تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815479055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منابع لبناني : توافق لبناني‌ها، بشارت تابستان پر رونق است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: منابع لبناني : توافق لبناني‌ها، بشارت تابستان پر رونق است
بيروت - با اينكه تنها دو روز از زمان توافق ميان طرفهاي سياسي لبنان كه روز چهارشنبه گذشته در دوحه صورت گرفت، مي‌گذرد، خبرها و حال و هواي لبنان نشان مي‌دهند كه اين كشور سياحتي، امسال، تابستاني پر رونق، پرمسافر و بانشاط خواهد داشت.

به گزارش ايرنا از بيروت، لبنان كه از مهمترين مناطق گردشگري در منطقه خاور ميانه و به ويژه ميان كشورهاي عربي است، تابستان سال ‪ ۱۳۸۶‬به دليل درگيري‌هاي ارتش لبنان با گروه سلفي فتح‌الاسلام و تابستان سال ‪۱۳۸۵‬ نيز به دليل جنگ رژيم صهيونيستي به اين كشور، رونق گردشگري خود را از دست داد.

منابع لبناني روز جمعه اعلام كردند ‪ ۷۵۰‬هزار نفر از لبناني‌هاي مقيم خارج از كشور پس از توافق ميان طرفهاي سياسي لبنان، به اين كشور سفر مي‌كنند.

روزنامه "المستقبل" به نقل از يك منبع وزارت گردشگري لبنان نوشت، توافق دوحه موجب آرامش خاطر لبناني‌ها شده و هزاران نفر از لبناني‌هاي خارج از كشور كه به دلايل اختلافهاي سياسي و اوضاع امنيتي نامناسب لبنان، تصميم گرفته بودند تابستان را در كشورهاي ديگر بگذارنند، پس از توافق دوحه تمايل دارند به لبنان سفر كنند.

اين روزنامه به‌نقل از "ژان عبود" رييس اتحاديه صاحبان آژانسهاي گردشگري نوشت، از زمان توافق دوحه رزرو بليت به لبنان به شدت افزايش يافته به طوري كه ظرفيت رزرو شركتهاي هواپيمايي از هم اكنون تا ماه ژوئيه تكميل شده است.

وي همچنين اشاره كرد هزاران گردشگر عرب نيز تصميم گرفته‌اند تابستان را در لبنان طي كنند و شمار زيادي از شركتهاي هواپيمايي عربي و غير عربي تلاش مي‌كنند تعداد پروازها به بيروت را افزايش دهند.

المستقبل نوشت، شمار زيادي از عربها كه پيش از اين كشورهايشان هشدار داده بودند از سفر به لبنان پرهيز كنند، با وزارت گردشگري و شهرداري‌هاي مناطق ييلاقي لبنان تماس گرفته و تاكيد كرده‌اند تصميم دارند تابستان را در لبنان بگذارنند به ويژه كه بسياري از آنان، داراي منازل و املاك در لبنان هستند.

به نوشته المستقبل، جشنواره‌هاي سالانه هنري نيز كه برخي از آنها سال گذشته لغو شد، امسال از سر گرفته مي‌شود كه از آن جمله است، جشنواره‌هاي بين‌المللي بيت‌الدين ، بعلبك ، بيبلوس ، صور و همچنين جشنواره‌هاي داخلي طرابلس، ذوق، قرطبا و زحله.

تابستان امسال در لبنان همچنين ميزبان همايشها و نمايشگاههايي خواهد بود كه از مهمترين آنها، دومين همايش اسلامي گردشگري با حضور ‪ ۵۸‬كشور عربي و غير عربي و نمايشگاه گل و گياه با حضور جهاني است.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن