تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816990067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم مهاباد در گفت و گو با ايسكانيوز: تنوع در رياست مجلس به نفع همه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده مردم مهاباد در گفت و گو با ايسكانيوز: تنوع در رياست مجلس به نفع همه است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: تنوع در رياست مجلس به نفع مجلس، دولت و همه است حالا هر كس كه مي خواهد رييس مجلس باشد.

جعفر آيين پرست، نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با تاكيد بر حق قانوني نمايندگان در خصوص استيضاح وزرا گفت: با توجه به وضعيتي كه در كشور از قبل خشكسالي و گراني پيش آمده و فشارهاي اقتصادي كه امروز بر گرده مردم است، نمايندگان بر حسب وظيفه اي كه دارند احساس كردند بايد در اين آخر دوره از وزير بازرگاني در اين باره سوال كنند و وي را به استيضاح بكشند تا ريشه هاي اين گراني را پيدا كنند.
وي ادامه داد: به عقيده من و با توجه به اينكه استيضاح و سوال از وزرا و شخص رييس جمهور حق ما نمايندگان مجلس است، در اين آخر دوره كاري مجلس اگر استيضاح وزير بازرگاني صورت بگيرد، چه ايشان راي بياورد و چه نياورد بايد گفت كه وي دارد قرباني مي شود.
نماينده مردم مهاباد عنوان كرد: وزير بازرگاني قرباني تصميم گيري هايي در اين كشور مي شود كه غير از وزارت بازرگاني و وزير اين وزارتخانه، افراد ديگر و مراكز ديگري هستند كه روي اين مسايل تاثيرگذار بودند و نتوانستند براي مهار و كنترل تورمي كه در كشور است، اقدامي انجام بدهند در نتيجه ميركاظمي قرباني اين جريان است.
وي تاكيد كرد: حتي اگر ميركاظمي استيضاح هم بشود هيچ مشكلي نخواهد بود و ايشان براي توضيح به مجلس خواهد آمد و چه بسا بعد از استيضاح، وي راي بياورد و به كار خود ادامه دهد اما نكته اي كه هست اين است كه هم رييس جمهور و هم هيات دولت بايد از اين قضيه استقبال كرده و ببيند كه اشكال كار در كجاست.
آيين پرست با تاكيد بر اينكه با استيضاح و كنار رفتن ميركاظمي اوضاع بهبود نخواهد يافت و تغييري حاصل نخواهد شد، گفت: حتي اگر شخص جديدي جايگزين ميركاظمي شود بايد با مديريت و برنامه ريزي بتواند بر تورم و گراني كه مخصوصا امسال افزايش يافته غلبه كند وگرنه با اوضاع نابسامان خشكسالي و بيكاري كه حتي در سطح جهاني مملوس است، گره گراني باز نخواهد شد.
وي عنوان كرد: ما كاري به اينكه تورم و گراني در سطح جهاني چه پيامدهايي داشته، كاري نداريم بلكه بايد با مديريت توانمند و قوي و دقيق بر وضعيتي كه بر كشور حاكم شده استيلا پيدا كنيم.
عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به اينكه دامنه تورم در كشور بقدري گسترده شده كه يك ماهه و يكساله نمي توان آن را ساماندهي كرد، اظهار داشت: تورم ريشه در گذشته دارد و از انباشت مشكلات به وجود آمده، اما براي حل آن بايد دولت از همه پتانسيل ها و امكانات، نظر كارشناسان و مخصوصا كساني كه در زمينه اقتصادي صاحب ايده و نظر هستند كمك بگيرد تا بتواند بخشي از مسايل مربوط به تورم و گراني را به عنوان مسكن ساماندهي كند و الا اين كار، كار شاقي است و كاري نيست كه دولت يا مجلس بتواند آن را حل و فصل كند.
وي تاكيد كرد: مجلس در كار نظارت خود بر امور در خصوص افزايش گراني در جامعه اهمال و سستي كرده و به نظر بنده اول بايد مجلس استيضاح شده و بعد دولت استيضاح شود.
آيين پرست درخصوص استيضاح هاي مكرر در مجلس هفتم و اينكه عنوان مي شود برخي به دلايل شخصي دست به استيضاح وزير بازرگاني زده اند، گفت: قطعا در لابه لاي استيضاح با نظرات شخصي و رابطه اي دخيل است و چه بسا امكان دارد افرادي كه مورد نظر استيضاح كنندگان هستند كه احتمالا با آنها در زمينه سياست گذاري همراهي خواهند كرد، را زير نظر داشته باشند.
وي تصريح كرد: استيضاح هاي پي در پي و مكرر و جا به جايي ها و عزل و نصب هاي متمادي يكي از دلايل ضعف مديريت در رده هاي بالا و كلان كشور است.
نماينده مردم مهاباد عنوان كرد: برخي از وزرا بعنوان وزراي توانمند و كليدي مطرح هستند اما اين افراد به دليل عدم همراهي، از سمت خود كنار مي روند. در اين ميان اين سوال پيش مي آيد حالا كه اين افراد كنار رفته اند كجا مي خواهند از آنها استفاده كنند و در اين برهه حساس كه مجلس جا به جا مي شود و چرا در حالي كه نمايندگان مجلس هشتم هيچ شناختي از افراد ندارند بايد چنين اتفاقاتي رخ بدهد.
وي درباره شانس لاريجاني و حدادعادل براي احراز پست رياست مجلس هشتم گفت: نمي شود اين نام ها را ما سر زبان ها بيندازيم. اينها خودشان، خودشان را سر زبان ها انداخته اند، بالاخره از بين 290 نماينده كساني هستند كه توانمند، آگاه و مدير هستند هر چند كه امكان دارد اين اشخاص افرادي گمنام باشند.
آيين پرست اظهار داشت: با توجه به اينكه لاريجاني در صحنه مسووليت ها از نظر ظاهري، منهاي آگاهي هايي كه نسبت به مسايل اقتصادي، اجتماعي و سياسي كشور دارند امروز بعنوان يك نماينده در مجلس حضور دارند سر زبان ها افتاده اند و مردم عملا اينها را در يك رقابت روياروي هم قرار داده اند.
وي بيان كرد: بايد مجلس هشتم آغاز به كار كند و افراد لايق و كارداني كه در مجلس حضور دارند، بتوانند قابليت هاي خود را نشان بدهند و به معرفي برنامه هاي خود بپردازند و در اين ميان افرادي كه به خرد جمعي و مديريت مبتني بر خرد جمعي معتقد باشند و بتوانند جايگاه مجلس را به جاي واقعي خود برسانند و از برنامه هاي انحرافي و سستي هايي كه در دولت صورت مي گيرد، اغماض نكرده و پشت پرده برنامه ريزي نكنند، در اولويت قرار دارند.
نماينده مردم مهاباد تاكيد كرد: مجلسي كه بخواهد براي برخي مقاصد و اهداف و به عنوان تعامل با دولت كار كند به درد نمي خورد زيرا تعامل با اجراي قانون تفاوت بسياري دارد. قانون بايد تمام و كمال اجرا شود حالا به ضرر هر كس كه مي خواهد، باشد.
وي افزود: بايد از قانوني كه وضع شده، پيروي كرد و مجلس هم بايد به برنامه ها، اهداف و وظايف خود عمل كند چه اجراي آيين نامه داخلي مجلس، چه سياست هاي كلان كشور و چه قوانيني كه در قانون اساسي آمده اهميت قائل شود و مجلس بايد دنبال عملياتي كردن و اجراي اين قوانين باشد.
عضو فراكسيون اقليت مجلس خواستار اقتدار مجلس در انجام وظايف شد و تصريح كرد: مجلس بايد ناظر خوبي باشد و در عين احترام براي همه، با كسي تعارف نداشته باشد و از سستي ها و اهمال كاري ها چشم پوشي نكند./05/110
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن