تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816679023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه سالگرد حادثه دلخراشي كه مصطفي كرمي را خانه‌نشين كرد؛فراموش مي كنيم، به همين سادگي - فهيمه خضرحيدري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در آستانه سالگرد حادثه دلخراشي كه مصطفي كرمي را خانه‌نشين كرد؛فراموش مي كنيم، به همين سادگي - فهيمه خضرحيدري


تيرماه سال گذشته كه خبر سانحه دلخراش برق‌گرفتگي مصطفي كرمي، سر صحنه فيلمبرداري در خبرگزاري‌ها و صفحات روزنامه‌ها منتشر شد، موجي از احساسات تند و تيز انساندوستانه جامعه هنري، فرهنگي، مطبوعاتي و حتي سياسي ما را فراگرفت و همه دست‌اندركار اظهار تاسف بابت اين اتفاق و انتقاد به سهل‌انگاري گروه فيلمبرداري و اداره برق گلستان شدند. با وجود اين امروز و در حالي كه زمان زيادي تا سالگرد اين حادثه تلخ باقي‌نمانده، مصطفي كرمي، سينماگري كه تا پيش از اين با عشق و اشتياق به سوي آينده گام برمي‌داشت و بر پاهاي خودش ايستاده بود، در خانه تنهاست و هيچ‌چيز نمي‌تواند جاي خالي دو دست و يك پايش را پر كند.

حالا‌ ديگر از آن موج بلند و باشكوه احساسات انساني كه براي همدردي با او به راه افتاد خبري نيست و همه مسوولا‌ن و مديران و همكاران و هم‌صنفاني كه با او عكس يادگاري گرفته‌و وعده همياري داده‌اند؛ مصطفي را با كابوس هولناك نابودي زندگي‌اش تنها رها كرده‌اند. دلتنگي و يأس را مي‌شود از صداي گرفته‌اش و از چشمان فرورفته‌اش شنيد؛ بي‌آنكه حتي چيزي بگويد. از هزينه‌هاي درمانش مي‌گويد و از همه تبليغاتي كه دولت براي كمك به او كرده و دست‌آخر هم هيچ ! مي‌گويد: پس از نزديك به يك سال كه دوباره به سراغ مصطفي كرمي رفته‌ايم، او را رنجورتر از پيش و حتي خسته‌و بيمارتر از زماني كه در بيمارستان بستري بود مي‌يابيم. در خانه‌اي اجاره‌اي با مادرش، تنها پرستارش، روزگار مي‌گذراند و نمي‌داند كجا و چه موقع پروتزهايي كه براي بازگشت به زندگي نياز دارد به دستش خواهد رسيد. مي‌گويد:

هزار وعده خوبان يكي وفا نكرد

نهاد رياست‌جمهوري درگيرودار حادثه‌تلخي كه براي مصطفي كرمي پيش آمد، اعلا‌م كرد كه تمام هزينه‌هاي درماني اين سينماگر را راسا از سوي رئيس‌جمهور تقبل خواهد كرد. به اين ترتيب بود كه حساب مردمي هم كه براي كمك به كرمي افتتاح شده بود بسته شد و همه اميدوار شدند كه با حمايت‌هاي دولتي، مصطفي كرمي از حمايت‌هاي مردمي بي‌نياز است و روند درمان و بازگشت او به زندگي همان‌طور كه وعده داده شده طي خواهد شد. اما اين روزها كرمي از واقعيت‌هاي ديگر مي‌گويد:

مصطفي كرمي اين روزها به دنبال دست و پاي از دست‌رفته‌اش به هر دستاويزي متوسل مي‌شود. به وزارت بهداشت مراجعه مي‌كند تا از آنجا به سازمان هلا‌ل‌احمر ارجاع داده شود و به هلا‌ل‌احمر مي‌رود تا آنجا دوباره به وزارت بهداشت حواله داده شود.

از سوي ديگر تهيه‌كننده پروژه‌اي كه مصطفي كرمي در هنگام فيلمبرداري آن مصدوم شد، حوزه هنري است. اما ظاهرا حوزه هنري هم به‌جز استخدام قراردادي كرمي پس از اين حادثه، مسووليت ديگري را در قبال نيروي كار خود بر عهده نگرفته است. مصطفي كرمي مي‌گويد:

صف دراز ملاقات‌كنندگان!

هنگام ترخيص مصطفي كرمي از بيمارستان مهر، صورتحساب هزينه‌هاي بيمارستان كه ارائه شد، آمار حيرت‌انگيزي از تعداد ملا‌قات‌كنندگان به دست آمد. تنها مبلغ 3 ميليون تومان از صورتحساب‌بيمارستان هزينه ‌هايي شده بود كه بازديدكنندگان مصطفي كرمي پوشيده و براي ملا‌قات به اتاق او رفته بودند!

كسي نمي‌داند چه تعداد آدم از چه تعداد وزارتخانه و اداره و سازمان و نهاد و حوزه، چه تعداد ‌ پوشيده و چند بار به ديدار جوان هنرمندي كه يك شبه ورق زندگي‌اش برگشته، رفته‌اند كه حاصل آن تنها 3 ميليون تومان است؟ و كسي هم نمي‌داند آن روزها، امروز كجا هستند؟ مصطفي كرمي مي‌گويد:

پزشكان معالج مصطفي كرمي توصيه اكيد داشتند كه به دليل بزرگي فاجعه‌اي كه براي او رخ داده پس از ترخيص از بيمارستان از جلسات روانپزشكي و همچنين فيزيوتراپي استفاده كند اما با وجود تبليغات انجام شده درباره امدادرساني به اين جوان هنرمند، حتي اين جلسات لا‌زم و ضروري نيز براي او ترتيب داده نشد. خودش مي‌گويد:

شيرواني: ماجراي مصطفي مثل زلزله بم بود

محمد شيرواني، رئيس هيات مديره انجمن فيلم كوتاه اين سخنان را مي‌گويد و به جاي خودش و همه مسوولا‌ن و هم‌صنفاني كه به سادگي مصطفي را فراموش كردند ابراز شرمندگي مي‌كند:

شيرواني به كميته‌اي كه با عنوان در انجمن تشكيل شد اشاره مي‌كند و مي‌گويد: با وجود اين اما حتي كميته پيگيري انجمن فيلم كوتاه هم كار چنداني براي بهبود وضعيت مصطفي كرمي از پيش نبرده است. شيرواني دراين باره توضيح مي‌دهد: شيرواني همچنين ادامه مي‌دهد: رئيس هيات‌مديره انجمن فيلم كوتاه علا‌وه بر اين به موارد ديگري از حوادث غيرمترقبه در جريان كار هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد:

فراموش‌مي‌كنيم؛ به همين سادگي!

تن بي‌دست و پاي مصطفي كرمي روي تخت دراز كشيده. لا‌غر و نحيف در حالي كه به پهناي صورت اشك مي‌ريزد تا همين چند وقت پيش مصطفي كرمي تصويربردار گروه‌هاي مستندساز بود و مثل همه ما آرزوهاي دورودراز داشت. در 12 سفر استاني همراه رئيس‌جمهور بود اما امروز ديگرهيچ خبري از مصطفي كرمي نيست. او حالا‌ در خانه تنهاست. مصطفي در يك پروژه مستندسازي درباره معضل در ايران وقتي بالا‌ي دكل فشارقوي رفته بود دچار حادثه شد. اما فاجعه در حالي رخ داد كه اداره برق گلستان از قبل اعلا‌م كرده بود كه دكل برق فشارقوي ايمن‌سازي شده، هيچ برقي ندارد و كاملا‌ ايمن است! حالا‌ مصطفي مانده و تن بي‌دست و پايش و نه از اداره برق خبري هست، نه از تهيه‌كننده پولدار فيلم كه حوزه هنري است و نه رئيس‌جمهور كه وعده مهرورزي و استمداد داده بود. اما انگار همه مصطفي كرمي را فراموش كرده‌ايم؛ به همين سادگي!

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن