تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816730428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تارانتينو در كن كلاس پيشرفته فيلمسازي برپا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تارانتينو در كن كلاس پيشرفته فيلمسازي برپا كرد
فيلمساز سرشناس آمريكايي روز پنجشنبه در يك كلاس پيشرفته فيلمسازي در شصت و يكمين جشنواره فيلم كن درباره سبك و ويژگي‌هاي فيلمسازي خود صحبت كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد تارانتينو به اين مسئله اشاره كرد كه فيلم‌هاي آميخته با خشونت او به تماشاگران "هيجان" مي‌دهد، چرا كه او اين خشونت را با "موقعيتي خنده‌دار همراه مي‌كند كه در حالت عادي خنده‌دار نيست."

خالق فيلم‌هاي "سگداني" و "داستان عامه‌پسند" افزود: در نهايت آنچه من انجام مي‌دهم گام برداشتن به سوي يك مدل جديد از كمدي است. او با ذكر خاطرات خود از اينكه چطور سه سال تمام را در مواقع بيكاري صرف ساخت اولين فيلم خود كرد، گفت: تلاش براي ساخت يك فيلم بي آنكه پولي در بساط داشته باشي، بهترين مدرسه سينمايي براي شماست.

كوئنتين تارانتينو

تارانتينو در اين كلاس پيشرفته فيلمسازي كه 90 دقيقه طول كشيد و در آن حدود 1000 نفر حضور داشتند، بخشي از فيلم‌هاي خود را شامل "سگداني"، "داستان عامه‌پسند" و "ضدمرگ" به نمايش گذاشت و درباره اينكه چطور از سطح كارمند گمنام ويدئوكلوپ به اوج افتخار در سينما دست يافت، صحبت كرد.

فيلمساز 45 ساله براي "داستان عامه‌پسند" جايزه نخل طلا كن سال 1994 را از آن خود كرد. او از وسترن‌هاي اسپاگتي، فيلم‌هاي كنگ فويي و آثار برايان دي پالما به عنوان منابع الهام خود ياد كرد. به گفته تارانتينو كه فيلم‌هاي او به خاطر ديالوگ‌هاي خاص، ارجاعات به فرهنگ پاپ و خشونت تصويري مورد توجه هستند، در دو رده قابل ارزيابي هستند.

او از يكسو فيلم‌هايي بسيار واقگرايانه مي‌سازد كه نمونه آن درام جنايي "سگداني" توليد سال 1992 با بازي هاروي كايتل و تيم راث و "داستان عامه‌پسند" با بازي جان تراولتا، ساموئل جكسن و اوما تورمن است. رده دوم فيلم‌هايي مانند "بيل را بكش" و "ضدمرگ" است كه در آن تارانتينو به ژانر فيلم‌هاي رزمي، سامورايي و فيلم‌هاي با موضوع قاتلين زنجيره‌اي اداي احترام مي‌كند.

او از فيلم با موضوع جنگ ويتنام "اينك آخرالزمان" فرانسيس فورد كوپولا توليد سال 1979 به عنوان يكي از بهترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ياد كرد و گفت: به اعتقاد من "بيل را بكش" فيلم "اينك آخرالزمان" من است. تارانتينو كه "ضدمرگ" او پارسال يكي از فيلم‌هاي بخش مسابقه كن بود، به خاطر استفاده از موسيقي پاپ يا موسيقي مجموعه‌هاي تلويزيوني محبوب نيز شهرت دارد.

او گفت: من يكي از بهترين مجموعه‌هاي موسيقي را در آمريكا دارم. او اين نكته را هم مورد توجه قرار داد كه اغلب صحنه‌هاي خود را با محوريت يك ترانه خاص مي‌سازد و هيچوقت نيز از آهنگساز استفاده نمي‌كند. تارانتينو گفت: واقعيت اين است كه من به هيچ آهنگسازي اطمينان ندارم. هميشه به خودم مي‌گويم اگر از كارش خوشم نيامد چه؟ در حالي كه طرف پولش را گرفته است!

كارگردان سرشناس كه براي "داستان عامه‌پسند" برنده اسكار بهترين فيلمنامه غيراقتباسي شد، در عين حال گفت "ميليون‌ها" فيلمساز ديگر به او گفته‌اند سكانس آغازين و 10 دقيقه‌اي "سگداني" كه در آن هشت مرد سياهپوش دور ميز نشسته‌اند و حرف مي‌زنند بسيار سخت است. او گفت: آنها پيش من مي‌آيند و مي‌گويند اين كار از ما برنمي‌آيد. اين تكنيك مخصوص خودت است.

سيدني پولاك، وونگ كار واي، ناني مورتي، استفن فريرز و مارتين اسكورسيزي در سال‌هاي اخير كلاس‌هاي پيشرفته جشنواره كن را برپا كرده‌اند. شصت و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كن از 14 تا 25 مه (25 ارديبهشت تا پنجم خرداد) برگزار مي‌شود و شان پن رئيس هيئت داوران بخش مسابقه رسمي است.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن