تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812924317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استراليا و نيوزلند، از سرگيري صيد نهنگ توسط ايسلند را محكوم كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استراليا و نيوزلند، از سرگيري صيد نهنگ توسط ايسلند را محكوم كردند
توكيو- استراليا و نيوزلند روز پنجشنبه اقدام جمهوري ايسلند براي از سرگيري صيد تجاري نهنگ در آتلانتيك شمالي (اقيانوس اطلس شمالي ) را محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري كيودو، پيتر گارت وزير محيط زيست استراليا،گفت : دولت استراليا همچنين از اقدام ايسلند براي از سرگيري صيد تجاري نهنگ ، شديدا ابراز تاسف مي‌كند.

به گزارش ايرنا به نقل از كيودو، گارت ، افزود: اقدام جمهوري ايسلند يك ماه پيش از برگزاري نشست كميسيون بين‌المللي نهنگ كه قرار است در شيلي برگزار و در آن در خصوص موضوعاتي چون مديريت و حفاظت از نهنگ بحث و تبادل شود، انجام مي‌شود.

وي ضمن درخواست از ايسلند براي صرفه نظر از تصميم خود مبني بر صيد ‪۴۰‬ نهنگ در اقيانوس اطلس شمالي تا پايان سال جاري ميلادي ،گفت : صيد تجاري نهنگ خارج از تلاش‌هاي بين‌المللي و همچنين مديريت جديد اقيانوسها است .

به گزارش كيودو، بر اساس گزارشهاي اعلام شده ، جمهوري نيوزلند صيد تجاري نهنگ را از روز سه شنبه هفته جاري آغاز كرده است .

استيو چادويك وزير حفاظت از منابع طبيعي نيوزلند نيز در اين زمينه گفت : ايسلند سال گذشته ميلادي (‪ (۲۰۰۷‬به دنبال كاهش تقاضاها در اين كشور براي گوشت نهنگ ، تصميم گرفت نهنگ بيشتري صيد نكند.

چادويك ، افزود: من از اين كه احتمال دارد ايسلند اين تصميم خود را ناديده بگيرد، ناراحت هستم .

وي ، اضافه كرد: تصميم ايسلند براي از سرگيري صيد تجاري نهنگ در زماني كه كميسيون بين‌المللي نهنگ يكسري تلاشهاي حقيقي را براي ايجاد اعتماد و اطمينان بين‌الملل آغاز كرده است ، توسعه اعتمادها را از بين مي‌برد.

استراليا از سه دهه پيش تاكنون صيد تجاري نهنگ را متوقف كرده است و مي گويد: سالانه بيش از ‪ ۳۰۰‬ميليون دلار از طريق صنعت توريسم كه زمينه را براي مشاهده نهنگ توسط گردشگران فراهم كرده است ، به اقتصاد اين كشور تزريق مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: صندوق بين‌المللي رفاه حيوانات روز گذشته ( چهارشنبه ) از سرگيري صيد نهنگ توسط ايسلند را بسيار تاسف انگيز توصيف كرد و گفت : چنين اقدامي به شهرت و اعتبار و همچنين اقتصاد اين كشور آسيب وارد مي‌كند.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 753]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن