تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821094405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده يونيما در افغانستان : مذاكرات تهران سازنده بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده يونيما در افغانستان : مذاكرات تهران سازنده بود
سياسي
كابل نماينده دبيركل سازمان ملل متحد در افغانستان (يوينما) با اشاره به ديدارش با مسوولان عالي رتبه ايران در تهران ، گفت : مذاكرات و گفت وگوها، بسيار سازنده و مثبت بود.

كاي ايده روز پنجشنبه در محل دفتر يونيما در كابل به جمع خبرنگاران با تاكيد به اينكه در اين سفر با استقبال خوب ايرانيان مواجه شد؟ گفت:
مذاكرات سازنده نشانه آمادگي آنان براي تامين صلح و امنيت در منطقه و افغانستان است.

وي اضافه كرد: شايعه احتمال كمك‌هاي نظامي و آموزشي به شورشيان افغان مطرح شد كه ايران اين موضوع را بار ديگر تكذيب كرد.

وي يادآور شد كه مقام‌هاي ايران تاكيد كردند كه از افغانستان با ثبات حمايت مي‌كنند و كشور پيشرفته‌اي را به نفع منطقه مي‌دانند.

وي تصريح كرد با مقامات ايراني در مورد مبارزه با مواد مخدر،مساله مهاجران افغان مسايل منطقه‌اي و برخي مسايل ديگر گفت و كرده است .

ايده دوشنبه همين هفته به مدت دو روز از ايران ديدن كرد.

اين مقام سازمان ملل درباره نشست آتي پاريس در ماه ژوئن گفت :
انتظار مي‌رود، جامعه جهاني در اين نشست ، سهم و نقش بيشتري در بازسازي افغانستان بر عهده گيرد.

وي ياد آور شد: افغانستان اولويت‌هايي در نظر گرفته است ، انتظار مي رود متناسب با اولويت‌ها منابع لازم هم در نظر گرفته شود.

ايده بر مصرف كمك‌هاي جامعه جهاني در تقويت اداره‌هاي دولتي ، امنيت و بازسازي افغانستان تاكيد كرد.

افغانستان ، ‪ ۵۱‬ميليارد دلار كمك در كنفرانس پاريس از جامعه جهاني براي توسعه و بازسازي درخواست خواهد كرد.

ايده همچنين بر لزوم مشاركت جامعه جهاني و مردم افغانستان در بازسازي اين كشور تاكيد كرد و افزود: جامعه بين‌المللي منابع مالي خود را به شيوه اي كه ايجاب مي‌كرد، در افغانستان هزينه نكرده است.

وي يكي از معضلات اين كشور را فساد اداري دانست و گفت : انتظار ما از كنفرانس پاريس مشاركت فعال جامعه بين‌المللي در افغانستان است .

وي يادآور شد: حكومت افغانستان هم بايد خود را در مبارزه با فساد اداري متعهد بداند، منابع درست مصرف شود و مردم هم متعهد به مشاركت گردند ايده تاكيد كرد: اگر نشست پاريس نتواند دستاوردي براي بازسازي ، تامين امنيت ، صلح و ثبات در افغانستان داشته باشد، بسيار مايوس‌كننده خواهد بود.

نماينده يونيما در افغانستان همچنين حمله افراد ناشناس به خودروهاي حامل مواد غذايي سازمان ملل را محكوم كرد و گفت : مي‌خواهم همه اين اعمال را محكوم كنند.

وي تاكيد كرد از طالبان ، شورشيان و رهبران مذهبي مي‌خواهم اين عمل را محكوم كنند تا از صدمه بيشتر به افراد آسيب پذير پيشگيري گردد.

وي در مورد قرار داد صلح اسلام آباد با طالبان پاكستاني نيز گفت كه از جزئيات تفاهم نامه اطلاعي ندارد، موضوع را بررسي خواهد كرد.

اين مقام سازمان ملل از كمي توجهي به بخش كشاورزي افغانستان در شش سال اخير انتقاد كرد و گفت : بحران كمبود مواد غذايي كه ايجاد شد ، نيازمند توجه بيشتر به اين بخش است .

به گفته ايده در حالي به اين بخش بي‌توجهي شد كه زندگي بسياري از افغان -ها به كشاورزي وابسته مي‌باشد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن