تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819920730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در خصوص ايجاد رادار آمريكايي، دولت چك همچنان مشكل مخالفت پارلمان و افكارعمومي را پيش روي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در خصوص ايجاد رادار آمريكايي، دولت چك همچنان مشكل مخالفت پارلمان و افكارعمومي را پيش روي دارد
خبرگزاري فارس: همزمان با انجام رايزنيهايي در مسكو، دولت چك رسما توافق نامه ايجاد رادار سيستم دفاع ضد موشكي آمريكا را تاييد كرد، هرچند هنوز نگران مخالفتها در پارلمان و نيز تمايلات ضد آمريكايي مردم كشورش است.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نيزوايسيمايا گازيه تا»، دولت چك رسما توافقنامه با دولت ايالات متحده در خصوص ايجاد ايستگاه رادار مربوط به سيستم دفاع ضد موشكي آمريكا در خاك اين جمهوري را مورد تاييد قرار داد. ميروسلاو توپولانك، نخست وزير چك اين خبر را در حالي اعلام كرد كه رايزنيهاي روسيه- چك در خصوص مشكلات مربوط به ايجاد ايستگاه رادار آمريكايي در شرق اروپا، در مسكو در حال انجام بود.
اين رايزنيها كه از سوي ولاديمير تيتوف، معاون وزير امور خارجه روسيه و توماس پويار، معاون اول وزير خارجه چك در مسكو صورت گرفت، به بررسي طيف وسيعي از مسائل بين المللي و روابط دوجانبه مي پرداخت. در ميان موضوعات مورد بررسي در دستور كار اين گفتگوها، مسئله ايجاد رادار مربوط به سيستم دفاع ضد موشكي آمريكا در خاك چك جايگاهي خاص داشت.
به گفته منابع خبري، مسئله اقداماتي در جهت جلب اعتماد و شفاف سازي در زمينه دفاع ضد موشكي و نيز امكان حضور كارشناسان روسي در تاسيسات راداري ايجاد شده در خاك چك مطرح بود.
مجموعه اين مشكلات در ديدار ديپلمات چك با سرگئي كيسلياك، مسئول رسيدگي به مسائل مربوط به سيستم دفاع ضد موشكي نيز مورد بررسي طرفين قرار گرفت و همانطور كه در گفتگوهاي ديپلماتيك متداول است، دو طرف تاكيد كردند كه اين رايزنيها ادامه خواهد يافت.
به نوشته اين روزنامه، مصادف شدن موضوع مورد تاييد قرار گرفتن توافقنامه آمريكا- چك در مورد ايجاد رادار از سوي دولت توپولانك، با انجام رايزنيهاي پيرامون اين مسئله در مسكو تصادفي نيست. البته توافق نامه قطعي در مورد همكاري آمريكا و چك در ماه جولاي به امضاي مقامات دو كشور خواهد رسيد.
دولت چك بدون ترديد نگران مخالفتهاي احتمالي با اين مسئله در پارلمان و نيز تمايلات ضد آمريكايي مردم كشورش است. ائتلاف حزب حاكم در پارلمان همچنان ترديدهايي در خصوص عاقلانه بودن امضاي اين توافق نامه با دولت آمريكا دارد. علاوه بر اين، در چك افكار عمومي همچنان مخالف استقرار رادار سيستم دفاع ضد موشكي آمريكا در اين كشور است. بر اساس آخرين نظر سنجي ها، 52 درصد از مردم چك با اين مسئله مخالف هستند.
البته اين مسائل هنوز باعث نشده كه دولت توپولاينك از ادامه مذاكرات با دولت آمريكا در اين زمينه ، امضاي توافقنامه نهايي و تاييد آن در پارلمان صرف نظر كند و در عين حال به وعده خود به واشنگتن در مورد اينكه اين روند تا پايان دوره رياست جمهوري جورج بوش خاتمه پيدا كند، عمل نمايد.
انتهاي پيام/.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن