تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805256092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملل : افغانستان با چالش‌هايي مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سازمان ملل : افغانستان با چالش‌هايي مواجه است
كابل معاون دبير كل سازمان ملل متحد براي عمليات حفظ صلح در كابل اعلام كرد: علي رغم پيشرفت‌ها و تحولات صورت گرفته در افغانستان اين كشور هنوز هم با چالش‌هايي مواجه است .

به گزارش ايرنا، ژان ماري گوينو، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: اين تحولات شامل حضور بيش از شش ميليون دانش آموز در مدرسه، دستيابي ‪ ۸۵‬درصد مردم به خدمات اوليه بهداشتي ، توسعه دموكراسي، آزادي بيان و غيره است .

وي با بيان اينكه به رغم چالش ها،پيشرفت‌ها را نمي‌توان ناديده گرفت به سطح انتظارات مردم، دولت و جامعه جهاني در شش سال قبل اشاره كرد و افزود: همه انتظارات عملي نشده است .

گوينو تصريح كرد: هنوز هم تعداد زيادي از غيرنظاميان در بمب‌گذاري و حملات انتحاري كشته مي‌شوند كه اين مساله بر خلاف احكام اسلامي است .

وي از كشتار غيرنظاميان در عمليات نيروهاي خارجي ابراز نگراني كرد و ادامه اين روند را باعث افزايش بي‌اعتمادي نسبت به جامعه جهاني دانست .

اين مقام سازمان ملل همچنين بر حمايت از غيرنظاميان در عمليات‌هاي نظامي تاكيد كرد و خواهان تحقيق نسبت به كشتار مردم عادي شد.

چندي قبل فيليپ آلستون گزارشگر شوراي حقوق بشر سازمان ملل گفته بود كه در چهار ماهه سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي ‪ ۵۰۰‬غيرنظامي در درگيري نيروهاي دولتي و سربازان خارجي با شورشيان در افغانستان كشته شدند.

معاون دبيركل سازمان ملل در ادامه گفت كه در شش سال گذشته ميلياردها دلار از سوي جامعه جهاني در اين كشور هزينه شد كه تاثير آن متناسب با ميزان انتظارات مردم نبوده است .

وي علت اين مشكل را نبود هماهنگي، تعيين نامناسب اولويت‌ها و توزيع غيرعادلانه كمك‌ها به ولايت‌هاي نيازمند دانست .

گوينو بر مشاركت جامعه جهاني در سياست توسعه افغانستان تاكيد نمود و ابراز اميدواري كرد كه با حضور كاي ايده نماينده دبيركل سازمان ملل در اين كشور تحرك خوبي صورت گيرد تا افغان‌ها شاهد تحولات مثبت بيشتري باشند.

وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري افغانستان كه مهر ماه سال آتي برگزار مي‌شود گفت: تقويت اصول حكومتداري براي جلب اعتماد عمومي در افغانستان بسيار ضروري و حياتي است .

گوينو همچنين بر ضرورت ارايه گزارش از سوي دولت و جامعه جهاني براي شفاف‌سازي امور در افغانستان تاكيد كرد و اظهار داشت: هرچند انتظارات زيادي وجود دارد ولي بايد سعي شود كه اشتباهي صورت نگيرد.

وي در مورد تاثير قرار داد صلح اسلام آباد با طالبان پاكستاني بر افغانستان گفت: ثبات و امنيت دو كشور در منطقه تاثير گذار است .

معاون دبيركل سازمان ملل يادآور شد: افغانستان با ثبات به نفع پاكستان است و همچنين وجود آرامش و امنيت در پاكستان هم به نفع افغان‌ها است .

وي گفت: بايد تاثير معاهده صلح را بررسي كرد، زيرا عبور و مرور غيرمجاز وضعيت را بيش از آنچه هست، آشفته تر خواهد كرد.

اين مقام سازمان ملل نظارت و كنترل مرزها را يك موضوع حياتي دانست و بر جديت و تلاش دو كشور پاكستان و افغانستان در اين زمينه تاكيد كرد.

وي همچنين هماهنگي و ايجاد نظم در ميان اعضاي جامعه جهاني را ضروري دانست و تاكيد كرد: هر چند در مورد هماهنگي‌ها ديدگاه‌هايي در افغانستان وجود دارد، اما اين يك ضرورت است كه لازمه اين كار هم وجود اداره‌هاي قوي است .

معاون بان كي مون براي عمليات حفظ صلح اظهار داشت: مي‌خواهيم توزيع كمك‌ها از بالا به پايين نباشد، بلكه بر اساس نيازهاي منطقه‌اي صورت گيرد تا شاهد تاثير مناسب كمك‌ها باشيم .

وي در ادامه گفت: در حال حاضر بخشي از كمك‌ها به افغانستان به علت نبود نيروي انساني لازم، مجددا به كشورهاي كمك‌كننده بازگردانده مي‌شود كه اين كشور بايد تلاش كند تا نيروي انساني مورد نياز را تامين كند.

كوينو تصريح كرد: افغانستان شديدا نيازمند كمك است و مردم اين كشور بي حوصله هستند، بايد شفافيت و مكانيسم درستي هم براي منابع باشد تا كمك ها متناسب با نيازها در محل مورد نظر هزينه شود.

اين مقام سازمان ملل تاكيد كرد: اين موضوع در نشست پاريس كه سه هفته ديگر تشكيل مي‌شود، مطرح خواهد شد.

معاون دبيركل سازمان ملل در سفر به افغانستان ضمن بازديد از ولايت‌هاي كنر و باميان ، با برخي مقام‌هاي افغان و حامد كرزي رئيس جمهوري اين كشور ديدار خواهد كرد.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن