تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816262196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست شوراي تئاتر دانشگاهيان ايران اتفاق افتاد داد: پيشنهاد مدير مركز هنرهاي نمايشي براي تشكيل اتاق فكر تئاتر دانشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در نشست شوراي تئاتر دانشگاهيان ايران اتفاق افتاد داد: پيشنهاد مدير مركز هنرهاي نمايشي براي تشكيل اتاق فكر تئاتر دانشگاهي


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: جلسه شوراي تئاتر دانشگاهيان ايران با هدف ترسيم چشم‌انداز تئاتر دانشگاهي در سال 1387 با حضور مدير مركز هنرهاي نمايشي، مدير كل فرهنگي وزارت علوم تحقيقات و فناوري، مدير هنرهاي نمايشي حوزه هنري، دبير شوراي تئاتر دانشگاهيان، مدير تالار مولوي و مدير خانه تئاتر دانشگاهي برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" به نقل از ايران تئاتر، در آغاز اين جلسه رحمت اميني دبير شوراي تئاتر دانشگاهيان ايران با خيرمقدم به حضار و ابراز خوشحالي از گرد آمدن مسئولاني كه براي تئاتر و تئاتر دانشگاهي دغدغه دارند و موجب وسعت امكانات و رشد آن مي‌شوند ضمن اشاره به نهادهاي همكار گفت: اين جلسه به منظور ارائه تصويري از چشم‌انداز تئاتر دانشگاهي در سال 87 تشكيل شده تا اگر در اواخر سال گرد آمديم به نتايج عملكرد اين سال افتخار كنيم.
دكتر كشن فلاح، مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري و عضو شوراي سياست‌گذاري تئاتر دانشگاهي گفت: در صحبت‌هايي كه با خانه تئاتر دانشگاهي داشته‌ايم،‌ تعدادي از كارهاي دانشگاهي براي اجراي عمومي به ما معرفي شده‌اند كه همكاري‌هاي لازم انجام شده است. اما حوزه هنري به دليل شرايط ويژه و نوع تماشاگري كه دارد مي‌تواند از آثاري كه در حوزه كارهاي ديني و معنوي قرار مي‌گيرند، حمايت كند.
وي با اشاره به محدوديت‌هاي مالي حوزه هنري اعلام آمادگي كرد كه حوزه در بخش انتشارات با چاپ آثار ديني و يا اختصاص بخش ويژه‌اي در مجله صحنه براي تئاتر دانشگاهي، همكاري كند.
رحمت اميني نيز با استقبال از اين پيشنهاد يادآور شد كه پيش از اين براي چاپ چند كتاب نظري در انتشارات نمايش به توافق رسيده‌اند و همكاري حوزه هنري در اين خصوص مي‌تواند مؤثر باشد.
حسين پارسايي، مدير مركز هنرهاي نمايشي با تأكيد بر نقش مشورتي مركز در تئاتر دانشگاهي گفت: متولي تئاتر دانشگاهي وزارت علوم است و مركز همچنان در سايه حركت خواهد كرد و نقش سياست‌گذاري و مشورتي در حمايت از تئاتر دانشگاهي خواهد داشت. تئاتر دانشگاهي مي‌تواند پشتوانه تئاتر حرفه‌اي باشد و در عرصه بين‌المللي نيز فعاليت كند.
حسين پارسايي در بخش ديگر صحبت‌هايش تشكيل اتاق فكر تئاتر دانشگاهي و تدوين توافق‌نامه‌اي بين مركز هنرهاي نمايشي و وزارت علوم را براي يكپارچه كردن امكانات پيشنهاد داد.
وي با اشاره به فرصت موجود براي برگزاري جشنواره‌هاي سال آينده دانشگاهي، ‌لزوم تمركز سياست‌گذراي، سرمايه و انرژي در برپايي جشنواره‌ها را يادآور شد و تذكر داد: نبايد جشنواره دانشگاهي نيز به مشكل كثرت جشنواره‌ها دچار شود.
مدير مركز هنرهاي نمايشي تشكيل يك ستاد مشترك از نهادهاي دست‌اندركار را راهكار مؤثري دانسته و از وزارت علوم فعاليت در جهت افزايش تالارهاي اجراي عمومي آثار دانشگاهي، تعريف "تم" براي توليد آثار اجرايي و تأليفي، تدوين راهكارهايي براي پرهيز از زرق و برق در توليد آثار دانشجويي و توجه به خلاقيت، كشف استعدادهاي نو و پديده‌هاي نمايشي دانشگاه‌ها، تعريف جايگاه تئاتر دانشگاهي و دانشجويي را خواستار شد.
وي در بخش ديگر صحبت‌هايش بر لزوم ترميم شوراي تئاتر دانشگاهيان و افزايش افراد شكل‌دهنده آن اشاره كرد و گفت: مركز هنرهاي نمايشي در اين مسير همفكر و مشاور اين جريان خواهد بود.
مدير مركز هنرهاي نمايشي، در خصوص تدوين چشم‌انداز تئاتر 87 توجه به سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد:‌ برگزاري ورك‌شاپ‌هايي با استفاده از اساتيد خارجي، حمايت از پايان‌نامه‌ها، كتاب‌هاي مرجع و ديگر آثار تأليفي كه تجربه‌هايي بديع با مضمون ملي، ايراني و انقلاب اسلامي محسوب مي‌شوند، ايجاد موقعيت كار و مديريت هنرمندان نخبه، استفاده از فرصت اجراي متقابل آثار دانشگاه‌هاي ايران و ديگر كشورها در دانشگاه‌ها مي‌تواند از جمله برنامه‌ها باشد.
رحمت اميني نيز با ثبت پيشنهاد اتاق فكر يادآور شد: بسياري از پيشنهادهاي ارائه شده مي‌تواند در خانه تئاتر دانشگاهي عملي شود.
دكتر اسلامي، مدير كل فرهنگي وزارت علوم تحقيقات و فن‌آوري در ابتداي صحبت به وسعت حوزه فرهنگي اين وزارتخانه اشاره كرده و متذكر شد: به دليل علاقه‌مندي كه به دليل كاركرد و ذات تئاتر در من ايجاد شده، اميدوارم نگاه جدي‌تري به تئاتر داشته باشم.
وي تأسيس خانه تئاتر دانشگاهي را يكي از اقدامات اين وزارتخانه براي پرهيز از جشنواره‌گرايي، شكل‌دهي به اتاق فكر، جمع‌آوري ثمرات پژوهش‌ها، توليدات و سمينارها دانست.
وي يادآور شد: اگر اساتيد و دانشجويان در جشنواره شركت مي‌كنند به دليل علاقه‌مندي‌شان به اين حوزه است. بايد بپذيريم كه آن‌ها نياز به حمايت دارند و ما اگر مي‌خواهيم كار فرهنگي انجام دهيم بايد اعتمادسازي كنيم. اين اعتماد باعث پيشرفت مي‌شود. در وزارت علوم وقت زيادي را صرف اعتمادسازي كرده‌ام، به طوري كه اكنون خود دانشجويان براي موضوعات خاص پيشنهاد ارائه مي‌دهند. حضور اساتيد و مسئولان تئاتر در كنار هم شالوده اعتمادسازي است و اعتماد، فلسفه شكل‌گيري تئاتر براي همه است. گر چه حمايت مالي چنداني از دانشجو نمي‌كنيم اما اعتقاد داريم كه بايد شرايط جهش او را به هر ترتيب ايجاد كرد.
وي تعريف مخاطب دانشجويي را از مدير مركز هنرهاي نمايشي خواستار شده و افزود: بايد براي مخاطب برنامه‌هايي تعريف شود زيرا كه همين مخاطب موجب شكل‌گيري نسل فردا مي‌شود.
دكتر اسلامي به ويژگي‌هاي حرفه‌اي جشنواره تئاتر دانشگاهي مانند اعطاي جايزه اكبر رادي اشاره كرد و افزود: اعتقاد داريم تئاتر ايراني و بومي پتانسيل بالايي دارد كه مي‌بايست مورد توجه قرار گيرد. از ديگر سو مي‌بينيم تئاتر حرفه‌اي مسيري را طي مي‌كند كه يك عده 30 سال پيش آن را طي كرده‌اند.
وي ادامه داد: از مركز انتظار داريم كه علاوه بر تالار مولوي سالني هر چند كوچك را در اختيار دانشجويان قرار دهد زيرا كه از نظر علم جامعه‌شناسي آشوب‌ها بيشتر به واسطه ناكامي رخ مي‌دهند. بايد فضاها را در حوزه فرهنگي باز كنيم و با نظارت‌هايي كه مي‌شود ميدان بيشتري به دانشجويان داده شود.
وي در پايان خواست: متن تفاهم‌نامه در اختيار دانشگاه‌ها و رسانه‌ها نيز قرار گيرد.
حاضران در جلسه، تشكيل شوراي سياست گذاري تئاتر دانشگاهيان، مركب از نمايندگان شوراي سياستگذاري، شوراي تئاتر دانشگاهي و خانه تئاتر دانشگاهي را مورد تأييد قرار داده و بر تربيت مخاطب دانشجويي، ايجاد امنيت روحي، جريان‌سازي به شيوه حمايتي تأكيد كردند.
مهدي مكاري، مدير تالار مولوي و نماينده جهاد دانشگاهي نيز با اشاره به توجه رياست و معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي به مقوله تئاتر دانشگاهي و حمايت‌هاي مهندس فرهمند و مهندس مجتبي توسل در اين خصوص اعلام كرد: تالار مولوي كه با عقد تفاهم‌نامه‌هايي با مركز و وزارت علوم شرايط اجراي عمومي آثار دانشگاهي را فراهم آورده مي‌تواند در بحث اجرا، آموزش و پژوهش و انتشارات فعال‌تر شود. صحبت‌هايي هم براي فعاليت انتشارات جهاد دانشگاهي در حوزه تئاتر داشته‌ايم.
اقسامي، مسوول دبيرخانه تئاتر دانشگاهي -به عنوان يك نهاد تازه تأسيس- به تشريح فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين خانه براي حاضران پرداخت كه در آن، اقدام براي رسيدن به تفاهم‌نامه براي اجراهاي دانشجويي در تالارهاي دانشگاه‌ها، ورك شاپ‌هاي بين‌المللي، چاپ كتاب‌هاي مرجع و تخصصي تئاتر، اقدام براي چاپ فصلنامه تخصصي تئاتر، راه‌اندازي سايت، ثبت گروه‌هاي دانشجويي و انجمن‌هاي تخصصي و ... ذكر شد.
در بخش پاياني اين نشست نحوه استمرار جلسات سياستگذاري، ارجاع كارها و موقعيت‌هاي مناسب تئاتر دانشگاهي از يك نهاد به مراكز ديگر و ساز و كار بهره‌مندي دانشجويان از كارت اعتباري و تخفيف‌هاي دانشجويي مورد بررسي قرار گرفت./110
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن