تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820649213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس موسسه كارنگي : آمريكا بايد از رويدادهاي اخير خاورميانه درس بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: كارشناس موسسه كارنگي : آمريكا بايد از رويدادهاي اخير خاورميانه درس بگيرد
كارشناس موسسه كارنگي تصريح كرد : سياست آمريكا مبني بر حذف ايران، سوريه، حماس و حزب الله در تحولات خاورميانه اجرا شدني نيست زيرا حضور اين بازيگران براي ثبات اين منطقه ضروري است .
به گزارش شبكه الجزيره، عمروحمزاوي كارشناس مركز كارنگي در باره تحولات اخير ديپلماتيك منطقه، از جمله ميانجيگري قطر در بحران لبنان ، بدون حضور آمريكا تصريح كرد : سران منطقه خاورميانه مي خواهند بدور از آمريكا و با استفاده از ابزار و توان خود بحران هاي منطقه را حل و فصل كنند و دولت آمريكا بايد از رويدادهاي اخير خاورميانه درس بگيرد.

حزاوي گفت : امروز را مي توان روزي خوب براي ديپلماسي منطقه خاورميانه و ميانجي هاي صلح در اين منطقه دانست كه نشانگر ناكامي سياست طردگرايي دولت بوش در منطقه است زيرا بوش همواره روي مساله برنده و بازنده در منطقه تمركز داشت و اين موضوع موجب شد، شاهد تحول چشمگير در خاروميانه نباشيم، زيرا خاورميانه منطقه اي نيست كه بتوان در آن ، سياست حمايت از برنده و كنار زدن بازنده را دنبال كرد.

وي افزود : حضور حزب الله در گفتگوهاي لبنان به صورت بارز نشان مي دهد سياست حذف گرايي آمريكا درباره كنار گذاشتن ايران، سوريه، حماس و حزب الله راهكاري قابل اجرا نيست و بوش بايد بدور از ديدگاه طردگرايانه خود عمل كند،زيرا واقعيات منطقه هركسي را مجبورمي كند ،اين 4 قدرت را هم در معادلات خود حساب كند و اگر بخواهيم منطقه را با ثبات كنيم نمي شود اين بازيگران را كنار زد.
حمزاوي درباره ابراز اميدواري بوش براي توافق فلسطيني ها و اسرائيلي ها قبل از پايان دوره رياست جمهوري وي گفت: مساله و تغييرجالب در خاورميانه اين است كه بسياري از سران عرب، ديگر چشم به راه رئيس جمهوري آمريكا نيستند و مي خواهند،خودشان توان و ابزارهايشان را به كارگيرند و بحران هاي منطقه اي را حل و فصل كنند.

وي افزود : اكنون شاهد اين واقعيت هستيم كه حتي متحدان آمريكا در منطقه نيز تلاش مي كنند با ديپلماسي خودشان و بدون اتكا به آمريكا بحران هاي خود را حل و فصل كنند و اين درس بزرگي است كه دولت آمريكا بايد ياد بگيرد.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن