرد و سفره اين جيره خواران برچيده شد.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اين آمريكايي ها كه پرچم مبارزه با تروريست را علم مي كنند، دروغ مي گويند چون مسوولين آمريكا و شخص بوش تروريست و تروريست پرور هستند.
خاتمي با بيان اينكه آمريكا در عراق در پي به امضا رساندن توافق نامه اي است كه تصويب آن به معني اسارت دولت ابدي عراق است، اظهار داشت: البته اين توافق نامه امضا نشده و برخي از علما در مقابل آن ايستادگي مي كنند.
وي به برخي از مواد ذكرشده در اين توافقنامه اشاره كرد و گفت: بر اساس اين توافقنامه، مقامات عراقي حق ندارند سربازان آمريكايي را محاكمه كنند كه اين به معني همان كاپيتولاسيون است.
خطيب جمعه اين هفته تهران ماده ديگر اين توافقنامه را چنين خواند: نيروهاي آمريكايي به مدت 10 سال بر وزارتخانه هاي عراق از جمله وزارت اطلاعات اين كشور مسلط باشند و روابط بين المللي، منطقه اي و معاهدات عراق بايد با تاييد آمريكا صورت گيرد.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: در بندهاي ديگر اين توافقنامه آمده كه نيروهاي آمريكايي مي توانند زندان هاي خصوصي زير نظر خودشان تاسيس كنند و هر كشوري كه به نظرشان براي عراق خطري محسوب مي شود را مورد حمله نظامي قرار دهند و نيروهاي آمريكايي در موقع حملات از خطوط آب و هوايي عراق استفاده كنند كه اين به معني بندگي و اسارت مادام العمري عراق است.
وي تصريح كرد: گمان نمي كنم كه هيچ آزاده اي تن به چنين قرار داد ننگيني دهد و هردستي كه اين قرارداد را امضا كند جمهوري اسلامي آن را خائن به ملت عراق مي شناسند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به اهانت آمريكايي ها براي چندين بار به قرآن كريم اشاره كرد و افزود: اين براي چندمين بار است كه آمريكايي ها قرآن كريم را مورد اهانت قرار دادند و آن را تيرباران كردند. البته در گذشته هم اين جنايتكاران در زندان هاي گوانتانامو اين جنايت ها را رواداشتند، هر چند بوش از ترس مجبور به عذرخواهي شد ولي مردم ما مي دانند كه آن ها از اسلام و قرآن كينه دارند.
خاتمي تاكيد كرد: دليل كينه آن ها از اسلام و قرآن اين است كه اسلام و قرآن، سلطه جهنمي آن ها را نفي مي كند ولي به فضل خدا خيزش جهان اسلامي آغاز شده و دنيا به اسلام رو آورده و در حال گسترش است و آن ها نخواهند توانست با اين حركات مذبوحانه در مقابل اسلام بايستند و مقاومت كنند.
عضو هيات رئيسه مجلس در بخش ديگري از سخنان خود به موفقيت چشمگير حزب الله در لبنان اشاره كرد و گفت: ما آنچه را در لبنان و اجلاس دوحه اتفاق افتاد به فال نيك مي گيريم و از خداوند مي خواهيم كه آرامش را در لبنان مقرر سازد.
وي افزود: استكبار در پي آن بود كه بعد از پيروزي جانانه حزب الله در جنگ 33 روزه، از حزب الله انتقام گيرد، از اين رو خلع سلاح حزب الله را مطرح كرد، اما حزب الله با وحدت نيروهاي وطني لبناني در مقابل آن ها مقاومت كرد و يك گروه مقاومت خوبي را تشكيل داد.
خاتمي با بيان اينكه دشمنان لبنان در سفر اخير بوش خواستند هديه اي به بوش دهند و وارد خط قرمزهاي حزب الله شدند، اظهار داشت: برخي كشورهاي عربي اين روزها خيلي بداخلاقي كردند و به حزب الله و ايران اهانت كردند اما به فضل خدا اين قدرت كار خود را كرد و اجلاس دوحه نيز نشان داد چيزي كه حزب الله در يك سال پيش به آن تاكيد داشت يعني همان دعوت ملي را تسليم و بر آن تمكين كردند.
امام جمعه موقت تهران با اعلام اينكه بدون ترديد اين پيروزي سياسي حزب الله در اين عرصه كمتر از پيروزي نظامي آن در مقاومت 33 روزه نيست، خاطر نشان كرد: حزب الله به تمامي اهداف خود در اين اجلاس رسيده و عليرغم تلاش هاي بسياري كه براي به نتيجه نرسيدن آن صورت گرفت اما به نتيجه رسيد.
خاتمي اين پيروزي را به حزب الله و ملت لبنان تبريك گفت و افزود: تنها راه سعادت و سيادت ملت فلسطين آن است كه خودشان بر كشورشان حاكم باشند نه آمريكا و نه بوش./120
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 398]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن