تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809314700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين جلسه دادگاه طارق عزيز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سومين جلسه دادگاه طارق عزيز برگزار شد
سومين جلسه دادگاه طارق عزيز معاون صدام ديكتاتور معدوم عراق و هفت تن ديگر از مسئولان بلندپايه رژيم سابق اين كشور به اتهام اعدام شماري از بازرگانان عراقي در سال 1992 ميلادي در بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، طارق عزيز در آغاز جلسه به قاضي رووف عبدالرحمن گفت: مسئولان دستور بازداشت وكيل من بديع عزت عارف را داده اند و خواستار همكاري جناب قاضي براي حضور وي در دادگاه هستم و نماينده اي از طرف وي براي حل مشكل با دولت تعيين شده است.

اما قاضي درپاسخ گفت: ما روابط يا تماس هايي با دولت نداريم و از آنها دستور نمي گيريم و اگر وكيل مشكلي اداري دارد، درخواست خود را به دادگاه بدهد تا به آن رسيدگي كنيم.

قاضي دادگاه سپس دستورداد كه شاكيان پرونده براي طرح شكايت خود حاضر شوند و يك شاكي به نام "جاسب صابر ضامن" از ساكنان شهرك صدر با طرح شكايت خود عليه وطبان ابراهيم حسن وزير كشور رژيم صدام و سبعاوي ابراهيم الحسن رئيس امنيت عمومي اين رژيم گفت كه وي در زمان رژيم صدام فروشگاهي در بازار جمليه در شمال بغداد داشت و برادرش از جمله بازرگانان اعدامي در دوره اين رژيم است.

وي افزود: در24 ژوئيه سال 1992 ميلادي تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي ويژه مسائل اقتصادي، بازار تجاري جميله را محاصره كرده و كريم برادرم را بازداشت كردند و من از ناحيه پا معلولم بودم و يكي از آنها خواست تا از بازداشت من صرف نظر كنند اما برادرم را به دستگاه امنيتي بردند.

ضامن گفت: روز دوم براي كسب اطلاع از وضعيت برادرم تلاش كردم اما جوابي نگرفتم و روز بعد از آن شنيديم كه وطبان ابراهيم الحسن وزير كشور صدام تعدادي از بازرگانان بازار جميله را اعدام كرده است و برگزاري مراسم عزاداري را ممنوع كرده و ما را تهديد كردند كه خانه هاي شما را منهدم مي كنيم.

يك زن نيز با تقديم شكايت خود گفت كه همسرش بازداشت و روز بعد اعدام شده است و من ازهركسي كه در اين پرونده دست داشته شكايت دارم و خواستار غرامت هستيم.

قاضي دادگاه پس از شنيدن دفاعيه متهمان جلسه بعدي را به فردا پنجشنبه موكول كرد.

اين سومين جلسه از آغاز محاكمه متهمان اعدام بازرگانان عراقي از 29 آوريل گذشته است و عزيز در جلسه ديروز دادگاه بر عدم مسئوليت شخصي وي درقبال اتهامات وارده تاكيد كرد.

به گزارش مهر، طارق عزيز از آوريل سال 2003 ميلادي و بعد از تسليم كردن خود به نيروهاي آمريكايي در بازداشت به سر مي برد. وي پيشتر به عنوان شاهد در پرونده كشتار شيعيان روستاي الدجيل در دادگاه حاضر شده بود.

پرونده اعدام بازرگان عراقي به تابستان سال 1992 ميلادي بازمي گردد، زماني كه عراق تحت محاصره شديد بين المللي به خاطر حمله به كويت قرار داشت و قيمت كالاها در آن زمان با افزايش زيادي همراه بود كه همين امر باعث شد تا رژيم صدام 40 بازرگان عراقي را بازداشت و به بهانه مشاركت در بالابردن قيمتها و ضربه به اقتصاد ملي اعدام كند.

هشت متهم پرونده اعدام بازرگانان عراقي شامل وطبان ابراهيم الحسن وزير كشور رژيم صدام در زمان اعدام بازرگانان، سبعاوي ابراهيم الحسن رئيس امنيت عمومي در سال هاي (1991 تا 1995)، علي حسن المجيد و طارق عزيز و مزبان خضر هادي اعضاي شوراي فرماندهي انقلاب رژيم صدام، عبد حميد منشي صدام، احمد حسين خضير وزير دارايي در سالهاي (1992 تا 1995) و عصام رشيد حويش رئيس بانك مركزي رژيم صدام در سال هاي (1994 تا 2003) ميلادي هستند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن